samolot Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Jak wygląda żywność opon, klocków hamulcowych i tarcz w samochodach o mocy 200KM i wyższej - np. audi A6, BMW 530D z napędem na jedna oś . Wiadomo, zależy to od stylu jazdy - ale zakładając, że jeździ się głownie za miastem i wie się po co pod maską ma się ponad 200KM :biggrin: Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Nie ma jednej odpowiedzi. Są różne opony, klocki, tarcze i tak samo różnie szybko się zużywają.Zastanawiasz się nad kosztami eksploatacji takiego samochodu? Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Chodzi o opony letnie markowe np: Michelin, Dunlop, Pirelli itd. Klocki i tarcze OEM lub markowe ATE, TRW, Textar itd.Nie zastanawiam się, nad kosztami utrzymania takich aut, bo ich utrzymanie jest poza moim zasięgiem finansowym. Po prostu gdzieś słyszałem, że w takich autach klocki lub opony mogą wystarczyć zaledwie na 20-30tys.km przy umiarkowanej dynamice jazdy. Czy jest to prawda? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Opony najbardziej zużywają się od prędkości, no a hamulce to wiesz od czego się zużywają.Do tej pory wszystkie moje auta kręcą się koło 200 KM i odpowiedź jest jedna...jak zapierd...to i wymieniasz częściej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) No nie do końca. Jak dla mnie samolot trochę racji w pytaniu ma i prawda też leży po środku. Oczywiście, że najbardziej zużywają się od zapierdzielania i tu nie ma dyskusji. Jest jeszcze jednak kwestia mocy, momentu i wagi samochodu. Tak tak, opory rosną ze wzrostem masy a przeważnie samochody o mocy 200KM+ to już klasa średnia wyższa, czyli cięższe samochody. Pamiętajmy też, że jak przyspiesza się czymś co ma 200KM i 500Nm to przez opony trzeba te siły na asfalt przenieść, więc tarcie musi być spore. Stąd właśnie suma czynników może powodować, że faktycznie opony w takich samochodach nawet jak jeździmy z podobnymi prędkościami zużywają się nieco szybciej. Inna sprawa, że jak kapeć ma trzymać to jest bardziej miękki i szybciej się zużywa i to chyba jest reguła. Pozdr.F. Edytowane 2 Lutego 2016 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Zarówno opony jak i heble zużywają się od tarcia. Im go więcej, tym krócej pożyją :) . Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Przecież teraz silników w klasie średniej poniżej 150 koni praktycznie nie ma.Dodatkowe 50 czy 70 koni świata nie zmieni. Opony o szerokości ponad 200-250 mm i duże tarcze hamulcowe są przygotowane do osiągów silników.Dodatkowo systemy kastrujące moment na niskich biegach, ESP, super szybkie automaty które niwelują szarpnięcia - to wszystko pomaga oszczędzać przeniesienie napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Opony czy klocki nie zużywają się szybciej niż w kompaktach, tylko odpowiednio więcej kosztują (niby ta sama opona, a indeks wyższy). Tyle z moich obserwacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Opony czy klocki nie zużywają się szybciej niż w kompaktach, tylko odpowiednio więcej kosztują (niby ta sama opona, a indeks wyższy). Tyle z moich obserwacji Klocki, tarcze itp. więcej kosztują bo konstrukcyjnie muszą więcej wytrzymać. Natomiast jeśli chodzi o opony to wyższy indeks prędkości to są to groszowe sprawy. Bardziej martwiłbym się rozmiarem, większa opona-większa cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Wtedy to faktycznie będzie można zauważyć szybsze zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 ee ja mam chińskie opony i przez 50 tyś zużyły się może 1.5mm :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Praktyka wskazuje nic tak szybko nie zabije opon jak zła geometria, a w przypadku aluminiowych wielowahaczy absolutnym minimum jest regulacja raz na dwa lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mort3n Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) Praktyka wskazuje nic tak szybko nie zabije opon jak zła geometria, a w przypadku aluminiowych wielowahaczy absolutnym minimum jest regulacja raz na dwa lata. No ale jak masz zbieżne bądź rozbieżne ustawienie kół to widać to na pierwszy rzut oka, albo zjada od wewnątrz albo od zewnątrz. Tutaj jest mowa o tym czy samochód z większym silnikiem szybciej pożera opony. Edytowane 2 Lutego 2016 przez mort3n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Porownaj sobie ceny opon i klockow hamulcowych Subaru Legacy i Legacy GT.Poza cena zuzywaja sie podobnie :).Aha, Legacy 170 KM, GT 250 KM.200 KM to norma w samochodach klasy sredniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 (edytowane) Klasy średniej czy średniej wyższej? Średnia to powiedzmy mondeo, passat, insignia, a4, superb, itd. natomiast średnia wyższa to a6, bmw5 e klasa itd. W średniej wyższej to faktycznie 200KM to prawie najsłabsze silniki mają, natomiast w średniej to już właściwie górny zakres mocy. Nie biorę tu pod uwagę marek premium, bo tam potrafią upchnąć nawet ponad 400KM do średniej :) Waga średniej wyższej od średniej też będzie pewnie sporo wyższa. Pozdr.F. Edytowane 3 Lutego 2016 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.