samolot Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Jakiś czas temu zimowałem Yamahe YBR 125 w garażu blaszaku. Nie był to najlepszy pomysł. Garaż blaszak ma to do siebie, że wieczorem od środka skrapla się na nim rosa, Po zimie z trudem motocykl odpaliłem. Na elementach metalowym pojawił się jakiś nalot przypominający pleśń. Może wystarczyłoby nakryć motocykl odpowiednim pokrowcem i byłoby po problemie?Ale co w przypadku codziennego parkowania w garażu blaszaku? Przecież nie będę codziennie nakrywał motocykla pokrowcem.Jak radzić sobie podczas dojazdów do pracy na drugą zmianę. Jak kończę pracę o godz. 22 to na całym motocyklu jest rosa. Wycieram siedzenie i rączki kierownicy i jazda. Ale jak wytrzymują to podzespoły motocykla szczególnie elektryka itp.Jak jedziecie w podróż motocyklową i nocujecie w hotelu, a motocykle stoją na parkingu to przykrywacie je pokrowcem czy zostawiacie swobodnie?Czy mam obsesję na punkcie tej rosy/wilgoci? Jak sobie z tym radzicie? Rozumiem, ze garaż blaszak to albo tylko ze styropianem od środka, albo motocykl pod pokrowcem bo inaczej to słaby pomysł? Czy murowanych garaży nie dotyczy problem wilgoci? Edytowane 29 Grudnia 2015 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 A czemu nie będziesz nakrywał moto pokrowcem? Ludzie, którzy parkują na dworze cały czas robią to nawet kilka razy dziennie. Sam tak robiłem, dopóki mój pokrowiec się nie stopił ;). Później wprowadziłem moto do kuchni i tak już zostało.Jak masz taki problem, to kup sobie ACF-50 i opryskaj całe moto. Chroni przed wilgocią, zapobiega rdzy, można tym psikać elektrykę itp. Zrób to póki jeszcze możesz, bo później będziesz pytał czy dziury w wahaczu można czymś zakleić czy trza będzie spawać. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 (edytowane) Jeśli moto stale parkuje w niekorzystnych warunkach, to wymaga wtedy większej troski.Należy.... - czyścić i konserwować połączenia elekrtyczne - sprej typu kontakt. - częściej zaglądać do zacisków hamulcowych. - woskować i konserwować elemnty blaszane (rama, zbiornik, zawieszenie) - częściej czyścić i smarowac łańcuch. - częściej smarować linki. - jesli stoi w garażu to pokrowcem bym nie nakrywał, jeśli pod chmurką lepiej zakryć. Jeśli stoi sporadycznie pod chmurką (zloty, wyjazdy itp) to nic mu się nie stanie. A co do pytania o murowany garaż...Murowany garaż też może mieć problem zwilgocią.Ja miałem taki problem i rozwiazałem go dopiero gdy wykułem kanały wentylacyjne (wlot i wylot) i założyłem porządne rynny i zaizolowałem kanał i fundamenty.Najważniejszy jest jednak przepływ powietrza wentylacja. Ja przed zimowaniem rozbieram moto i robię pełny detailing (pałeczki do uszu ida nawet w ruch) + konserwacja.Na wiosnę nie ma mowy o zaśniedziałych, wyblakłych czy utleniałych elemntach. Edytowane 30 Grudnia 2015 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Jest w sprzedaży taki pokrowiec foliowy który jest hermetycznie zamykany na suwak i ma w środku jakiś środek antykorozyjny. Jak się zimuje w blaszaku to myślę, że na zimę warto zainwestować w takie coś i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Major- podpowiedz,lub powiedz gdzie kupić ten ACF,bo u nas to chyba graniczy z cudem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Kup sobie piankę do osadzania okien niskoprężną i zaślep wszystkie otwory, problem zaciekającej wody ustąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Może nie bać ale przygotować się. Nie zakleisz tak garażu aby wilgoć się nie kondensowała. Motór w takim garażu pod pokrowcem jeszcze dłużej będzie trzymał wilgoć. Ja mam garaż drewniany z przerwami pod dachem i motór stoi odkryty. Lepiej niech się zakurzy niż będzie mokry. Kostki elektryczne zakonserwuj najlepiej czymś takim (ja to stosuję od długiego czasu na wszystkie połączenia) Zostawia wyraźną warstwę i nie izoluje. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Odnośnie polskich sklepów to nie mam pojęcia szczerze mówiąc. Poszukaj na ebay, tylko przygotuj się na wydatek rzędu 200zł za 1 litr w butelce + spryskiwacz. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Akio Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Jakiś czas temu zimowałem Yamahe YBR 125 w garażu blaszaku. Nie był to najlepszy pomysł. Garaż blaszak ma to do siebie, że wieczorem od środka skrapla się na nim rosa, Po zimie z trudem motocykl odpaliłem. Na elementach metalowym pojawił się jakiś nalot przypominający pleśń. Może wystarczyłoby nakryć motocykl odpowiednim pokrowcem i byłoby po problemie?Ale co w przypadku codziennego parkowania w garażu blaszaku? Przecież nie będę codziennie nakrywał motocykla pokrowcem.Jak radzić sobie podczas dojazdów do pracy na drugą zmianę. Jak kończę pracę o godz. 22 to na całym motocyklu jest rosa. Wycieram siedzenie i rączki kierownicy i jazda. Ale jak wytrzymują to podzespoły motocykla szczególnie elektryka itp.Jak jedziecie w podróż motocyklową i nocujecie w hotelu, a motocykle stoją na parkingu to przykrywacie je pokrowcem czy zostawiacie swobodnie?Czy mam obsesję na punkcie tej rosy/wilgoci? Jak sobie z tym radzicie? Rozumiem, ze garaż blaszak to albo tylko ze styropianem od środka, albo motocykl pod pokrowcem bo inaczej to słaby pomysł? Czy murowanych garaży nie dotyczy problem wilgoci?Też parkuje swoje motocykle w blaszaku. Ocieplenie styropianem załatwia sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Odkąd mam motocykle to trzymam je w blaszaku bez żadnego ocieplenia. Jedyne co to na podłodze mam betonowe płyty chodnikowe i dzięki temu brak wilgoci. No i z przodu oraz z tyłu kratki wentylacyjne. Przez 20 lat nie miałem problemów z wilgocią. Wstawiam auto suche = po chłodnej czy deszczowej nocy wyciągam je suche. Wstawiam motocykl na zimę i wyciągam akumulator = na wiosnę wrzucam naładowaną baterię i odpalam bez problemu. Żadnej rdzy, żadnych nalotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.