Skocz do zawartości

Wymiana oświetlenia na LED


Romek125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drogi Romku125.Te żarówki z linków... :laugh: . Załóż i zobaczysz czy nie widać różnicy z normalną standardową . Jeżeli już bardzo chcesz coś rzeźbić to raczej na power led.ALE dochodzą problemy ,typu jak to zasilić (duży pobór prądu) =dedykowany sterownik,jak odprowadzić ciepło,jak upchnąć to z radiatorem itd Przerywacz to pikuś.Nie wspominając ,że dalej to nielegalne.Po pierwsze tak jak wyżej ktoś napisał istnieje groźba utraty dowodu rejestracyjnego.To jednak nic , gorsza sprawa jeżeli dojdzie do kolizji z Twoim udziałem .Cwaniaki z towarzystwa ubezpieczeniowego nie odpuszczą takiego prezentu .tj .niezgodne z przepisami oświetlenie.Mam nadzieję że domyślasz się o czym mowa.Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A cóż w nim takiego nielegalnego? :) To, że jest to stop dołączany do kufra przez producenta z wyższej półki (Shad)? I to za niemałe pieniądze ;) To, że posiada wszelkie homologacje? :)

Jeżeli jest wybita homologacja na STOPie kufra to ok ;) Bo co innego homologacja kufra a co innego lampy. Z reszta co do samego kufra nigdy nie słyszałem żeby komuś dali mandat czy zabronili jazdy i zabrali dowód ze względu na brak homologacji kufra a jeździ tego tysiące na naszych drogach.

 

Załóż i zobaczysz czy nie widać różnicy z normalną standardową .

Z reguły zanim coś zacznę robić i wydam kasę, najpierw staram się sprawdzić u kogoś kto zna temat i zasięgnę opinii czy to warte zachodu a nie odwrotnie.

 

 

To jednak nic , gorsza sprawa jeżeli dojdzie do kolizji z Twoim udziałem .Cwaniaki z towarzystwa ubezpieczeniowego nie odpuszczą takiego prezentu .tj .niezgodne z przepisami oświetlenie.Mam nadzieję że domyślasz się o czym mowa.Tyle w temacie.

 

Co do TU sprawa jest oczywista i powszechnie znana.

Edytowane przez Romek125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak to jest z kierunkowskazami. Ale mój motocykl wyprodukowano 1989r. A wtedy chyba nie było wymaganych kierunkowskazów, i można było skręcać kiedy wystawiło się rękę. A kierunki były opcjonalne, tak jak teraz np. awaryjne w motocyklu.

Drogi Romku125.Te żarówki z linków... :laugh: . Załóż i zobaczysz czy nie widać różnicy z normalną standardową . Jeżeli już bardzo chcesz coś rzeźbić to raczej na power led.ALE dochodzą problemy ,typu jak to zasilić (duży pobór prądu) =dedykowany sterownik,jak odprowadzić ciepło,jak upchnąć to z radiatorem itd Przerywacz to pikuś.Nie wspominając ,że dalej to nielegalne.Po pierwsze tak jak wyżej ktoś napisał istnieje groźba utraty dowodu rejestracyjnego.To jednak nic , gorsza sprawa jeżeli dojdzie do kolizji z Twoim udziałem .Cwaniaki z towarzystwa ubezpieczeniowego nie odpuszczą takiego prezentu .tj .niezgodne z przepisami oświetlenie.Mam nadzieję że domyślasz się o czym mowa.Tyle w temacie.

 

???

Po co do kierunków jakiś sterownik, czy jakiś radiator? Lub duży pobór prądu? Kolega chce oszczędzić prąd, a nie na odwrót.

Do kierunków LED jedyne co trzeba, to przerywacza.

Romek125

A nie myślałeś, aby nie zaadoptować innych kierunkowskazów, z innego motocykla wykonanego całkowicie pod LED? Już z homologacją. Wystarczyło by przełożyć. ;)

Przykład:

http://archiwum.allegro.pl/oferta/kierunkowskaz-para-led-yamaha-r1-r6-fz1-fz6-xj6-i5135408013.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcesz być bardziej święty od papieża, to polecam zająć się w pierwszej kolejności przednią lampą. Tam siedzi największy potencjał jeśli chodzi o poprawienie wydajności i zaoszczędzenie prądu.

Ja już 3 latam śmigam na xenonie i nikt się do tej pory nie przyczepił.

A teraz przesiadłem się z xenona na leda:

http://allegro.pl/zarowka-zestaw-led-h7-5000lm-philips-xenon-canbus-i5846953735.html

kupując bezpośrednio z chin wyjdzie Ci 100zł za sztukę.

 

I efekty są jeszcze lepsze niż na xenonie :) Bierze mnie j prądu i lepiej świeci...

 

Chłopaki z zaprzyjaźnionych forum już na tym śmigają i testują. Są bardzo zadowoleni z otrzymanego efektu.

 

Od razu mówię, że homologacji to nie ma i każdy podejmuje ryzyko na własną rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stopu w kufrze, mam własnoręcznie zrobiony w kufrze shad z listw ledowych, i na przeglądzie wprost zapytałem czy mogę taki mieć i czy mi z tym przegląd podbije, stwierdził że to nie przeszkadza że sam zrobiłem ważne żeby nie przekroczyć ilości punktów świetlnych z tyłu motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie tu czytam i czytam i wychodzi na to, że Kolega szuka oszczędności. A czym objawia się ten brak prądu?? Może jest jakaś usterka w instalacji (brak masy, skorodowana złączka)?? Wymiana klasycznych żarówek na led to niezły pomysł, ale skoro prądu brakuje to trzeba poszukać dlaczego?

Grzeczni po śmierci idą do nieba. Niegrzeczni po śmierci idą tam gdzie chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam dodany pasek czerwonych LEDow z tylu, ktory jest podpiety pod obwod stopu. Firmy Madeinchina (nie kosztowal duzo). Jest przyklejony do oparcia pasazera. Na przegladzie sie nie przyczepili (w UK, nie wiem jakby w Polsce bylo).

Zubní plomba je velmi často chybně vyslovována jako „blomba“.Slovo se do češtiny dostalo přes německý výraz Plombe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja dziwi mnie ta nagonka z tymi homologacjami kaski światła żarówki cala reszta w swoich motorach mintujee co mi się podoba i nigdy nikt nie pytał o homologacje.poza teoretykami czytajacymi propagandę motoryzacyjna .cala Polskę o jechałem po zgubieniu tylniej orginslnej lampy czy awari zasilania przedniego światła czasem poprostu mo cujac latarkę czy jskas diodę z tylu i kawałek odblasku z słupka drogowego ( tzn montując to w środku lasu czy w długim 2tygodniowym wypadzie . Na urwanych końcówkach od sportowego wydehu itd . Poprostu się jedzie .zamiast wzywać pomoc drogowa bo kabelek gdzies się przrpalil . / poza tym nigdy żaden policjant czy diagnosta nie pytał o homologacje części / dla porównania mój kolega kupił nowy homologowany motorower hinski i np w czasie jazdy rozpadło mu się tylnie koło i stamnelo w miejscu !!! A z firmowego kasku usunolem naklejki homologacyjne i pomslowalem go na swój kolor .poobcinalem rejestrację i usunąłem logo uni i co ? I nic !!! teorie to sprzedawcy w sklepach sprzedają a ci co więcej czytają niż żyją w to wierzą no ale to dobrze bo ktoś musi w to wierzyć żeby szczur mugl się przeslizzgnac .na pewniaka . A nad ledami też się zastanawiam bo honda vfr ma slaby prąd i ciągle siadają regulatory i bateria .podobno to taka konstrukcja tego sprzętu !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'mo cujac latarkę czy jskas diodę z tylu i kawałek odblasku z słupka drogowego ( tzn montując to w środku lasu czy w długim 2tygodniowym wypadzie'

 

Zuch :) Polak potrafi :):):), od razu sie czlowiekowi przypominaja czasu Junaka...

 

Wracajac do tematu, zamienilem w swoim motocyklu wiekszosc zarowek na ledy (swiatla krotkie/dlugie, tylne i podswietlenie zegarow ) i jak na razie nikt sie nie przyczepil.

Oszczednosc spora, okolo 65-70 watow przy wlaczonych swiatlach dlugich, Moc w moim moto na wage zlota, jako ze montuje manety grzane i mam deficyt...

Zubní plomba je velmi často chybně vyslovována jako „blomba“.Slovo se do češtiny dostalo přes německý výraz Plombe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...