Skocz do zawartości

KTM Freeride E - budowa własnej konstrukcji, dobór części.


andy79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

 

 

Każdy z Was pewnie widział albo słyszał o nowym nie nowym projekcie KTM'a Freeride E - Electric. Cross zasilany energią elektryczną.

 

 

 

 

 

Słuchy o projekcie chodziły w necie od kilku lat, ludzie z branży testowali konstrukcje po całej Europie na ewentach i imprezach okolicznościowych, co jakiś czas wrzucali coś tam do neta, na youtube, aż po kilku latach przyszła w tym roku finalna konstrukcja w kilku wersjach za raptem 48.000 zł 😄

 

 

 

 

 

Mamy ekipę w okolicy która z powodzeniem buduje elektryczne rowery od kilu lat. Aktualnie są to konstrukcje na autorskiej ramie rodzimej produkcji z zasilaniem od 3 do 5KW, z silnikiem zaplecionym z tylne koło. NIby nie mało niby nie dużo, ale na prostym w terenie też da się tym śmigać 50-60 km/h.

 

 

 

 

 

Apetyt zawsze rośnie jednak w miarę jedzenia 😄 A chcemy wjechać pod każdą górkę 🆒

 

 

 

 

 

 

 

No to do rzeczy.

 

 

 

 

 

Po wstępnych oględzinach tematu KTM Freeride E mamy podstawy sądzić, że jest szansa zrobić bardzo podobnego crossa do wspomnianego Freerida -E za mniej niż połowę ceny, i ta maszyna będzie miała zasięg 2 x wiekszy oraz moc też będzie większa bo na poziomie ok 20 kw, nie ubliżając projektantom w Ktm'a. Polak jak wiecie potrafi 😄

 

 

 

 

 

Od strony zasilania, elektryki, silnika i akumulatorów damy sobie radę.

 

 

 

 

 

NIe znamy natomiast za bardzo tematu od strony technicznej podzespołów cross'a bo rower to przecież dużo lżejsza i prostsza konstukcja.

 

 

 

 

 

Dlatego też zwracam się prośbą do wtajemniczonych w temacie.

 

 

 

 

 

Potrzeba nam namiarów na sprawdzone podzespoły w terenie, jak najlżejszych z relatywnie zachowanym środkiem jakość - wytrzymałość - cena. Dla porówniania w grupie rowerowej shimano przywołam 3 grupy. slx, xt, xtr. Wystarczy nam wspomniany xt, ze środka. Mogą też być części z maszyn triathlonowych, nie będziemy przecież na początku skakać na autorskim projekcie na 10 metrów w górę...

 

 

 

 

 

Do wykonawcy ramy na początek muszę na "dzień dobry" dostarczyć przednie lagi - cały amor przedni, koła przód i tył oraz tylni damper, oraz układ hamulcowy - tarcze na przód i tył. W KTM są też grupy sprzetowe, ale nie mam zielonego pojęcia co tam z czym się je...

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla ciekawych tematu wklejam parę linków z konstrukcji które śmigają już po europie i wprawiają ludzi w lekką konsternację. Świat się zmienia...

 

 

 

 

 

Z góry dzięki za info i odpowiedzi. pozdro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do prototypu proponuję użyć po prostu motocykla używanego z zarżniętym piecem za kilka kzł

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ale tylko pełen wyczyn cr,kx,yz,rm,sx,crf,yzf,ksf rmz 125,250. Taki sprzęt bez silnika będzie ważył około 70kg.

 

No właśnie 70 kg, a gdzie tam akumulatory, sam silnik będzie ważył ok 10 kg. Według naszych wyliczeń na gotowo konstrukcja ma ważyć w porywach 50 kg. Dlatego też wspomniałem na wstępie, że mamy kogoś od ramy, zrobi ją w alu, trzeba mu tylko dostarczyć przedni i tylni zawias, gotowe koła z hamulcami.

 

Dziś polukałem trochę w necie i myślę, że trzeba kupić gotowe fabryczne całe koła. Takie Excely myślicie będą ok ?

 

http://allegro.pl/kite-kolo-kompletne-przod-excel1-60x21-ktm-i5818302373.html

 

Albo Tylon Evo - jakaś nowość... warte to to swej ceny ?

 

http://allegro.pl/felga-talon-evo-przod-ktm-cross-21x1-60x36-nowosc-i5091521281.html

 

 

NIe mam natomiast żadnego pomysłu na przednie lagi. NIby coś tam jest na allegro ale doradzić jak dzwoniłem to nikt nie umie. Nie będę przecież zamawiał zaraz Ohlinsa... W specyfikacji Freerida KTM na którym mamy się wzorować próżno szukać jaki tam jest firmowy amor na przodzie... może mnie ktoś wtajemniczy ? Jakieś linki ? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktm stosował w swoich sprzętach white power ale w tym roku ta firma zbankrutowała. Teraz pewnie będą ładować Marzocchi, japońce dają showa/kyaba. Najtaniej wyjdzie zapewne showa.

 

excel i talon to bardzo dobre i wytrzymałe koła.

 

KTM pinched components such as forks and swingarm from the 85SX and saved a few quid in doing so.

 

http://44teeth.com/ktm-freeride-e-review/

 

Znaczy się zawiechę biorą z klasy 85 a nie 125.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie 70 kg, a gdzie tam akumulatory, sam silnik będzie ważył ok 10 kg. Według naszych wyliczeń na gotowo konstrukcja ma ważyć w porywach 50 kg. Dlatego też wspomniałem na wstępie, że mamy kogoś od ramy, zrobi ją w alu, trzeba mu tylko dostarczyć przedni i tylni zawias, gotowe koła z hamulcami.

 

Dziś polukałem trochę w necie i myślę, że trzeba kupić gotowe fabryczne całe koła. Takie Excely myślicie będą ok ?

 

http://allegro.pl/kite-kolo-kompletne-przod-excel1-60x21-ktm-i5818302373.html

 

Albo Tylon Evo - jakaś nowość... warte to to swej ceny ?

 

http://allegro.pl/felga-talon-evo-przod-ktm-cross-21x1-60x36-nowosc-i5091521281.html

 

 

NIe mam natomiast żadnego pomysłu na przednie lagi. NIby coś tam jest na allegro ale doradzić jak dzwoniłem to nikt nie umie. Nie będę przecież zamawiał zaraz Ohlinsa... W specyfikacji Freerida KTM na którym mamy się wzorować próżno szukać jaki tam jest firmowy amor na przodzie... może mnie ktoś wtajemniczy ? Jakieś linki ? :rolleyes:

sorry ale na czymś co waży nawet 70kg z akumulatorami i silnikiem elektrycznym to bałbym się usiąść aby pyrkać po równym asfalcie z prędkością pieszego nie mówiąc o "jeżdżeniu" w terenie. jeśli rama ma przenieść jakiekolwiek obciążenia to musi coś ważyć obojętnie z jakiego materiału by nie była. pisałem o używanym motocyklu przede wszystkim ze względu na koszty prototypu - kupując osobno nowe zawieszenia i koła na starcie jesteś co najmniej kilka kzł w plecy

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 8 miesięcy temu...
W dniu 21.12.2015 o 19:49, konrad1f napisał:

sorry ale na czymś co waży nawet 70kg z akumulatorami i silnikiem elektrycznym to bałbym się usiąść aby pyrkać po równym asfalcie z prędkością pieszego nie mówiąc o "jeżdżeniu" w terenie. jeśli rama ma przenieść jakiekolwiek obciążenia to musi coś ważyć obojętnie z jakiego materiału by nie była. pisałem o używanym motocyklu przede wszystkim ze względu na koszty prototypu - kupując osobno nowe zawieszenia i koła na starcie jesteś co najmniej kilka kzł w plecy

Twój problem czasy  ram ważących po 20kg się skończyły no nie liczać chińczyka rometa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...