rzorzo Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Witam Wzystkich!Czy ktoś zetknął się z jawą z silnikiem oryinalnie chodzącym na dwa tłoki razem?Silnik ma fabrycznie jeden mloteczek przerywacza,a głowice maja "ścięte" pod kątem zeberka,6volt.Może jest to silnik od jawy bizon?Oprócz głowic wygląda jak w CZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 WitamGdzieś na jakiejś stronie czytałem o czymś takim, ale to koleś wziął i samemu tak skuł wał, żeby mu dwa tłoki razem chodziły. Podobno po jakimś czasie koła zamachowe zaczęły sie przesówać (powoli i minimalnie) do pierwotnego położenia. Tej strony już chyba nie ma bo niemogę jej znaleźć, ale jak pamiętam to silnik był przykręcony na jednej śrubie i na gumie od MZ-tki, a po jakimś czasie kartery ziomkowi zaczęły pękać. O takim orginale to ja niesłyszałem nigdy w życiu, z tego co wiem to wszystkie dwucylindrowe 350-tki to mają tłoki chodzące naprzemiennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Trochę to bez sensu bo silniki wielocylindrowe buduje się poto, żeby zmniejszyć nierównomierność pracy.A tu całość pracuje tak jak singiel. (wyjatek stanowią dwa tłoki na jednym korbowodzie ze wspólną komorą spalania - uzyskiwano w ten sposób niesymetryczny rozrząd w dwusuwach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Silnik jest fabrycznie przestawiony,tylko nie wiem od jakiej Jawy jest i jakie ma parametry.A co do tego typu twinów,to dużo anglików z lat 60' ma tłoki chodzące jednocześnie,tak samo wzorowana na nich yamaha xs 650.Jawa 354 (też 350ccm ale mój silnik to młodszy typ).Szukając w internecie znalazłem jawe bizon,która ma 350ccm i wlaśnie takie ścięte głowice,ale nie wiem czy u niej tak chodzą tloki.Nie wiecie czy byla ona kiedyś sprzedawana w Polsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Silnik jest fabrycznie przestawiony' date='tylko nie wiem od jakiej Jawy jest i jakie ma parametry.A co do tego typu twinów,to dużo anglików z lat 60' ma tłoki chodzące jednocześnie,tak samo wzorowana na nich yamaha xs 650.Jawa 354 (też 350ccm ale mój silnik to młodszy typ).Szukając w internecie znalazłem jawe bizon,która ma 350ccm i wlaśnie takie ścięte głowice,ale nie wiem czy u niej tak chodzą tloki.Nie wiecie czy byla ona kiedyś sprzedawana w Polsce?[/quote'] Tak tyle, że "angliki" i XS są czterosuwami a Jawa dwusuwem. W dwucylindrowym czterosuwie zapłony masz w równych odstępach tylko wtedy gdy tłoki chodza parami (raz na jeden obrót wału). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 tak, byly takie jawy seryjne, ale co to za model to niestety niewiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajos Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 bawiłem sie w taka przerobke serca jawy ale dalem sobie spokój bo strasznie drzał.zaplon tez mozna zrobic na dwa sposoby:albo dwa tloki jednocześnie albo na zmiane: oba tloki sa do gory ale tylko jeden dostaje iskre.i tak orginal lepiej chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 bawiłem sie w taka przerobke serca jawy ale dalem sobie spokój bo strasznie drzał.zaplon tez mozna zrobic na dwa sposoby:albo dwa tloki jednocześnie albo na zmiane: oba tloki sa do gory ale tylko jeden dostaje iskre.i tak orginal lepiej chodzi :banghead: Tylko nie mi ktoś odpowie: Ku**a po co? :D Dwa tłoki razem i zapłon na jednym (dwusuw) to juz absolutna "rewelacja" moc mniejsza niz 175 a zuzycie paliwa jak w polonezie. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2004 Ha, była taka ciekawostka. Przy dwóch tłokach chodzących wspólnie uzyskiwano większą pulsacje momentu obrotowego na kole.Tyle że to stosowała Jawa w latach 50-60 w rajdach obserwowanych czyli coś takiego jak enduro.Motocykl miał lepsze własności terenowe i łatwiej pokonywał przeszkody błotne itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2004 KUba DR600Policz sobie powierzchnię obu tłoków i zobacz co z tego wyniknie w porównaniu z np.Junakiem.Jezdzi taka przeróbka w Sosnowcu Zagórzu od kilku lat. Trochę trzęsie ale staje na kole po odkręceniu gazu. Kwestja doważenia przeciwwag.a propos orginalności to poproszę właściciela o podanie początku numeru silnika i sprawę wyjaśnimy w Czechach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bucyk Opublikowano 19 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2004 Słuchajcie "Piotra Dudka" wie co mówi!!! Daje słowo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 26 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2004 Byl taki koles co zrobil tak te tloki.Tez o nim slyszalem ale efekty byly takie:-zaj.... wibracje-moc slabsza-musial dawac podwojne nakretki i podklatki sprezynujace bo po 10 kilosach sie moto rozkrecalo na czynniki- zakatowal silnik:) :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Okrop Opublikowano 30 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2004 hardcoredajcie znac jak sie dowiecie co i jak :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT 80 Opublikowano 30 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2004 Słyszałem że tak własnie były przerabiane jawy do wyścigów enduro. Moc pozostawała ta sama ale moment był od samego dołu :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 1 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2004 PZMot musiał widocznie zaopatrywać kluby sportowe w Jawy z takimi silnikami, bo mój znajomy twierdzi, że jeździł cross na takim motocyklu pod koniec lat 60-tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.