samolot Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Dwa lata temu kupowałem swoją CBR-kę. Podczas jazdy próbnej motocykl miał założoną końcówkę Yoshimura RS-5. Dźwięk motocykla był dla mnie (przyzwyczajonego do fabrycznych wydechów) zbyt głośny i postanowiłem, że pierwsze co zrobię w tym motocyklu to zmienię tłumik na oryginalny.Minęły dwa sezony a tłumik jest nadal w motocyklu. Po części przyzwyczaiłem się do dźwięku, który nie jest aż tak uciążliwy, po części brak czasu na wymianę spowodował, że jest on wciąż w motocyklu.Zastanawia mnie czy aby tej zimy nie powrócić do oryginału, który ma również swoje zalety.Zalety jakie widzę w Yoshimura:- Odrobinę poprawiony przebieg momentu obrotowego i nieznacznie większa moc- Jest lżejszy od oryginału- Poprawia bezpieczeństwo - samochodziarze jak nie widzą, to usłyszą- Rasowy, piękny dźwięk silnikaWady:- Brak homologacji (only track use) i w związku z tym mogą być problemy z Policją- Brak możliwości zastosowania dB - killera (tłumik made in USA) - chyba, że własnoręcznie dorabiany - Podczas dłuższej i szybszej jazdy dźwięk staje się uciążliwy dla kierującego- Niezbyt dobre wizualne wpasowanie w linię motocykla (rzuca się w oczy)- Konieczność okresowej wymiany wytłumienia (przynajmniej w Yoshimurze co 7-10tys.mil) co wiąże się z wymontowaniem i rozebraniem tłumika (co w motocyklach z tłumikiem pod siedzeniem nie jest aż takie przyjemne. Dodatkowo dla tych co powiedzą, żebym dorobił sobie dB killer i jeździł mam kilka informacji. Po pierwsze nadal nie będę miał homologacji, po drugie nawet jakbym ją miał to istnieją stróże prawa, którzy za samo posiadanie tłumika wyglądającego na niefabryczny stwarzają problemy. Po trzecie nawet z oryginalnym dB killerem, osiągi silnika będą co najwyżej równe niż w serii (a czasem nawet gorsze). Wykresy momentów i mocy sportowych wydechów producenci podają bowiem na podstawie pomiarów przeprowadzonych bez zainstalowanych dB killerów w tłumikach. Edytowane 21 Października 2015 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Jakis wykres? Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Bez dB killera moc o 2KM wyższa. Z dB killerem kilka dziesiątych KM i Nm mniej niż w oryginale. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 No i teraz możemy rozmawiać, bo jakos tak dziwnie się czułem ;) Zdemontuj i załóż oryginał, jak Ci hałas przeszkadza i boisz się o dowód ..... a jak się stęsknisz za dzwiekiem kup z db killerem i homologacją EU i już :D Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Ja mam oryginalny wydech do tego modelu, mogę się zamienić, kwestia ile chciałbyś dopłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Ja mam oryginalny wydech do tego modelu, mogę się zamienić, kwestia ile chciałbyś dopłaty.Biznesmen z Ciebie taki jak i ze mnie :biggrin: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 odpowiadając czy warto - nie warto - na tor nie wpuszczą :P ciekawym są jeszcze inne parametry eksploatacyjne - np. różnica w zużyciu paliwa, oraz wcześniej wspomniane ryzyko skierowania na badanie techniczne itd. Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Zakładaj oryginał i się nie czaj, jeszcze zarobisz na tej operacji na waciki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Kilka dziesiątych konia mniej ? Sorry ale nawet te 2 konie różnicy pewnie się mieści w zakresie błędu hamowni, a co dopiero jakieś dziesiąte konia. Moim zdaniem te pomiary nic nie mówią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 odpowiadając czy warto - nie warto - na tor nie wpuszczą :Pciekawym są jeszcze inne parametry eksploatacyjne - np. różnica w zużyciu paliwa, oraz wcześniej wspomniane ryzyko skierowania na badanie techniczne itd. ale oczywiscie podparte wykresem ....... tak? ;D Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Kilka dziesiątych konia mniej ? Sorry ale nawet te 2 konie różnicy pewnie się mieści w zakresie błędu hamowni, a co dopiero jakieś dziesiąte konia. Moim zdaniem te pomiary nic nie mówią. Jeśli zrobisz pięć pomiarów i każdy wyjdzie słabiej to jednak coś mówi. Przy jednym pomiarze rzeczywiście może to być błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszZZR Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 (edytowane) Samolot, a dlaczego piszesz o Yoshimurze na RR-ce a pokazujesz filmik z F-ką i Ixilem? a z drugiej strony jakoś nie jestem przekonany do Cerbolowej hamowni i jej obsługi Edytowane 23 Października 2015 przez MariuszZZR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 ale oczywiscie podparte wykresem ....... tak? ;D wykresem z paint'a :D Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrx95 Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 W zasadzie to chciałem trochę pogadać o sportowych wydechach do motocykli, znanych nam marek. Ogólnie czy to będzie arrow czy taka yoshimura, bądź graves to w zasadzie dźwięk pomiędzy nimi się nie różni. Albo mi się wydaje. Oczywiście wiadomo, że jeden będzie miał fajny basowy pomruk, a drugi rozrywający uszy dźwięk. Jako, że tak szczerze nie mam okazji przyglądać się, co jaki, albo zauważyć jaki wydech siedzi w jadącym motocyklu, tylko go usłyszeć na ulicy. To w zasadzie nigdy nie uda się odróżnić takiego akrapa od yoshimury. Jeszcze nie miałem okazji być na zlocie motocyklowym, ani wypaść gdzieś grupą znajomych, bo od miesiąca mam prawko. A oczywiście chodzi mi o tłumiki montowane w rzędowych czwórkach. Bo wiadomo, że inaczej będzie w Vce a inaczej w dwucylindrowym motocyklu.I teraz pytanie do posiadaczy akcesoryjnych tłumików. Czym kierowaliście się w wyborze marki wydechu? Dźwiękiem? A może wyglądem? Porównywaliście dźwięk z innymi wydechami?A tutaj mała kompilacja: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Ceną :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.