Skocz do zawartości

Czy warto mieć w motocyklu sportowy (akcesoryjny) tłumik


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa lata temu kupowałem swoją CBR-kę. Podczas jazdy próbnej motocykl miał założoną końcówkę Yoshimura RS-5. Dźwięk motocykla był dla mnie (przyzwyczajonego do fabrycznych wydechów) zbyt głośny i postanowiłem, że pierwsze co zrobię w tym motocyklu to zmienię tłumik na oryginalny.

Minęły dwa sezony a tłumik jest nadal w motocyklu. Po części przyzwyczaiłem się do dźwięku, który nie jest aż tak uciążliwy, po części brak czasu na wymianę spowodował, że jest on wciąż w motocyklu.

Zastanawia mnie czy aby tej zimy nie powrócić do oryginału, który ma również swoje zalety.

Zalety jakie widzę w Yoshimura:

- Odrobinę poprawiony przebieg momentu obrotowego i nieznacznie większa moc

- Jest lżejszy od oryginału

- Poprawia bezpieczeństwo - samochodziarze jak nie widzą, to usłyszą

- Rasowy, piękny dźwięk silnika

Wady:

- Brak homologacji (only track use) i w związku z tym mogą być problemy z Policją

- Brak możliwości zastosowania dB - killera (tłumik made in USA) - chyba, że własnoręcznie dorabiany

- Podczas dłuższej i szybszej jazdy dźwięk staje się uciążliwy dla kierującego

- Niezbyt dobre wizualne wpasowanie w linię motocykla (rzuca się w oczy)

- Konieczność okresowej wymiany wytłumienia (przynajmniej w Yoshimurze co 7-10tys.mil) co wiąże się z wymontowaniem i rozebraniem tłumika (co w motocyklach z tłumikiem pod siedzeniem nie jest aż takie przyjemne.

 

Dodatkowo dla tych co powiedzą, żebym dorobił sobie dB killer i jeździł mam kilka informacji. Po pierwsze nadal nie będę miał homologacji, po drugie nawet jakbym ją miał to istnieją stróże prawa, którzy za samo posiadanie tłumika wyglądającego na niefabryczny stwarzają problemy. Po trzecie nawet z oryginalnym dB killerem, osiągi silnika będą co najwyżej równe niż w serii (a czasem nawet gorsze). Wykresy momentów i mocy sportowych wydechów producenci podają bowiem na podstawie pomiarów przeprowadzonych bez zainstalowanych dB killerów w tłumikach.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz możemy rozmawiać, bo jakos tak dziwnie się czułem ;)

 

Zdemontuj i załóż oryginał, jak Ci hałas przeszkadza i boisz się o dowód ..... a jak się stęsknisz za dzwiekiem kup z db killerem i homologacją EU i już :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginalny wydech do tego modelu, mogę się zamienić, kwestia ile chciałbyś dopłaty.

Biznesmen z Ciebie taki jak i ze mnie :biggrin:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając czy warto - nie warto - na tor nie wpuszczą :P

ciekawym są jeszcze inne parametry eksploatacyjne - np. różnica w zużyciu paliwa, oraz wcześniej wspomniane ryzyko skierowania na badanie techniczne itd.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadając czy warto - nie warto - na tor nie wpuszczą :P

ciekawym są jeszcze inne parametry eksploatacyjne - np. różnica w zużyciu paliwa, oraz wcześniej wspomniane ryzyko skierowania na badanie techniczne itd.

 

ale oczywiscie podparte wykresem ....... tak? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dziesiątych konia mniej ? Sorry ale nawet te 2 konie różnicy pewnie się mieści w zakresie błędu hamowni, a co dopiero jakieś dziesiąte konia. Moim zdaniem te pomiary nic nie mówią.

 

 

Jeśli zrobisz pięć pomiarów i każdy wyjdzie słabiej to jednak coś mówi. Przy jednym pomiarze rzeczywiście może to być błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot, a dlaczego piszesz o Yoshimurze na RR-ce a pokazujesz filmik z F-ką i Ixilem? a z drugiej strony jakoś nie jestem przekonany do Cerbolowej hamowni i jej obsługi

Edytowane przez MariuszZZR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oczywiscie podparte wykresem ....... tak? ;D

wykresem z paint'a :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

W zasadzie to chciałem trochę pogadać o sportowych wydechach do motocykli, znanych nam marek. Ogólnie czy to będzie arrow czy taka yoshimura, bądź graves to w zasadzie dźwięk pomiędzy nimi się nie różni. Albo mi się wydaje. Oczywiście wiadomo, że jeden będzie miał fajny basowy pomruk, a drugi rozrywający uszy dźwięk. Jako, że tak szczerze nie mam okazji przyglądać się, co jaki, albo zauważyć jaki wydech siedzi w jadącym motocyklu, tylko go usłyszeć na ulicy. To w zasadzie nigdy nie uda się odróżnić takiego akrapa od yoshimury. Jeszcze nie miałem okazji być na zlocie motocyklowym, ani wypaść gdzieś grupą znajomych, bo od miesiąca mam prawko. A oczywiście chodzi mi o tłumiki montowane w rzędowych czwórkach. Bo wiadomo, że inaczej będzie w Vce a inaczej w dwucylindrowym motocyklu.

I teraz pytanie do posiadaczy akcesoryjnych tłumików. Czym kierowaliście się w wyborze marki wydechu? Dźwiękiem? A może wyglądem? Porównywaliście dźwięk z innymi wydechami?

A tutaj mała kompilacja:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...