Skocz do zawartości

Kawasaki ZX7R sprzegło.


modjo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Pacjent to Kawasaki ZX7R 1999r,motocykl ma spalone sprzegło na proszek.

 

Niestety ale po zdjęciu miski okazało ze smok jest dosc mocno zaklejony spalonymi okładzinami i w misce są opiłki koloru srebrnego i większa część,wydaje mi się że to część jakiejś sprężystej podkładki w kształcie słoneczka.

Zastanawiam sie czy dalej rozbierac silnik w celu sprawdzenia czy nie jest przytarty?

 

Foty zawartości miski i sprzęgła.

 

post-42974-0-90097100-1440442743_thumb.jpg

 

post-42974-0-94453800-1440442748_thumb.jpg

 

post-42974-0-39567500-1440442756_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść smok, wymyj wszystko dokładnie i składaj piec.

Przepłucz go najlepiej jakimś najtańszym olejem, niech sobie pochodzi chwilkę, spuść syf i dopiero zalej go porządną oliwą.

 

Bo jeśli nawet jest przytarty to i tak mu już nie pomożesz...

Pozostaje śmigać i liczyć na farta, że wszystko jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to zwaliłbym jeszcze pokrywę zaworów. Większość sprzętów ma zapakowaną siatkę w pokrywie gdzie dochodzą przewody od odmy. Poczyścić i składać. W ZX7 jest chłodnica oleju? Poza tym wypadało by wlać świerzy olej, posmigać z 200 km i go wymienić razem z filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść smok, wymyj wszystko dokładnie i składaj piec.

Przepłucz go najlepiej jakimś najtańszym olejem, niech sobie pochodzi chwilkę, spuść syf i dopiero zalej go porządną oliwą.

Dobrze kolega prawi ! Umyj miskę , smok i dół karteru .Od tego jest filtr oleju aby syfów nie pogoniło dalej w kanały olejowe i górę silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Sprzeglo poskladane,miska wraz ze smokiem takze dokladnie umyta. Silnik nie wykazuje objawow zatarcia,ale... w trakcie rozgrzewania wszystko dziala dobrze,termostat sie otwiera,chlodnica robi sie goraca i kiedy wskaznik temp silnika jest w polowie,zaczyna powoli bulgotac w zbiorniczku wyrownawczym a po chwili zbiorniczek wypelnia sie w calosci plynem.

Termostat sprawny, otwiera sie.

Wentylator niestety ale milczy jak zaklety,dziala kiedy sie go na krotko zepnie,wiec wymienilem wlacznik wentylatora ale nie pomoglo na nie wlaczajacy sie wentylator.

 

Na wszystkie mozliwe soposoby odpowietrzalem uklad chlodzenia,tez bez rezultatow.

 

Kiedy wskaznik temp silnika osiaga 3/4 w ukladzie chlodzenia bardzo mocno bulgocze a jeszcze daleko do czerwonego pola.

 

Przy odkreconym korku w chlodnicy,po uruchomieniu zimnego silnika nic z plynem sie nie dzieje,ale im blizej polowy wskaznika temp zaczyna coraz mocniej bulgotac i wyrzucac plyn,po zgaszeniu silnika plyn jest momentalnie zasysany do srodka wlewu,oczywiscie wentylator nie wlacza sie,na mysl mi przychodzi ze w chlodnicy robia sie korki parowe i dlatego wentylator sie nie wlacza.

 

Sklaniam sie ku uszkodzonej uszczelce pod glowica lub sama glowica?

Edytowane przez modjo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% upg, robi się poduszka gazowa i nie ma opcji żeby działały poprawnie termowłączniki czy wskaźnik temperatuy

możesz zrobić test CO2 dla pewności

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...