Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

...hej..

no ja aż taki bystry nie jestem, a teorie dotyczącą ATF-a, czy Formuły cytuję za forum...ale żeby wyjaśnić, odpowiedzieć na Twoje wątpliwości polecam lekturę tego forum od strony nr 1. Zapewniam, że wszystko sobie wyjaśnisz...

Miłego dnia...

Nie jedź szybciej, niż lata Twój Anioł Stróż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos nikt mi nie odpowiedzial na pytanie.

 

 

AdamieM. - nie badz zdziwiony - sam nie odpowiadasz na pytania... przerywając dyspute. ;)

 

(#179 ) - :)

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A przepraszam, tego rzeczywiscie nie zauwazylem.

Przeciez to nie jest zadne zabezpieczenie anty olejowe, tylko zabezpieczenie smaru wypelniajacego lozysko.

A co chodzi w przedziale napedu pierwotnego, pas czy lancuch ?

Bo jezeli jest pas to on nie potrzebuje zadnego oleju w przedziale napedu pierwotnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przeciez to nie jest zadne zabezpieczenie anty olejowe, tylko zabezpieczenie smaru wypelniajacego lozysko.

A co chodzi w przedziale napedu pierwotnego, pas czy lancuch ?

Bo jezeli jest pas to on nie potrzebuje zadnego oleju w przedziale napedu pierwotnego.

 

W przedziale pierwotnym lata sobie łańcuch w kapieli olejowej.

I w tej samej kapieli olejowej znajduje sie łozysko z takim uszczelnieniem w modelach ze skrzyna 6 biegów.

W modelach 5-sp - tego problemu nie ma bo uszczelnienie realizowane jest "uczciwie" - simmeringiem.

Na oleju primary czy silnikowym jakos to sie kupy trzyma... ATF zaś rozpuszcza warge tago uszczelnienia i sie leje po asfalcie.

Dochodzi do tego oczywiście po jakimś tam czasie i zapewne równiez w wyniku wyzszej temperatury...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli "usprawnienie" producenta, zeby oszczedzic jakies grosze na simmeringu i dac zarobic serwisowi :).

Ze to wogole jakis olej trzyma to zwykly cud.

 

Tez jestem po wrażeniem od jakichs 10 lat...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdzielu, chyba nigdy sobie nie kupię wymarzonego HD. Czytając to co piszecie, to nie warto kupować motocykla którego stan techniczny zależy od,... oleju! To jakiś kosmos a nie jeździdełko. Kurna, za co tyle kasy? Za olej? Zwykły, mineralny? Porażka!

 

Co chciałes wniesc do tematu merytorycznego tą wypowiedzią?

Bo wg mnie to tylko pośmiecić...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo puchnie tworzywo/guma i odłazi od blachy...

 

Musze pomierzyć to coś skrobne, pewnie w dalekiej przyszłosci

 

Robercie - zalewasz tego specyfika modnego w USA? - Lucas Heavy Duty oil stabilizer?

https://lucasoil.com/products/engine-oil-additives/heavy-duty-oil-stabilizer

Co o nim sądzisz??? :)

....

 

Polecili mi to znajomi ktorzy od lat bawia sie na pustyni. Dodawalem do silnika ktory jezdzi tylko na desert, tam gdzie jest wysoka temp. Potem lalem racing 60 jest zielony, nie ma konsystencji miodu ale ciagnie sie miedzy palcami jak miod. Teraz wlalem jeszcze inny ale zdanie o nim jeszcze nie mam, brak jazdy y zabawy

classtable.png

 

 

http://www.micapeak.com/info/oiled.html

 

Lucasoil jest tu popularny z racji ze L.A a dwa ze organizuje roznego rodzaju show, ten dodatek znaczaco porawia olej, wytrzymalosc na wysoka temperature, lepkosc, itd. Jest to istotne gdy temp jest 120 czy 130 F a twoj silnik leci w powietrzu a potem wali o glebe, przechylach, itd mimo przerobek jakie robimy odnosnie smarowania wszystko co moze pomoc jest mile widziane.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to możecie być ze mnie dumni....................!

26ab23aa3d7c35eamed.jpg

 

KAPSEL KK........

 

Dodam skromnie - wg mnie:

 

PEWNIAKI:

1. nie lejemy ATF - bo padają simmeringi (swoją drogą, kto wpadł na pomysł, żeby do naszych URSUSÓW lać olej do automatycznych skrzyni ? - Genialne )

2. nie lejemy HD Formuły - bo lecą łożyska

3. generalnie, szacowne forum raczej odradza oleje HD - ze względu na właściwości i ze względu na cenę.

 

MOJE WYDUMANIE:

4.silnik minerał 20w50 (bo nie wiadomo co masz w silniki ) - podobno można wlać od razu na minerał syntetyka, ale wlejesz sobie syntetyk na minerała na następny sezon, wtedy wlejesz syntetyka na swojego wiadomego minerała. Jakiej Marki olej ? hym, tutaj zdania są podzielone.

5. Sprzęgło - podobno leje się to samo co do silnika - szacowne forum sprzęgłem się zabardzo nie przejmuje....

6. Skrzynia - i tutaj forum wiele dyskutuje....producent podaje gęstość 80w90.....forum idzie dalej, zwiększając gęstość 80w110 lub 85w140...skrzynia zaczyna ciszej i lepiej pracować... Jaka Marka oleju ? No i tu są zdania podzielone

 

Ja mam do mojego to co na zdjęciu - BelRay-a, obaczymy jak się spisze.

A tak na marginesie...zmiany olejów winny być realizowane co sezon... więc co wlejesz to będzie i tak na krótko, za 4-5 msc znowy wymian ;-)))))))

 

 

Życzę owocnego połykania wiedzy i szerokości

Miłego dnia

Zalałem tak jak Ty,tylko do silnika półsyntetyk.Za tydzień mazury,a w lipcu Rumunia,jak nie wrócę na lawecie to oleje będą OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...