Tommo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Instrukcja podaje zalecaną lepkość oleju silnikowego jako 20W50. Jednocześnie też dopuszcza inne wartości, zależnie od klimatu w jakim motocykl jest eksploatowany. Mi też się wydaje, że 20W50 może być nieco za gęsty, a może nie. Co o tym sądzicie? I co wlewacie do swoich boxerków? Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Też u siebie mam zalany 20W50, Valvoline DuraBlend, półsyntetyk. Jak przy -10st obracałem bańką żeby zobaczyć gęstość to stwierdzam, że przy takiej temperaturze silnik zanim się rozgrzeje to lekko by nie miał :) Jak kupiłem BMW to wlałem 10W40 bo zostały mi 3l po poprzednim motocyklu. Pojawiły się uślizgi sprzęgła i silnik pracował trochę głośniej. Po zmianie na 20W50 uślizgów brak i praca silnika bardziej cicha. W książce powinieneś mieć tabelkę z doborem lepkości w stosunku do klimatu. Teoretycznie 20W50 jest od -10st do dość wysokich temperatur (skala kończy się na +30st i jest strzałka dalej). Z uwagi, że nie jeżdżę jak jest zimno (czyli tak poniżej 10st) to wlałem. Najważniejsze, żeby olej spełniał klasę, u mnie jest to API SF, SG lub SH. Jak nie jeździsz w duże mrozy poniżej -10st to śmiało lej 20W50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 I chyba tak zrobię. Tym bardziej że chcę się na tor wybrać, więc temperatury niskie nie będą. Ale zdecyduje się na syntetyka Dzięki. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Jeszcze masz do wyboru Motul 7100 20W50, też pełny syntetyk :) Ja wziąłem półsyntetyk bo silnik dość wiekowy i mało wymagający, sporo osób do tego silnika zalewa mineralny bo też spełnia normy producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ste-fan Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Instrukcja podaje zalecaną lepkość oleju silnikowego jako 20W50. Jednocześnie też dopuszcza inne wartości, zależnie od klimatu w jakim motocykl jest eksploatowany. Mi też się wydaje, że 20W50 może być nieco za gęsty, a może nie. Co o tym sądzicie? I co wlewacie do swoich boxerków? Moim zdaniem, nie po to rozgryzały temat tęgie głowy w BMW i napisano instrukcję z odpowiednimi zaleceniami aby móc to dowolnie interpretować.Ja trzymam się zaleceń producenta i od lat cieszę się bezawaryjną jazdą - czego i wam życzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Moim zdaniem, nie po to rozgryzały temat tęgie głowy w BMW i napisano instrukcję z odpowiednimi zaleceniami aby móc to dowolnie interpretować.Ja trzymam się zaleceń producenta i od lat cieszę się bezawaryjną jazdą - czego i wam życzę. Tęgie głowy stworzyły tabelkę w której jest podana gęstość oleju w zależności od klimatu. Olej ma spełniać klasę API podaną przez producenta a gęstość dobierasz pod klimat ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 (edytowane) Tęgie głowy stworzyły tabelkę w której jest podana gęstość oleju w zależności od klimatu. Olej ma spełniać klasę API podaną przez producenta a gęstość dobierasz pod klimat ;) Gęstość ???Rozumiem, że to przejęzyczenie. Masz pewnie na myśli lepkość :) Edytowane 17 Lutego 2015 przez jacekj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Nie wiem jak w tych wcześniejszych wersjach ale w instrukcji do Dakara 2004 jest wyszczególnione(pogrubione pismo) żeby koniecznie nie stosować w pełni syntetycznego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 17 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Nie wiem jak w tych wcześniejszych wersjach ale w instrukcji do Dakara 2004 jest wyszczególnione(pogrubione pismo) żeby koniecznie nie stosować w pełni syntetycznego oleju.Mówisz o F 650 Dakar? Może chodzi o prawidłową pracę sprzęgła mokrego? W boxerach masz suche sprzęgło, więc ten problem nie istnieje. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) Mi zalewaja silnik olejem rekomendowanym przez BMW czyli Castrorem o odpowiednim oznaczeniu. Uwazam, ze to najlepsze sposob, poniewaz jest on przetestowany. Edytowane 18 Lutego 2015 przez Januszm Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Januszm. Lepkość (parametry) to jedno a producent oleju to drugie. Nie wiem jak konkretnie w przypadku motocykli BMW na różnych rynkach, ale np. jeśli chodzi o puszki to np. dla danego samochodu w Polsce zaleca się olej castrol a w Niemcowni powiedzmy Shell a w jeszcze innym kraju też tą samą lepkość np. Mobil. Zalecany producent zależy tylko od lokalnego rynku i działań marketingowych. Akurat Castrol wg moich doświadczeń jest tanim, ale słabym olejem. Pomimo takich samych parametrów w dwóch sprzętach był skutecznie żarty a np. Motul o takich samych parametrach nie był. Takie same spostrzeżenia mają moi znajomi. Castrol żadnym cudem zatem nie jest :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 18 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2015 Januszm. Lepkość (parametry) to jedno a producent oleju to drugie. Nie wiem jak konkretnie w przypadku motocykli BMW na różnych rynkach, ale np. jeśli chodzi o puszki to np. dla danego samochodu w Polsce zaleca się olej castrol a w Niemcowni powiedzmy Shell a w jeszcze innym kraju też tą samą lepkość np. Mobil. Zalecany producent zależy tylko od lokalnego rynku i działań marketingowych. Akurat Castrol wg moich doświadczeń jest tanim, ale słabym olejem. Pomimo takich samych parametrów w dwóch sprzętach był skutecznie żarty a np. Motul o takich samych parametrach nie był. Takie same spostrzeżenia mają moi znajomi. Castrol żadnym cudem zatem nie jest :) Pozdr.F. Zdaje sobie sprawe, dlatego uzywam oleju rekomendowanego przez producentach o parametrach wlasciwych dla mojego modelu, zgodnych z instrukcja. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) Odgrzeję temat po 3 latach, bo może coś się w Waszych poglądach zmieniło, a porada potrzebna.Co tam teraz lejecie w silniki BMW R1200R Jakieś nowe produkty przybyły ?Może być MOTUL 7100 15W50 na nasze warunki klimatyczne. Zastany w silniku to V300 15W50 Rubryczka w instrukcji obsługi jakaś dziwna ;) i dająca szeroki wybór. W chłodnie dni nie jeżdżę , raczej w bardzo ciepłe tylko :) Edytowane 19 Listopada 2018 przez kumpel kalamitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Możesz spokojnie lać 7100. 300V idzie zazwyczaj do bardzo wysilonych, nowoczesnych silników. 15w50 to też standard dla tych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) Do tej pory przez parę lat używałem z zadowoleniem oryginalny Motul 7100 10W40 i w instrukcjach obu motocykli wyrazie było napisane, że producent silnika zaleca olej lepkości 10W40 no i oczywiście uwaga, że jak nie będzie dostępny 10W40 to dobierz olej według tabelki temperaturowej no i git prosta sprawa.W instrukcji do BMW wypisane kilka lepkości, a przy nich ze znaczkiem > temperatury no i przysiadłem ze zdziwienia :)Silnik chłodzony wiatrem, chłodnica oleju bez wiatraczka nawet, upał, centrum miasta, korek na 10 minut stania motocyklem bez ruchu i co ... :) gasić silnik :D Edytowane 19 Listopada 2018 przez kumpel kalamitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.