Skocz do zawartości

Transport motonga Multivanem


skowronp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To że T4, żukietki, tarpany czy inne auta tego pokroju są mega to wiedziałem. Nie wchodzą jednak w grę. Po pierwsze nie mogę takim autem podjechać do klienta, a po drugie jak zabieram auto żony jadąc w trasę to by mnie udusiła gdybym próbował choćby powiedzieć jej by CZYMŚ TAKIM jechała ... Życie

 

Kupno przyczepki rozważałem bo te 4k mógłbym wyłożyć na nową WIOLE jednak w garażu nie mam na nią miejsca więc odpada. Ładowanie moto samemu na przyczepkę nie sprawia mi problemów bo opanowałem już to i zajmuje mi ze 3 minuty.

 

Powódy do zmiany są takie:

  • brak czasu. Organizacja przyczepki obecnie to 1,5 - 2h i nie zawsze jest możliwe - czasami pomysł / możliwość jazdy na obiekt rodzi się w ostatnim momencie i już za późno by cokolwiek zrobić (np. decyzja o jeździe na Poznań następnego dnia pada o 22 więc przyczepke można załatwić dopiero o 8 rano co dodając czas dojazdu na Poznań niweczy pomysł).
  • sama jazda z przyczepką mnie wk***wia ze względu na prędkość max 100 (i to łamiąc przepisy które mówią o 80).
  • Obecne auto kupowałem nie myśląc o dojazdach na tor tak często. Przy tej częstotliwości i dystansas (Poznań 750, Panonia, Slovakiaring około 1600) zaczyna odgrywać rolę spalanie. A autko jest z tych lubiących wypić - z przyczepką w trasie 11l + koszty wynajmu przyczepki (oszczędność 3l przy takim poznaniu daje już 80+48 za bramki + 80 przyczepka => 200 PLN+).

Dlatego taki multivan ratuje mi dupsko bo:

  • zawsze jest pod ręką. Pada pomysł i w 30 minut już mnie nie ma.
  • jazda takim autem jest dalece przyjemniejsza niż z przyczepką (te 130 można lecieć na autostradzie).
  • liczyłem że z załadunkiem nie będzie problemu bo CBR ma 203x113 cm i nie patrząc na wysokość to w głupim Volvo V50 się zmieści!

No nic pozostaje miarka i do komisu pójść obadać każde z aut jako że w sumie żadnego nie wykluczyliście ;).

 

Dzięki za odzew.

Edytowane przez skowronp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wożenia moto to blaszak musi być, jak sobie wyobrażasz wrzucenie ewentualnego gruza do pachnącego pluszem wnętrza i zasranie go ziemią, płynem chłodniczym, olejem z urwanych lag?. Tzw. multivany z ze względu na wygłuszenia, plastiki, systemy wentylacji są dużo mniej ustawne i pakowanie tam moto jest z wersji zadań mocno upierdliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 l z przyczepką to lubi wypić? :rolleyes:

Największy w środku (i najbardziej "pudełkowaty") z "cywilnych" vanów, nie opartych na dostawczakach, jest Chrysler Town&Country/Voyager, / Dodge Grand Caravan,/Lancia Voyager. (to samo)

 

chyba sporo jak na jazde autostradową na tempomacie z 400KG z tyłu w zasadzie bez oporów powietrza. To nadal cywilny sedan a nie X5M czy inny kartofel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chyba sporo jak na jazde autostradową na tempomacie z 400KG z tyłu w zasadzie bez oporów powietrza. To nadal cywilny sedan a nie X5M czy inny kartofel

To była zazdrość :biggrin: Od 5 lat nie zeszłem na autobahnie poniżej 15 l. (bez przyczepki ) :mad:

Ale dość offtopu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama jazda z przyczepką mnie wk***wia ze względu na prędkość max 100 (i to łamiąc przepisy które mówią o 80).

 

Nie wiem jaką przyczepką ale ja z tanią motocyklową trzymałem 120km/h ale i 140 to nie problem i specjalnie tego się nie odczuwa. (Nawet w instrukcji mam prędkość max 140). No chyba, że z plandeką wtedy rzeczywiście opory powietrza masakryczne.

 

W vanie załadowanie motocykla w jedną osobę będzie mega trudne do wykonania.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jedna bujanie się z przyczepką jest o wiele bardziej upierdliwe niż wrzucenie moto do busa, przynajmniej dla mnie. Ciężko z nią pójść ogniem na autostradzie, zestaw prowadzi się gorzej, a za granicą policja nie ma tak liberalnego podejścia jak nasza. Swoją trzeba mieć gdzie trzymać, a z wypożyczalni często są ch..we, trzeba ja zawozić/odwozić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie więcej bujania się z wrzuceniem do busa. U siebie tak zmodyfikowałem przyczepkę, że załadowanie motonga w jedną osobę to chwilka. W dodatku nie zrzucam sprzętu tylko stoi na przyczepie w garażu - podpinam do haka, naciągam mocowanie i w dwie minuty mogę jechać :). No ale jak nie masz gdzie trzymać to rzeczywiście może być problem.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pożyczam od brata T5 w wersji zabudowy holenderskiej. Na busa wchodzi moto po przekątnej, a do tego dopinam przyczepkę towarową z plandeką 3 metrową i tam 2 motocykle na 2 złączonych paletach + wszystkie graty. Na torze na przyczepkę wrzucam materac i w niej kimamy :) Spalanie zestawu przy 100-120km/h w granicach 10L.

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A musisz mieć Viatoll?

 

Nie, zestaw mieści się w 3,5t

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  • liczyłem że z załadunkiem nie będzie problemu bo CBR ma 203x113 cm i nie patrząc na wysokość to w głupim Volvo V50 się zmieści!

 

to nie chodzi czy wejdzie bo na siłę to pewnie wejdzie i do tico , chodzi o to żeby miec dojście żeby takie moto porządnie zamocować , mnie tego w moim aucie brakuje , czołgam się po nim robię takie balety że yeuop by wymiękł żeby jeden pas zaplątać .........

 

jakbyś woził śmiecia enduro za 1000 zł to w omegę kombi na kartofla wrzucasz( na boku, ja tak dt 80 przywiozłem tylko przednie koło odkręciłem i nawet klapa się zamknęła ) i jedziesz, a że masz droższe moto, to trzeba do niego stelarz , pasy i porządne mocowania.....siedzenia będziesz musiał wykręcać chyba że chcesz stelarz na przednie koło do siedzeń przykręcić to spoko :D więc będziesz się pier****l jak sasha grey z amatorem , wykręć siedzenia , połóż koc , zabezpiecz szyby żeby w razie W mieć je całe, stelarz zamocuj no ale twój hajs twoja sprawa........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej/ taniej wypożyczyć busa blaszaka te kilka razy w roku? Czasami uda się jechać z kimś, to koszty wypożyczenia dzieli się na 2 osoby. Busa można wypożyczyć już za jakieś 150-190 PLN/doba.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...