kiki Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 (edytowane) Ostatnimi dniami padła skrzynia znajomemu w r1 rn19. Tryb 2 biegu pękłł na pół i lekko wyłamało karter. No ale nie o to chodzi. Przy rozebraniu pieca wyszły kolejne kwiatki: Mimo iż piec nie pukał to ewidentnie widać że panewki (podpory wału z dolnego karteru) już nie nadają się do użycia tylko do wymiany. Po zdjęciu misy olejowej też nie było widać opiłków złota. Ciekawe jeszcze jak wyglądają panewy na korbach... Jest sens bawić się we wsadzanie nowych panewek ? Póki co wał na pierwszy rzut oka nie jest porysowany, zostaną jeszcze pomierzone czopy (chyba że po zdjęciu korb okaże się że jest masakra). Co sądzicie Panowie? Pozdrokiki Edytowane 17 Lipca 2014 przez kiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Gdyby wal trzymal wymiar na wszystkich czopach to mozna go przepolerowac i wsadzic panewki nominalne, dobierajac odpowiednia grupe selekcyjna.Niech znajomy sprawdzi wydatek pompy oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Takie przebarwienia to oznaka przytartych panewek? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 pierwsza wygląda słabo, reszta znośnie, ale i tak ma to małe znaczenie bo najważniejszy jest stan korbowodowych i po ich stanie można będzie ocenić co dalej. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 (edytowane) ja bym zrobił jak Adampomierzyć i jak załapie się na nominalne to założyć nowe Edytowane 17 Lipca 2014 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Zadałem tamto pytanie wcześniej bo jak rozpołowiłem silnik u siebie to panewki też miały przebarwienia, ale to było w 2010, moto do tej pory jeździ, teraz głównie po torze i jakoś daje radę. Ale nie będę tego ruszał ze względu na ceny używanych silników. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Panewki nowe i ręce do wymiany, nie stety mam podobne łapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Mnie to wygląda na zbyt mocno skręcony silnik lub taj jak Adam pisze utrata wydajności pompy oleju.Jeżeli wał na czopach jest nadal okrągły to nowe panewki i NOWA POMPA OLEJU Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 pierwsza wygląda słabo, reszta znośnie, ale i tak ma to małe znaczenie bo najważniejszy jest stan korbowodowych i po ich stanie można będzie ocenić co dalej. jak najbardziej nalezy pojsc ta droga... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 (edytowane) Zainwestuj w plastigauge który kosztuje grosze i zrób ze dwa pomiary na tych panewkach. Jeden jak leci a drugi po obrocie wału o jakie 90-120 stopni. Będziesz miał pewną informację na temat luzu.Wiem że plastigauge jest upierdliwy bo trzeba zakręcić wszystkie śruby, potem odkręcić żeby zobaczyć itd... Nie mniej odpada koszt mierzenia przy którym mozna się machnąć. Jak również ew. dobieranie wg. selekcji.Co nie jest oczywiście złe :) ale muszę to powiedzieć : jeżeli panewki nie są fabryczne to różnie z tym bywa. Normalny luz na film olejowy to najczęściej 25-45 mikronów. 25 to raczej z założeniem że coś tam gdzies przytrze sie o siebie i dotrze :) Tak jak na zdjęciu pierwszej panewki. Bądź też mały luz może być celowym zabiegiem bo np. olej np 5W jako standard ma latać. Tutaj pomiar bardzo mnie cieszył. A selekcja panewek jest akurat inna nizby wynikało z serwisówki. Powinny być żółte a są różowe. Edytowane 23 Lipca 2014 przez rozkosmany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdekk Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 A na przyszłość polecam zalać prewencyjnie Ceramizerem(lub czymś podobnym). Zawsze to może pomóc jak będzie jakiś problem z dobrym smarowaniem, u mnie się sprawdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 na krótką metę Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 Ceramizery wszelkiej maści to gorsze niż leczenie żółtaczki paracetamolem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2014 A na przyszłość polecam zalać prewencyjnie Ceramizerem(lub czymś podobnym). Zawsze to może pomóc jak będzie jakiś problem z dobrym smarowaniem, u mnie się sprawdził. w buty sobie nalej :banghead:za kilka tygodni będziesz szukał innego silnika Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirus12 Opublikowano 30 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2014 Powiem wam ze znajomy wlał sobie do suzuki gn 250 z 95 roku i po prawie 2 tyg zaczoł klekotać, być może jest to wina swożnia, albo pustki w bebnie ( tak słyszałem), albo zbyt cienkiej uszczelki pod głowicą, mówił że mechanicy wymieniali rozrząd ale nie pomogło, również sprawdzali mechanicy luzy na wale, regulowali zawory, napinali łancuszek rozrządu i nadal nie widać przyczyny a słychać, na pytanie o panewki mówili że to nie panewki tam nie ma panewek. Mówił że przestaje klekotać jak hamuje silnikiem i mniejszy klekot jest jak dodaje gazu na obciążeniu.Co wy myślicie na ten temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.