Skocz do zawartości

Motocykl turystyczny do jazdy z pasażerem


Gość komandosek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

próbowałem poprzedni przez kilka miesięcy, od wiosny - bez efektu. drugi wychodził z garażu mimo kolejnych obniżek ceny przez całe lato, klienta znalazł późną jesienią. może "cena po sezonie" jest argumentem do targowania się dla kupca, ale ze strony sprzedającego - to ściema

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem całość tematu :) Powiem tyle: ST 1100 - bierzcie i się nie zastanawiajcie. Nawet jakiś stary rocznik - to będzie jeździć i jeździć - i mało palić. Jedyna wada to taka, że rozrząd na pasek, dość kłopotliwy przy wymianie chyba. Dodatkowo tony plastiku i różnych dziwnych łączniczków. Ale dzięki plastikowi jest całe wrażenie tego motocykla i osłona przed wiatrem. A nawet nie wiecie (niektórzy wiedzą) , co potrafi ten motocykl na torze - i to z kuframi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pancur, to w zasadzie tak dobrą informacją postawiłeś "kropkę nad i". Wygląd ma super, mocy aż za nadto i do tego jest w stanie przejechać :crossy: polną drogą. A do tego ceny są fajnei jest nadzieja trafić sztukę, która ma przejechane poniżej 70 tys. km, choć tego nie jestem pewien :wacko:. Nic więcej od motocykla nie potrzebuję.

Może nie powinienem pytać w tym wątku tak szczegółowo, ale powiedz Pancur, co można schować do tych bocznych kufrów, i czy przy zamontowaniu trzeciego - tylnego, da się do niego schować kaski?

Kaski wchodzą do centralnego.Na dłuższy wypad dochodzi jeszcze siatka bagażowa pod którą lądują np kurtki czy butelka z napojem.Na ostatni wypad zamiast centralnego zabrałem rolkę bagażową i siatkę.W boczne nie wchodzi za wiele ale wbrew pozorom miękkie rzeczy da się fajnie upchnąć tak jak w dziurach pod siedzeniem czy tych schowkach przy kierownicy.Można kupić szersze kufry a raczej same dekle ale moto wtedy szersze i wypadało by zmieniać kierownice by mieć taki komfort że jak jedno przejdzie np między autami to i reszta.W rollbag Luisa 50 litrów wchodzi namiot 3 osobowy z tropikiem :),materac,pompka śpiwór i masa ciuchów i innych duperel.Prawy boczny to kuchnia z całą masą rzeczy typu menażki,kubki,płyn do mycia naczyń w butelce po wodzie utlenionej czy spiryt do rozpalania.Lewy spożywka i to co może być potrzebne po drodze i łatwo dostępne.Lewy bo nie nad wydechem:)Podrzuć adres mailowy to podeślę fotki.Może i kupił bym ST Paneuropę ale obawiałem się że ciężki i nie wszędzie wjedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, a co poza NTV 650 i XJ 900, jest napędzane wałem w kategorii turystyczno-szosowej ? Oczywiście z motocykli używanych w roząsdnych pieniądzach i roczniku.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, a co poza NTV 650 i XJ 900, jest napędzane wałem w kategorii turystyczno-szosowej ? Oczywiście z motocykli używanych w roząsdnych pieniądzach i roczniku.

 

Kiedyś rozglądałem się za VX800, jego też można podciągnąć pod turystykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kiedyś rozglądałem się za VX800, jego też można podciągnąć pod turystykę.

 

kiedy to chopper, tylko trochę "nowożytniej" ubrany...

 

BTW co to za kategoria, "tustyczno-szosowe"? bo w żadnym katalogu nie widziałem, chyba allegro wprowadziło jakąś nową kategorię, nieznaną motoryzacji

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kiedy to chopper, tylko trochę "nowożytniej" ubrany...

 

BTW co to za kategoria, "tustyczno-szosowe"? bo w żadnym katalogu nie widziałem, chyba allegro wprowadziło jakąś nową kategorię, nieznaną motoryzacji

jsz

Idealna kategoria dla R1200GS. Jejim siem wauy ukrencajom ;) Gdyby ktos z asfaltu chcial zjechac ;)

Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: Motocykl turystyczno - szosowy, to taki co wykonuje turystykę na szosie :laugh:

 

A na poważnie, motocykl, który oferuje:

- wygodną pozycję za kierownicą, czyli po przejechaniu 300-500 km ciągiem, mogę zejść z niego bez pomocy zespołu ratowników medycznych i iść na dyskotekę, oczywiście wygodna pozycja dla pasażera,

- osłonę przed wiatrem, nie lubię tego naporu na klatę, przy większych prędkościach mam wrażenie że mnie zdmuchnie albo przewróci (na mojej 600 div), tak przy 140 km/h mam obawy a ważę swoje 85 kg - podziwiam tych co doszli na xj-ocie do 180 :ohmy:

- w miarę pojemny, schowki i schoweczki, te zewnętrzne jak i te wynikajce z rozsądnego wykorzystania konstrukcji (w moim schowku pod siedzeniem wożę fabryczny zestaw kluczy i kamizelkę odblaskową, bo nic więcej nie wejdzie),

- w miarę mocny silnik i dynamiczny, przy czym dość elastyczny jeśli chodzi o zespół silnik-skrzynia (nie powiem, xj-ota potrafi się zbierać spokojnie od 60km/h z 6 biegu, a na 4 czy 5 wiem że dam radę wyprzedzić furmankę, kolarza i Stara 200), nie musi to być demon prędkości, bo jakoś sobie nie wyobrażam jazdy 200 km/h z bagażami i moją żoną na plecach (nie z powodu bagażu tylko żony na plecach), ale też chcę mieć zapas mocy przy wyprzedzaniu czy pod górkę, obecnie latam sam, ale myślę że moja diva by się męczyłą we dwie osoby pod górki w mojej okolicy (amplituda od 650 do 1300 m w promieniu 20 km),

- poręczne i dobrze zaplanowane wyposażenie i sterowanie (w mojej 6-setce, dowiaduję się o potrzebie zajechania na stację, po tym jak przekręcam kranik na rezerwę, denerwuje mnie również brak zegarka, nigdy nie wiem czy się nie spóźnię -a nie lubię), nie mówię, że na pokładzie ma być lodówka z zimnym browcem i TV sat, no ale jakieś minimum, na pewno nie kranik czy ręczne ssanie,

- niska obsługowość czyli raczej wał niż łańcuch no i dostęp do istotnych podzespołów, nie żeby trzeba pół motocykla demontować aby do świecy dojść (choć zdaję sobie sprawę że im więcej owiewek tym gorsze dojście),

- waga i gabaryt, bo wiadomo czasem się przez miasto przejeżdża a nawet często używa się tego samego motocykla na wyjazd na wieś i dojazdy do pracy (i tu niestety goldwingi odpadają bo w USA nie mieszkamy, żeby nawet droga gruntowa była szerokości pasa startowego),

- zawieszenie, sprawne na zakrętach i wygodne na trasie, wydajne hamulce i żeby nie spalał jak T 34 na poligonie (yamaszka obecnie spala mi 4.7 benzyny, hmmm a może by tak LPG założyć :laugh: )

 

Czy to motocykl marzeń ? Z pewnością nie, napewno wielu z was potrafi wpisać coś na listę, coś o czym zwykły zjadacz chleba by nie pomyślał, dlatego sam umieściłem na liście XJS 900 Diversion, FJR 1300 czy - z waszą podpowiedzią - NTV 650 czy 700. Owszem, są modele droższe i tańsze, ale mając listę, łatwiej dostosować budżet. Zapraszam do zamieszczania kolejnych modeli.

Aby jeździć szybko, nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny jest jeszcze olej w głowie.

Każdy chwali to - czym jeździ jego stary.

Jeździłem już chyba wszystkim, od dziecięcego chodzika po Magnum 520 DXi z naczepą ponadnormatywną, a teraz przyszedł czas na motocykl.

Kierowcą trzeba się urodzić, samo prawo jazdy nie wystarczy ... ale na wszelki wypadek mam wszystkie kategorie :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, również postanowiłem ponowić dyskusję zamiast zakładać nowy wątek.

Nakreślę swój dylemat w poszukiwaniu nowego moto zaczynając od dotychczasowych sprzętów:

- 1,5 sezonu na XJ600 Diversion, zrobione około 15000 km, ze sprzętu byłem bardzo zadowolony (dziwię się ze nie padł ani razu we wcześniejszej dyskusji na temat słabszych turystyków). Po pewnym czasie zabrakło mocy, chciałem przesiąść się na coś szybszego i bardziej sportowego ale nadal mieć możliwość wygodnego podróżowania we dwójkę - padło na ZZR 600

- ZZR 600 - do dnia dzisiejszego od dwóch sezonów, zrobione około 18000 km, w tym wypad do Rumunii. Niestety podczas jazdy z plecakiem i 3 kuframi moto jest na maksa obciążone i mam wrażenie że zaraz zacznę trzeć podnóżkami o asfalt :)

 

Akltualnie planuję przesiąść się na coś nowszego (i nie słabszego), szukam motocykla sportowo-turystycznego. Planuję dłuższą podróż (ok 3-4k km) we dwójkę i z trzema kuframi. Sam ważę 80 kg i mam 175 cm wzrostu więc raczej szukam lżejszych motocykli. Chciałbym żeby moto spokojnie dawało radę przy takim obciążeniu (pasażer 60 kg) ale nie było zbyt ciężkie, dodatkowo z zacięciem sportowym aby można było samemu po winklach pośmigać. Dużą wagę przywiązuję do wygody pasażera, pozycja z kolanami pod brodą całkowicie odpada (dziennie do 500 km trasy, prędkości przelotowe 160 - 180 km/h).

 

Biorę pod uwagę kilka motocykli (budżet do 16000):

- VFR 800 V-TEC lub starsza wersja

- Triumph Sprint ST 1050 (bardziej sport niż turystyk)

- ZZR 1200 (przeraża mnie lekko waga, bardzo mała dostępność)

- XX 1100 (waga jak wyżej)

- kilofazer (czy nadaje się na dłuższe trasy we dwójkę?)

 

Raczej odrzucam poniższe sprzęty:

- Bandit 1200/1250 (spalanie, brak owiewek)

- CBF 1000 (za mało sportowy - jakieś opinie?)

 

Najbardziej poszukuję opinii osób, które ujeżdżały VFRki z maksymalnym obciążeniem (pasażer + 3 zapakowane kufry) + opinię na temat odczuwania wagi pozostałych sprzętów. W necie wyczytałem, że pomimo tego iż VFR 800 fi waży parę kilo mniej od VFR 800 Vtec to można ją zapakować o około 30 kg więcej?! Jeżeli dopuszcza większe obciążenie to może warto taniej kupić bardziej zadbane starsze moto niż dopłacać do nowszego vteca? Dodatkowo solo lepiej się zbiera chociaż różnice są minimalne. Za nowszym modelem przemawia przede wszystkim dużo ładniejszy wygląd.

 

Jeżeli ktoś kiedyś podróżował we dwójkę z bagażami którymś sprzętem bądź może zasugerować coś innego to proszę o opinię. Przeszukałem forum, poczytałem o VFR i ST, informacji jest sporo ale mało niestety na temat maksymalnego dopuszczalnego obciążenia (jak to wygląda w praktyce).

Za wszelką pomoc dziękuję i czekam na opinię!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej skromnej ocenie ST1050 przy obciążeniu 3ma kuframi i dwójką pasażerów sprawdzi się lepiej niż VFR. Elastyczność 3 garów jest naprawdę fajna a przy tym apetyt na paliwo umiarkowany.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FZ1s?

Ale budżet może nie wystarczyć.. Chociaż jak dobrze poszukasz.. ;)

Mocy pod dostatkiem, wagowo lekko ponad 200, wygodne moto, pośmigasz i turystycznie i samemu.

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może R1200ST / K1200RS / R1150RT?

I nie myślałeś nad motocyklami typowo turystycznymi? Jakiś V-Strom 1000, Varadero 1000, R1150GS?

Przez 2 sezony używałem turystycznie RF900 z 2 kuframi bocznymi oraz pasażerem i mam porównanie do Varadero 1000 bo dane mi było zrobić nią trasę 1300km w 2 osoby i 3 kufry - Honda spisała się o wiele lepiej, przede wszystkim wygodniej a jak trzeba było to potrafiła te 200km/h pojechać (chociaż Varaderką najlepiej jechało się tak do 180km/h).

Dodam, że RF miał pełną regulację zawiasu i mimo dobrego ustawienia to po pełnym załadowaniu nie prowadził się tak pewnie, na Varadero tego załadowania nie odczuwałem. W przypadku RFki po przejechaniu pierwszych 200km to później robiłem przystanki tak co 70km żeby się rozprostować. Hondą robiliśmy sobie przystanki tak co 200 - 250km, głównie żeby się wody napić bo dość ciepło było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...