stopakropa Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Dzień dobry, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym powitać wszystkich użytkowników. Od niedawna jestem właścicielem Hondy CBX 750F z 1984 roku. Poszukuję porad odnośnie remontu silnika, gdyż stuka mi któraś z panewek. Którą opcje polecilibyście i która daje najlepszy efekt? Zastanawiałem się nad zakupem kompletnego silnika (wady:trzeba czekać, aż znajdzie się taka oferta plus nie wiadomo do końca co się kupi), lub oddaniem obecnego do zakładu zajmującego się obróbką mechaniczną (szlif wału wraz z azotowaniem i dorobienie panewek). Myślałem również nad kupieniem wału od Hondy CB 750 (I tu mam pytanie czy to są te same wały i panewki? Czy wytrzymają dodatkowe 20 KM?). Jaka jest Wasza opinia i doświadczenia w tym temacie? Co byście polecili (jakie zakłady, firmy, sklepy z częściami, albo jakaś zupełnie inna opcja której nie uwzględniłem)? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Jedynym rozsądnym wyjściem z tej sytuacji jest szukanie drugiego silnika Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu83 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 no nie do końca...jeśli kupisz silnik z gwarancją, albo możliwością wypróbowania na hamowni to tak, natomiast kupując w ciemno silnik, nie masz gwarancji, że szlag nie trafił pierścieni, panewek itp.Ja bym remontował, przynajmniej wiesz co masz, kasa pewnie porównywalna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 no nie do końca...jeśli kupisz silnik z gwarancją, albo możliwością wypróbowania na hamowni to tak, natomiast kupując w ciemno silnik, nie masz gwarancji, że szlag nie trafił pierścieni, panewek itp.Ja bym remontował, przynajmniej wiesz co masz, kasa pewnie porównywalna? no nie do końca...jeśli kupisz silnik z gwarancją, albo możliwością wypróbowania na hamowni to tak, natomiast kupując w ciemno silnik, nie masz gwarancji, że szlag nie trafił pierścieni, panewek itp.Ja bym remontował, przynajmniej wiesz co masz, kasa pewnie porównywalna? A remontowałeś już silnik motocyklowy z zatartą panewką ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopakropa Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Domyślam się, że przy remoncie do wymiany pewnie poszłaby pompa oleju, uszczelki (nie jestem pewien czy pierścienie też) oczywiście pomijając wymianę panewek i obrabianie wału. Plus pewnie jeśli miałbym zmieniać to nie tylko te jedno łożysko przy którym są stuki tylko pewnie wszystkie. Mam rację? I co powiecie odnośnie wsadzania tam wału z CB 750? Bo znalazłem taki na allegro razem z panewkami. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez stopakropa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu83 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 A remontowałeś już silnik motocyklowy z zatartą panewką ?nie, remontowałem w aucie (pompa oleju była uszkodzona i nie podawała wystarczającej ilości oleju i posżły panewki). MIałem podobny dylemat i postanowiłem remontować i nie żałuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 nie, remontowałem w aucie (pompa oleju była uszkodzona i nie podawała wystarczającej ilości oleju i posżły panewki). MIałem podobny dylemat i postanowiłem remontować i nie żałuję. Nie porównuj taczki do motocykla bo to całkiem inna technologia :banghead: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Mastepny co remontował w aucie wiec myśli ze w motocyklu warto... To, ze mozna to nie ulega watpliwosci ale to ze nie warto to juz wielu sie przekonalo. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopakropa Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Czy wystarczy, że włożę wał, panewy, korbowody i pompę oleju z innego silnika CBX 750? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Możesz próbować ale opiłki są też zapewne w kanałach olejowych. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopakropa Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Jakiś patent na przepłukanie tego? Tak czy siak nawet to zdiagnozowania która panewa stuka muszę go rozebrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 W wysokoobrotowych silnikach patenty się nie sprawdzają niestety. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Czy to nie w CBX-ach był fabryczny problem ze smarowaniem którejś panewki ? Jesli tak to w nastepnym piecu musisz cos z tym zrobic a moto stare to sposoby juz powinny byc. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Może otwór w panewce nie pokrywa się idealnie z kanałem olejowym, jak w ZZR1100. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2014 http://varius.grandhost.pl/cbx650e/smf/index.php?topic=550.30 :icon_mrgreen:A ja mam pytanko - czy ten sześciogarowy cud też ma ten problem ? Chodzi mi po głowie to moto (z usa ) tylko jak się mam wpierdzielić w jakis cyrk .... Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.