Skocz do zawartości

stopakropa

Forumowicze
  • Postów

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    EK

Osobiste

  • Motocykl
    '84 CBX 750
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia stopakropa

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Z okazji wolnego postanowiłem otworzyć blok i spojrzeć co się stało. Okazało się, że to nie bendix jest winowajcą. Pękł łańcuszek oraz wyrwało napinacz. Napinacz wiadomo, że mogę przełożyć ze starego silnika, ale co z łańcuszkiem? Czy mogę rozkuć ze starego i zakuć w nowym? Nigdzie na allegro nie widziałem łańcuszka rozrusznika, jedynie rozrządu.
  2. Sory za post pod postem. Rozrusznik złożyłem już dobrze, kręcił. Motocykl odpalał co jakiś czas (z powodu zapłonu). Jednak za którymś razem jak zakręciłem to przez sekundkę załapał, a po chwili słychać że rozrusznik się kręci lecz nie rusza silnika. Co w takiej sytuacji? Czy pozostaje mi jedynie rozpaławianie silnika by dostać się do bendixa, łańcuczka rozrusznika i napinacza łańcuszka? (bendix jest w bloku)? Po wyjęciu rozrusznika widać zębatkę bendixa, w starym silniku może ona się kręcić swobodnie tylko w jedną stronę, a w moim obecnym który siedzi w ramie mogę obrócić w obie.
  3. Sprawdzałem przewodność kabli od modułu do cewek i jest wszystko git. Mam zapasowy moduł i po jego podpięciu nic się nie zmieniło, więc wpiąłem spowrotem "stary" i przy kolejnej próbie odpalenia załapał na moment, a potem znów nic. Przekładam cewki, kable do fajek itp. Każda świeca podaje iskrę, każda fajka i przewód też (przynajmniej w momencie gdy przykładam świecę do silnika i kręcę rozrusznikiem) ale nadal strzela w kolektory czasem i nie może załapać. Kombinowałem z różnymi ustawieniami połączeń i jedynie czasem mi odpalał na 2 i 3 cylinder (np gdy podpiąłem z lewej cewki, lub prawą podłączyłem jako lewą). Nie chcę zamawiać na ślepo modułu na allegro, tym bardziej że mam dwa w domu plus nie mam nawet pewności że to jest przyczyna moich problemów. Czy jest możliwa diagnostyka (oraz ewentualna naprawa) takiego modułu?
  4. Witam, mam problem z elektryką. Mianowicie po wymianie silnika złożyłem sprzęt i po kilku próbach go odpaliłem (nie gadał na 2 cylindry ale po wyeliminowaniu uszkodzonej świecy i złej kolejności wpięcia 2 fajek zagadał na 4) i przejechałem się nim. Po 900m jazdy nagle straciłem iskrę, potem przestał reagować rozrusznik, a w końcu przestało wszystko świecić i reagować (podczas prób reanimacji ruszałem tylko wiązkę bezpieczników, gdyż miałem z nią wcześniej problem). W domu sprawdziłem kable od wiązki i każdy przewodził, bezpieczniki całe więc zrezygnowany wrzuciłem ją spowrotem do instalacji. Następnie wpiąłem się z żarówką w minus aku i sprawdzałem gdzie zaświeci i świeciła w zasadzie wszędzie. Zarówno w wiązce bezpieczników, w rozruszniku, w klaksonie, światłach. Więc stwierdziłem, że sprawdzę masę na silniku. Okazało się, że nie tam nie ma więc zacząłem ruszać kablem od minusa w aku do ramy i wtedy znów wszystko się zaświeciło. Jako, że nie miałem pod ręką nowego kabla podłączyłem stary tylko tak, aby był mniej zgięty. Motocykl odpalił na 4 cylindry (pojawiły się niepokojące mnie dźwięki, których wcześniej nie było jakby coś latało w środku, nie były głośne i intensywne ale zwróciły moją uwagę, może być kwestia nierozgrzania?), pochodził chwilę i gdy się zagrzał to go zgasiłem. Po jakimś czasie znów go chciałem odpalić, ale się nie udało, strzela w kolektory a czasem w gaźnik i nie ma opcji żeby zapalił. Świece są nowe, po przejechaniu i odpaleniu mają biały kolor. Moje pytanie brzmi, po pierwsze czemu nie odpala? Czy jest możliwość, aby przestawiła mu się kolejność cewek? Czy mogę próbować zmieniać kolejność fajek i próbować odpalać bez uszczerbku dla silnika? Co się stanie gdybym tak eksperymentował z kolejnością fajek? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
  5. Witam, mam pytanie czy ktoś wie jak powinien być złożony rozrusznik w CBX? Złożyłem swój ale stawia duży opór, a czasem się blokuje. Po zdjęciu pokrywy od strony silnika gdzie znajduje się przekładnia planetarna widzę ślady po kołach zębatych, tak jakby był za mocno skręcony i koła ocierały o powierzchnię blaszki. W jaki sposób powinno być osadzone koło zębate na wałku wychodzącym na zewnątrz rozrusznika?
  6. Witam ponownie, mam już drugi silnik. Kupiłem go z modelu z '88 więc końcówka produkcji. Mam teraz pytanie ponieważ w starym silniku w oleju były opiłki. Jeśli wyjmę silnik to i tak część starej magistrali olejowej zostanie (chłodnica plus kanały biegnące w ramie). Co zrobić w takim przypadku? Wkładać nowy silnik czy przeczyścić te resztę przewodów (w jaki sposób?) Pozdrawiam
  7. stopakropa

    Silnik CBX 750

    Dzień dobry, kupię silnik do Hondy CBX 750. Bez osprzętu, interesuje mnie aby miał panewki w dobrym stanie. Kontakt: 662-005-115
  8. Szukam service manuala do '84 CBX 750, wszystko co znajdę to albo taki manual ogólno-obsługowy albo link do manuala ze strony teamrc17 która już nie istnieje. Będę wdzięczny za linka lub za sam plik. Pozdrawiam
  9. Panowie, a jak z włożeniem wału od CB 750 do CBX 750F? Tego pierwszego jest łatwiej dostać (wiek), a różni się silnik liczbą przełożeń, sprzęgłem i mocą. Czy zostawili im te same wały, panewy i korbowody?
  10. Zlałem odrobinę oleju z silnika i przepuściłem go przez ręcznik papierowy, ale nie znalazłem opiłków dlatego na dniach postaram się spuścić cały. Na razie daję filmik gdzie nagrałem jak słychać tę panewkę (jeśli to jest faktycznie ona). https://www.dropbox.com/s/lh4hpr4sgc3qrv9/2014-03-28%2016.48.28.mp4
  11. Jakiś patent na przepłukanie tego? Tak czy siak nawet to zdiagnozowania która panewa stuka muszę go rozebrać
  12. Czy wystarczy, że włożę wał, panewy, korbowody i pompę oleju z innego silnika CBX 750?
  13. Domyślam się, że przy remoncie do wymiany pewnie poszłaby pompa oleju, uszczelki (nie jestem pewien czy pierścienie też) oczywiście pomijając wymianę panewek i obrabianie wału. Plus pewnie jeśli miałbym zmieniać to nie tylko te jedno łożysko przy którym są stuki tylko pewnie wszystkie. Mam rację? I co powiecie odnośnie wsadzania tam wału z CB 750? Bo znalazłem taki na allegro razem z panewkami.
  14. Dzień dobry, jako że jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym powitać wszystkich użytkowników. Od niedawna jestem właścicielem Hondy CBX 750F z 1984 roku. Poszukuję porad odnośnie remontu silnika, gdyż stuka mi któraś z panewek. Którą opcje polecilibyście i która daje najlepszy efekt? Zastanawiałem się nad zakupem kompletnego silnika (wady:trzeba czekać, aż znajdzie się taka oferta plus nie wiadomo do końca co się kupi), lub oddaniem obecnego do zakładu zajmującego się obróbką mechaniczną (szlif wału wraz z azotowaniem i dorobienie panewek). Myślałem również nad kupieniem wału od Hondy CB 750 (I tu mam pytanie czy to są te same wały i panewki? Czy wytrzymają dodatkowe 20 KM?). Jaka jest Wasza opinia i doświadczenia w tym temacie? Co byście polecili (jakie zakłady, firmy, sklepy z częściami, albo jakaś zupełnie inna opcja której nie uwzględniłem)? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...