enduromaster Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 zblokowane 50/50 na suchym to jest porażka, ani tym skręcić ani szybciej pojechać, na śliskim(lód, mokra glina/torf) to samo, zawrócenie na 3 praktycznie nie możliwe, jedynie w ciężkim sprzęcie jest sens, ale nie w lekkiej osobówce w patrolu long którego reanimuję tył raczej będzie zaspawany, auto długie, promień skrętu jak w autobusie ale napęd na 2 koła to za mało, muszą 3 ciągnąć Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 (edytowane) na śliskim(lód, mokra glina/torf) to samo To ciekawe :D Ja w libero mam 4x4 bez dyfra międzyosiowego (czyli sztywne 50/50 ) i na lodzie z zapiętym 4x4 normalnie skręcam i zawracam, nie czuć różnicy między RWD a 4WD przy powolnych manewrach, w błocie na 4WD skręca lepiej niż na RWD bo tonące koła ciągną coś tam w zamierzonym kierunku jazdy, gdzie na RWD skręt koł przednich niewiele daje bo ciężki tył , lekki przód i pcha go do przodu, w piachu do kolan to samo..... Gorzej skręca na twardym piachu i szlace i widać po śladach opon że 50/50 go blokuje przed ostrzejszym skrętem, ale bez przesady na szlace czy twardym piachu/suchej trawie nie używam 4WD :D Na asfalcie nie próbowałem , szkoda napędu...... jedynie w ciężkim sprzęcie jest sens W ciężkim sprzęcie ogólnie blokady są bardzo rzadko stosowane (mam na myśli sprzęt budowlany bez ciężarówek terenowych) ale tam zawsze są jakieś narzędzia pomocnicze np koparko-ładowarka w razie opresji wyciąga się ramieniem , albo przednią łyżką no i 90%% koparko ładowarek ma stały 4x4 nieodłączany z centralnym dyfrem (na kursie uczyliśmy się że maszyny z 4 kołami skrętnymi nigdy nie mają blokad mostów -ale czemu nie wiem :D ) , koparka też odepchnie się ramieniem (ogólnie 90% koparek kołowych współczesnych ma napęd hydrauliczny ) ładowarka przednią łychą (no i łamie się w pół a to praktycznie uniemożliwia zawiśnięcie na mostach , chyba że się tak wklei że hydraulika nie ma siły jej zgiąć :D ) Edytowane 6 Lipca 2014 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lysy76 Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 zblokowane 50/50 na suchym to jest porażka, ani tym skręcić ani szybciej pojechać, na śliskim(lód, mokra glina/torf) to samo, zawrócenie na 3 praktycznie nie możliwe, jedynie w ciężkim sprzęcie jest sens, ale nie w lekkiej osobówce w patrolu long którego reanimuję tył raczej będzie zaspawany, auto długie, promień skrętu jak w autobusie ale napęd na 2 koła to za mało, muszą 3 ciągnąć Jakiego tego patrola masz? Cytuj pis(s) off🦆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Tak michoa, skręcasz bo masz luźne dyfry na osiach. zaspawaj różnicowy z tyłu i powiedz jak wtedy skręca :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 michoaspróbuj w aucie ze szperą skręcić, nawet taką 40% ;) lysy76wygląda na k260, 3,3TD Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 michoaspróbuj w aucie ze szperą skręcić, nawet taką 40% ;) Niestety nigdy nie dane mi było jechać jakimkolwiek normalnym samochodem z blokadą lub szperą :( kamaz5511 na blokadzie nie było opcji żeby skręcił , no nic, kiedyś mi nie chciał odpiąć blokady to pchał przednie skręcone w opór koła , pisk opon ,smród palonej gumy , czy wolno czy szybko prosto i tyle , ale tam są 4 koła napędzane do tego bliźniaki(blokada blokuje wszystkie 4 koła że każde idzie tą samą prędkością ) , w starze 200 blokada nie działała więc nie wiem czy by skręcił :D W autach osobowych i terenówkach blokada tylniego mostu to chyba rzadkość ? tak mi się wydaje bo jak np l300 i pajero mają w serii to ludzie się nad tym spuszczają zaspawaj różnicowy z tyłu i powiedz jak wtedy skręca :D w trajce mam z tyłu ośkę do tego lekki przód z jednym kołem i na suchym asfalcie skręca -dupa w odpowiednią stronę , redukcja strzał ze sprzęgła i dobrze skręca :biggrin: :biggrin: Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 niech ktoś bardziej obeznany mi powie czy haldexem da się tak jeździć ? moim zdaniem nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glenroy Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 niech ktoś bardziej obeznany mi powie czy haldexem da się tak jeździć ? moim zdaniem nie. Nie da się, do takich ewolucji potrzeba stałego napędu na tylnej osi. Haldexa można porównać do układów takich jak ABS czy ESP, które aktywnie monitorują to co dzieje się z pojazdem, ale działają dopiero, jak sytuacja będzie tego wymagać. Latałem w zimie A3 Quattro, gdzie w A3 siedzi właśnie haldex i jeździ się nim jak każdym przednio napędowym A3, różnica jest taka, że jak zaczyna uciekać tył, to stabilizuje nam samochód, ale haldex nie jest w stanie przekazać tyle mocy, co stały napęd. A co jest najlepsze, wbijasz się przodem w zaspę, i jest koniec, tył się nie dołącza, bo haldex nie jest w stanie przenieść takiego momentu, wbijasz się w taką samą zaspę A4 z quattro na torsenie, wrzucasz wsteczny i wyjeżdżasz, bo torsen przenosi od 50 do 80% momentu na tylną oś. Ten galant na filmie to pewnie 2.5T 4WD, czyli galant z napędem z lancera, na mechaniźmie torsen -tak jak quattro- ale z tego co pamiętam, ma jeszcze blokadę centralnego dyferencjału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 ...ale przede wszystkim ma sprawny tradycyjny hamulec ręczny, a nie żaden tradycyjny. Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 I jak tam Nico, wymyśliłeś coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Dopóki nie musialem kupic auta, to nie wiedzialem , ze na rynku jest taka kaszana :ohmy: O handlarzach to nie wspomne...Generalnie zaczalem brac pod uwage Passaty b6, ale na rynku jest multum 2.0tdi 140 KM, trzeba by szukac 1.9tdi 105KM.Raczej zostaje przy pierwszym pomysle i bede celowal w audi, tylko , ze co ciekawsze oferty to pojawiaja sie z reguly na drugim koncu Polski, a pewniakow nie ma i wyleczylem sie z jezdzenia po calym kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 jeden silnik wart drugiegoto nie jest to samo 1.9 co kiedyś Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 To fakt, ale i tak o niebo lepszy jak 2.0 tdi z pierwszych lat produkcji.Pozniej podobno poprawili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Czytałem gdzieś ostatnio że 2.0 tdi nadal cierpi na problemy z głowicą, czyli jednak nie poprawili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Osobiści polecam kupić samochód uszkodzony mechanicznie prosto z niemiec, naprawisz sam i wiesz, co masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.