Piotr Dudek Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Olej do silników motocyklowych musi być też odpowiedni do pracy sprzęgła, a ten z Castrol 20W50 jest typowym olejem samochodowym. Przypuszczam że w Suzuki sprzęgło i tak by działało poprawnie ale po co ryzykować (może się ślizgać). Ja mam wlane coś takiego: http://allegro.pl/va...2156051790.html Oleje 20W50 zaleca do swoich silników Yamaha (głównie tych z lat 80 tych.) wiec może coś takiego: http://allegro.pl/ir...2118996909.htmlhttp://moto-1.com.pl/produkt/2115/CASTROL-OLEJ-V-TWIN-20W-50-4Lpoczytaj opis tego oleju aby nie pisać bzdur a Yamaha zaleca do wielu motocykli olej 20W40 jeżeli chciałeś być dokładny. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 To nie ja piszę bzdury. Olej który Pan poleca CASTROL V-TWIN 20W-50 to nie to samo co olej z aukcji którą znalazł Johnak (CASTROL CLASSIC XL 20W50). Przeczytałem ten opis i nie znalazłem ani jedneko słowa o sprzęgłach motocyklowych (mokrych). Silnik V-Twin z reguły ma skrzynie biegów z olejem przekładniowym i sprzęgło suche a z tego co wiem to suzuki gs 400 ma olej silnikowy do smarowania całości (sprzęgło, skrzynia, wał itd.). Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 To nie ja piszę bzdury. Olej który Pan poleca CASTROL V-TWIN 20W-50 to nie to samo co olej z aukcji którą znalazł Johnak (CASTROL CLASSIC XL 20W50). Przeczytałem ten opis i nie znalazłem ani jedneko słowa o sprzęgłach motocyklowych (mokrych). Silnik V-Twin z reguły ma skrzynie biegów z olejem przekładniowym i sprzęgło suche a z tego co wiem to suzuki gs 400 ma olej silnikowy do smarowania całości (sprzęgło, skrzynia, wał itd.). Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić. "Castrol Classic XL 20W-50 jest przeznaczony dla silników samochodów osobowych i motocykli pracujących w normalnych warunkach, za wyjątkiem tych wyposażonych w katalizatory. " Czytałeś niezbyt uważnie.Bardzo nieuważnie bo w terminologii nie ma silnika "V-Twin" a jest to tylko nazwa handlowa dla tego produktu.Są silniki V2 lub L2 ewentualnie 2 cylindry zwane równoległymi (parallel) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Szkoda się rozwodzić nad tym opisem, ale nadal uważam że według niego to można go stosować do smarowania silnika (układ korbowy, rozrząd, panewki itd. ) a nie skrzyń biegów czy sprzęgła. Ja taki olej zastosował bym w silniku z oddzielną skrzynią np BMW. Oleje motocyklowe bez wzgledu na klasę i rodzaj mają zawsze w swej charakterystyce zaznaczone że są odpowiednie do smarowania silników ze sprzęgłem mokrym, a tu tego nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnak Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Myślę że ten olej będzie najlepszym rozwiązaniem. CASTROL POWER 1 4T 10W40. Co i nim sądzicie? http://allegro.pl/olej-castrol-power-1-4t-10w40-4l-polsyntety-poznan-i2160225381.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Moim skromnym zdaniem olej jak najbardziej odpowiedni - kompromis pomiędzy olejami mineralnymi a nowoczesnymi olejami syntetycznymi :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Tak dla wyjasnienia to cokolwiek wlejesz do tego GS to bedzie o klase lepsze od olejow sprzed 30 lat.Co do obaw kolego Junks to wiedz ze zrobilem test na swoim Suzuki GSX jezdzac przez 5 sezonow na samochodowym syntetykuMobil 1 SAE 15W50 absolutnie nie zalecanym do motocykli bez zadnych ujemnych skutkow.Jesli chodzi o sprzeglo to raczej mialo tendencje do sklejania sie przed rozpoczeciem jazdy w niskich temperaturach, a nie do slizgania.Nie bylo tez zadnych wyciekow do momentu kiedy oring na walku dzwigni zmiany biegow nie polecial :).Tak ze spokojnie, bo tylko spokoj moze nas uratowac. Co do wyjasnienia co znaczy Oznaczenie SAE 10W40- znaczy ono ze olej wielosezonowy z tym oznaczeniem bedzie w niskichtemperatorach zachowywal sie jak prosty olej 10 tka, a w wysokich jak 40 tka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 (edytowane) Przy okazi chciałbym poznać waszą opinie na temat tego oleju: http://allegro.pl/ol...2177125309.html Cenowo mi odpowiada i myśle że moja GS'ka powinna go przyswoić bez problemu :) Edytowane 9 Marca 2012 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACK. Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 na pewno go przyswoi bez problemu :D a olej jest dość dobry :) Cytuj LwG! :flesje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 A czemu nikt nie mówi o klasie jakości wymaganej przez producenta?Wielu pisze o rodzajach bazy, ale o klasie API cisza...10W40 klasy SJ bedzie lepszy od tego, co 30 lat temu nalewali do tego silnika. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Ja do mojego gs 650 g 1983 (z chłodnicą oleju), leje olej zalecany 10W40 Motul-a 5100. Wtym sezonie jednak, spróbuje oleju też motula 300V- najdroższy = najlepszy?, i zobaczymy co mój silnik na taką jakość oleju "powie". Tylko czy nie bedzie ten olej za rzadki?, bo to pełny syntetyk, choć też dostępny o klasie lepkościowej 10W40- ale właśnie... full syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Powiem Ci, że taki przebieg prawdopodobnie ma, sądzę nawet po wyglądzie zewnętrznym (kolanka nie przegrzane). Zastanawiam się nad półsyntetykiem tylko jakiej firmy? Co powiecie o Castrol Power 1 GPS 4T 10W40? Polecam te olej. Stosowałem w bardzo podobnym silniku GS500E na kurierce. Suza latała na nim dziesiątki tys km i było wszystko git. Tak dobrze latała że nigdy go nie zmieniłem na świeży. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 (edytowane) 10W40 Castrola GPS zalej i będzie ok. Ważniejszą kwestią jest dbanie o poziom oleju i o terminową jego wymianę. Edytowane 10 Marca 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Tomku za wysoka klasa API nie jest wskazana w olejach motocyklowych bo obnizono w niej drastycznie pakiet dodatkowzabezpieczajacy elementy silnika pracujace na scieranie ( walek rozrzadu / dzwigienki ) jako ze pakiet ten powodowalszybkie zuzycie katalizatorow.Tak ze trzeba sie z dala trzymac od nowoczesnych olei z dopiskiem "energy conserving". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Czyli współczesny olej klasy API SJ będzie dobry? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.