Skocz do zawartości

Jaki olej kiedy nie wiadomo jaki był wlany ??


Johnak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Olej do silników motocyklowych musi być też odpowiedni do pracy sprzęgła, a ten z Castrol 20W50 jest typowym olejem samochodowym. Przypuszczam że w Suzuki sprzęgło i tak by działało poprawnie ale po co ryzykować (może się ślizgać). Ja mam wlane coś takiego: http://allegro.pl/va...2156051790.html Oleje 20W50 zaleca do swoich silników Yamaha (głównie tych z lat 80 tych.) wiec może coś takiego: http://allegro.pl/ir...2118996909.html

http://moto-1.com.pl/produkt/2115/CASTROL-OLEJ-V-TWIN-20W-50-4L

poczytaj opis tego oleju aby nie pisać bzdur a Yamaha zaleca do wielu motocykli olej 20W40 jeżeli chciałeś być dokładny.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja piszę bzdury. Olej który Pan poleca CASTROL V-TWIN 20W-50 to nie to samo co olej z aukcji którą znalazł Johnak (CASTROL CLASSIC XL 20W50). Przeczytałem ten opis i nie znalazłem ani jedneko słowa o sprzęgłach motocyklowych (mokrych). Silnik V-Twin z reguły ma skrzynie biegów z olejem przekładniowym i sprzęgło suche a z tego co wiem to suzuki gs 400 ma olej silnikowy do smarowania całości (sprzęgło, skrzynia, wał itd.). Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja piszę bzdury. Olej który Pan poleca CASTROL V-TWIN 20W-50 to nie to samo co olej z aukcji którą znalazł Johnak (CASTROL CLASSIC XL 20W50). Przeczytałem ten opis i nie znalazłem ani jedneko słowa o sprzęgłach motocyklowych (mokrych). Silnik V-Twin z reguły ma skrzynie biegów z olejem przekładniowym i sprzęgło suche a z tego co wiem to suzuki gs 400 ma olej silnikowy do smarowania całości (sprzęgło, skrzynia, wał itd.). Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

 

"Castrol Classic XL 20W-50 jest przeznaczony dla silników samochodów osobowych i motocykli pracujących w normalnych warunkach, za wyjątkiem tych wyposażonych w katalizatory. "

 

Czytałeś niezbyt uważnie.

Bardzo nieuważnie bo w terminologii nie ma silnika "V-Twin" a jest to tylko nazwa handlowa dla tego produktu.

Są silniki V2 lub L2 ewentualnie 2 cylindry zwane równoległymi (parallel)

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda się rozwodzić nad tym opisem, ale nadal uważam że według niego to można go stosować do smarowania silnika (układ korbowy, rozrząd, panewki itd. ) a nie skrzyń biegów czy sprzęgła. Ja taki olej zastosował bym w silniku z oddzielną skrzynią np BMW. Oleje motocyklowe bez wzgledu na klasę i rodzaj mają zawsze w swej charakterystyce zaznaczone że są odpowiednie do smarowania silników ze sprzęgłem mokrym, a tu tego nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla wyjasnienia to cokolwiek wlejesz do tego GS to bedzie o klase lepsze od olejow sprzed 30 lat.

Co do obaw kolego Junks to wiedz ze zrobilem test na swoim Suzuki GSX jezdzac przez 5 sezonow na samochodowym syntetyku

Mobil 1 SAE 15W50 absolutnie nie zalecanym do motocykli bez zadnych ujemnych skutkow.

Jesli chodzi o sprzeglo to raczej mialo tendencje do sklejania sie przed rozpoczeciem jazdy w niskich temperaturach, a nie do slizgania.

Nie bylo tez zadnych wyciekow do momentu kiedy oring na walku dzwigni zmiany biegow nie polecial :).

Tak ze spokojnie, bo tylko spokoj moze nas uratowac.

 

Co do wyjasnienia co znaczy Oznaczenie SAE 10W40- znaczy ono ze olej wielosezonowy z tym oznaczeniem bedzie w niskich

temperatorach zachowywal sie jak prosty olej 10 tka, a w wysokich jak 40 tka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazi chciałbym poznać waszą opinie na temat tego oleju: http://allegro.pl/ol...2177125309.html

 

Cenowo mi odpowiada i myśle że moja GS'ka powinna go przyswoić bez problemu :)

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nikt nie mówi o klasie jakości wymaganej przez producenta?

Wielu pisze o rodzajach bazy, ale o klasie API cisza...

10W40 klasy SJ bedzie lepszy od tego, co 30 lat temu nalewali do tego silnika.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego gs 650 g 1983 (z chłodnicą oleju), leje olej zalecany 10W40 Motul-a 5100. Wtym sezonie jednak, spróbuje oleju też motula 300V- najdroższy = najlepszy?, i zobaczymy co mój silnik na taką jakość oleju "powie". Tylko czy nie bedzie ten olej za rzadki?, bo to pełny syntetyk, choć też dostępny o klasie lepkościowej 10W40- ale właśnie... full syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że taki przebieg prawdopodobnie ma, sądzę nawet po wyglądzie zewnętrznym (kolanka nie przegrzane).

 

 

Zastanawiam się nad półsyntetykiem tylko jakiej firmy?

 

Co powiecie o Castrol Power 1 GPS 4T 10W40?

 

 

Polecam te olej. Stosowałem w bardzo podobnym silniku GS500E na kurierce. Suza latała na nim dziesiątki tys km i było wszystko git. Tak dobrze latała że nigdy go nie zmieniłem na świeży. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku za wysoka klasa API nie jest wskazana w olejach motocyklowych bo obnizono w niej drastycznie pakiet dodatkow

zabezpieczajacy elementy silnika pracujace na scieranie ( walek rozrzadu / dzwigienki ) jako ze pakiet ten powodowal

szybkie zuzycie katalizatorow.

Tak ze trzeba sie z dala trzymac od nowoczesnych olei z dopiskiem "energy conserving".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...