Skocz do zawartości

Jaki olej kiedy nie wiadomo jaki był wlany ??


Johnak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od której klasy API w olejach obnizono ilość dodatkow zabezpieczajacych elementy silnika pracujacych na scieranie w celu przedłużenia życia katalizatora? Czy te dodatki usunięto tylko z olejów samochodowych czy z motocyklowych również? Idac tym tokiem rozumowania mamy albo zdrowszy silnik i szybciej zużywający sie katalizator, albo szybciej zużywający sie silnik a bardziej żywotny katalizator. Ja wybieram pierwszą opcję - mi katalizator nie jest do niczego potrzebny, a żywotnosc silnija jest ważna sprawą.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w i nie słuchaj bredni o utwardzaniu zawieszenie bardziej lepkim olejem. Od tego są twardsze sprężyny, a nie olej. Lepkością oleju wpływasz na charakterystykę tłumienia.

U mnie w gsx-e na ok 17w przednia zawiecha jest przetłumiona i jazda po naszych dziurawych drogach w zakręcie to makabra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy cchesz komfort czy pewne prowadzenie. Bo jeśli prowadzenie to lej 15W a jeśli komfort to wyprowadź się do kraju gdzie mają dobre drogi.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja u siebie nie mogę mówić o pewnym prowadzaniu na dziurawych drogach w zakręcie, dlatego zmieniam na 10w. Wolę jednak żwawsze zawieszenie, a nie muła.

Najchętniej zwiększyłbym jeszcze trochę kompresję, a zmniejszył odbicie. Szkoda, że zawiecha w moim moto jest tak prymitywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zajrzę do wahacza na początku sezonu, jednak na nierównościach czuję wyraźnie, że problem leży w przodzie - nie nadąża za sprawnym wybieraniem nierówności - wrażenie jakby koło na chwilę traciło kontakt z drogą, jakby podskakiwał na nierównościach (przód) -czy może to być efekt zjechanych łożysk wahacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wahacz to raczej brak pewnosci w zlozeniu, bujanie moto przy silnym wietrze itp.

No coz przedni widelec GSXa to opiera sie na normalnym hydraulicznym amorku, troche

bardziej zaawansowanym niz w Junaku, tak ze za duzo spodziewac sie nie mozna.

Sproboj z rzadszym olejem i kup nowe sprezyny, najlepiej progresywne, powinno sie poprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

WItam, jest to mój pierwszy post na forum, wiem że było już sporo wątków o oleju jednak w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwośći. Kupiłem Kawasaki LTD 440 rok 84 przebieg ok 50 000 nie wiem czy prawdziwy i chcę zmienić olej ale jest problem bo nie wiem co tam jest wlane. Wg książki można nalać SAE 10w40 10W50 albo 20W50, szukając informacji wcześniej na forum o oleju dowiedziałem się że nie można przechodzić z gęstego na rzadki czy jakoś tak, i nie wiem co wlać ?? Poprzedni właściciel nie wie co tam było wlane. Motocykl jest stary i nie chcę go wykończyć złym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...