vin Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 He...he.... fisu jak zwykle szczery do szpiku....ale dobrze gada :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Temat gorący wiec może ktoś odpowie :), nie znalazłem nigdzie tytułu z aku .Chcę kupić aku bo nie trzyma... prąd ładowania to 13,8 więc dolna granica ale chcę zacząć od baterii a potem po kolei...Moje putanie czy kupienie aku YTX24 HL-BS nie będzie za duży pojenmościowo dla Evo ? wiem, że niedoładowany równie do d..py jak nie trzymający.Więc czy powyższy czy lepiej kupić YTX20 HL-BS ? Liczę na stanowisko pasjonatów Evo 1340 bez dłubania :)) Ps Ale pogoda nie ma kiedy pogrzebać przy moto :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Nie zgłębiałem dokładnie tematu, wiem, że Touringi od któregoś roku (1996?) miały alternatory 30A i zastosowano duże aku 30Ah. Umnie 1995 taki aku nie wejdzie, max to jest 24Ah (i taki generalnie był wyspecyfikowany). Koledzy w Softach na EVO mają 18-21Ah i to biega, nie wiem, czy Softy nie miały słabszych alternatorów. Piszesz o prądzie ładowania, czy napięciu? 13,8V napięcia ładowania może być spowodowane zwalonym akumulatorem lub regulatorem lub alternatorem... W temacie o serwisówkach dałem Ci linka, ściągnij serwisówkę, i jeśli nie jesteś elektrykowaty to załatw sobie wsparcie, w serwisówce jest obszernie opisane jak zdiagnozować problemy z układem ładowania. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Niskie ladowanie moze byc spowodowane problemami z brakiem dobrej masy miedzy reglerem a rama / aku,najlatwiej poprowadzic osobny przewod masowy od minusa reglera do minusa aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Niskie ladowanie moze byc spowodowane problemami z brakiem dobrej masy miedzy reglerem a rama / aku,najlatwiej poprowadzic osobny przewod masowy od minusa reglera do minusa aku.Tak jak pisałem, w serwisówce jest bardzo dobrze opisane jak sprawdzić cały układ ładowania - problem masy (niekoniecznie regulatora, może być główna masa od aku) jest tam również diagnozowany. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Zakladasz ze wszyscy znaja angielski ?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 13,8A to prąd ładowania ale z tą masą może być jeszcze tam nie zaglądałem.Dzięki za info. :))Łyknę to aku z pojemnością 24 Ah i bedzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NATHAN Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Vin, nie 13.8A, lecz 13.8 V ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Sory, ale tak to jest jak sie chce odpisywać po ''Mocnym smarowaniu'' he...he... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 NATHAN, może być prąd ładowania 13.8A a nie napięcie 13.8V, ale w tym przypadku alternator albo regulator jest padnięty. Vin, właśnie sprawdziłem w serwisówce, dla modeli od 1989 roku akumulator o pojemności 19Ah, napięcie ładowania 13.8-15V przy 3600 RPM, prąd (natężenie) ładowania 32A przy 3600 RPM. Dla ułatwienia, w Clymerze do Softaili EVO diagnostyka układu ładowania jest na stronach 46-50, tabela z danymi strona 75. Adam M., zakładam, że jeśli komuś zależy, a nie zna angielskiego to skorzysta z anglojęzycznego kumpla/gogle translatora/czegokolwiek innego, bardzo nie sądzę, żeby była serwisówka HD (i większości innych motocykli) po polsku. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Oczywiscie ze nie ma, a wiekszosc uzyszkodnikow dziala tak jak prund - idzie po najmniejszej linii oporu i zadaje pytania.Ja wowczas odpowiadam jednozdaniowo :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Chyba jednak sprawdzany był voltaż przy ok 2000 obrotów.Ale pierwszy krok to masa, później czas pokaże.Najważniejsz ,że dziś zrobiliśmy 250km- pogoda lux malina.Dobrze, że motór nie rozgrzebany.Adam błąd w literówce czy celówka z tymi ''uzyszkodnikami" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) Pewnie celowe.... Ja też uwielbiam pytania: ile oleju do sprzęgła ? Oczywiście brak info do jakiego moto... Na szczęście w grupie HD to rzadkość. Vin, zazdraszczam (celowe) pogody, u mnie ciepło, ale z domu po lodzie nie wyjadę... Edytowane 8 Lutego 2014 przez wallygatorr Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vin Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 :) Faktycznie u nas we Wrocku POGODA jest do jazdy-super.W pytaniu o aku chodziło mi o praktyczne pouczenie bo życie niezawsze potwierdza to co w serwisówce.a stanowisko wytrawnych znawcówtematu ma dla mnie dużo większą wartość, oczywiście nie o ilości oleju...ale już o to jaki, to już co innego :) I choć , jako posiadacz wymarzonego ale pierwszego harleya- może będęWas czasami irytował to proszę o wyrozumiałość i cierpliwość w ''wychowaniu właściwym''...to za każde info -nawet podparte reprymendą BARDZO WSZYSTKIM DZIĘKUJĘ :))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Spoko, spoko... Nie ma problemu... 19Ah jest ok do Softa, tylko szukaj baterii o prądzie rozruchowym nie niższym niż 340A (parametr CCA). Harley potrzebuje porządnego kopa przy starcie. Za duża bateria może być niedoładowana, to też ją szybko zabije... Sprawdź też wymiary akumulatora, spotkałem się z bateriami, które miały jeden z wymiarów o 5mm za duży, w rezultacie nie weszły do motocykla. A co do reprymendy... Jeśli będziesz zadawał pytania o rzeczy, które bez problemu mozna znaleźć, to będzie reprymenda - mało kto lubi leni ;-) Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.