Skocz do zawartości

Harley EVO pompa oleju - pomocy!!


Rekomendowane odpowiedzi

ptyś

Nie jestem żadnym guru.

Do guru jeszcze daleka droga przede mną... a mi się już coraz mniej chce iść.

tu będę:

http://wrm.org.pl/klub-motocyklowy-zlot-turawa-2014.html

mam blisko- mieszkam koło Hitlersee więc podlece na ssaniu...

 

Jeden z tricków- do EVO potrzeba kleju Butapren, aby go dobrze poskładac... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Twin Cam jest lepszy- bo nie potrzebuje Butaprenu... ;)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Hm... polece z pamięci, choć powiem szczerze, nie znam na pamięć wszystkich modów OEMowo aftermarketowych i wyglądu zewnetrznego wszystkich części z motocykli EVO na przestrzeni 15 lat produkcji tego modelu. :biggrin:

Na pierwszy rzut oka problem wygląda nastepująco:

fota 1 - Może to być pompa z końca produkcji Shovla i poczatku produkcji EVO. Swiadczy o tym masywny dekiel. Lub jakiś chu*owy aftermarket. pózniejsze modele miały tą pompę a raczej dekiel taki odchudzony... a może on taki własnie jest ale nie widze tego na focie...

fota 2 - to pompa od Shovla (tez aftermarket) z dodatkowym wyprowadzeniem smarowania na łańcuch sprzegłowy przy sprzęgle suchym. Strzelam że to pompa S&S typu uniwersal.

 

Mały otworek który zaślapiłeś oraz sprezyna tłoczka nie mają nic do Twojego problemu z cisnieniem. Problem najprawdopodobniej tkwi gdzie indziej, a rozwiązanie jego to dokładny pomiar zuzycia pompy i uzytych do poskładania wszystkich jej elementów. To taka pierwsza rzecz jaką nalezałoby zrobić. Zakładamy oczywiście, że silnik wyremontowany jest zgodnie z zachowaniem wszystkich luzów montażowych jakich wymaga producent i to też należałoby sprawdzić, szczególnie w sekcji odpowiedzialnej za utrzymywanie stałego cisnienia powyzej 5 PSI. Utrzymanie cisnienie 5 PSI jest WAŻNE. Poniżej tej wartości wał i tłoki nie dostają oleju.

Dobrze poskładana pompa na wyremontowanym uczciwie silniku utrzymuje około 8- 10 PSI. Absolutne minimum to 6 choć przy tego typu cisnieniu ja kwalifikuję silnik do naprawy.

Ciśnienie nie powinno spaść poniżej 12PSI przy 2000 obr. o ile dobrze pamiętam. Pisałem już o tych wartościach gdzieś tutaj i nie chce mi sie tego skrobać po raz wtóry, ale gdzieś w okolicy tych wartości nalezałoby się poruszać.

Jak sprawdzić cisnienie w EVo tez już było i prosze... nie każcie mi tego pisac po raz kolejny. :mellow:

 

Problem "otworkowy" możesz mieć z uwagi na różnice rozwiązań połaczeń blok silnika- pompy S&Sa czy Jimsa mają swoje rozwiązania, OEMy (2 rodzaje) mają swoje. Generalnie przy używaniu pompy aftermarketowej w niektórych przypadkach nalezy dowiercić kilka otworów w bloku, jest nawet taka rozpiska co wiercić przy jakiej pompie. Pompy stara i nowa od EVO rózna się... U Ciebie może to być naprzykład "przesiadka" z pompy S&S Uniwersal na Rev Techa lub stary OEM. Jak chcesz to Ci to sprawdzę jeszcze.

Blok dolnoodpowietrzany charakteryzuje komora rozrządu z okienkiem w dolnym lewym rogu. O taki:

http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=1567&bih=1034&tbm=isch&tbnid=C5cVBh9PAXoBpM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.cyclespot.com%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D31502&docid=Pf6G8Qd2_IhB8M&imgurl=http%3A%2F%2Fi607.photobucket.com%2Falbums%2Ftt153%2FG-MAN_photo%2FEvoLowerEnd01-1.jpg&w=640&h=480&ei=_oDOUtiSJ6OwywO3m4H4Bg&zoom=1&ved=0CHYQhBwwDA&iact=rc&dur=1028&page=1&start=0&ndsp=38

 

Jak masz jakieś konkretniejsze pytania to wal. Jakiś tam zarys już przedstawiłem... mam nadzieję że nie za dużo... ;)

 

P.S.

Trochę mało przesiaduje obecnie na forum co jest spowodowane brakiem czasu.

Właśnie zajmuję się problemami niedosmarowania silników EVO, TC88 B oraz TC96 B oraz ich skutkami. Czyli coś w tym temacie poniekąd.

Udało mi się dojść do rezultatów w których cisnienie oleju na pompie typu OEM nie spada poniżej 15PSI nawet przy 600 obr. w upalny dzień na EVO oczywiście.

Trochę dziś trudno o upany dzień, ale obecnie odczytuję temperatury z bloku przy pomocy termopary, a testy... :biggrin: .. w sezonie.

Rozwiązanie to poprawia również smarowanie tłoków przy prędkościach w okolicach 100 mil/h i więcej na długich trasach.

Pracuję również nad lepsza separacją mgły olejowej w silnikach dolnoodpowietrzanych- efektem tego powinno być redukcja wycieków ze skrzyni korbowej.

Kolejny mod to polepszenie separacji mgły w silnikach "górnych" EVO.

Narzedzie do docierania łożysk tocznych (prawe łozysko wału korbowego i korbowody) na ukończeniu

Narzędzia do wywazania statycznego (w innej nomenklaturze - dynamicznego) wału- na ukończeniu.

Płyty spinajace do honowania cylindrów silników S&S 113 cali. w planach.

I coś dla "tłinkamowców":

Zestaw konwersji łozyska lewego silnika na Timkeny od EVO z dotychczasowych "od kombajna"- dotyczy roczników 2003 w góre.

Prace nad usztywnieniem wału w TC88 - tam jest powazna wada konstrukcyjna własnie w modelach TC po 2003 roku.

I inne duperele... ;)

 

Może w okolicach maja coś naskrobię więcej w tych tematach, być może zapodam tez fotki z projektów nad którymi obecnie pracuję...

Nie mogę znaleźć Twojego posta w którym podawałeś te wartości dotyczące ciśnienia oleju. Przy jakiej temperaturze oleju i jakich obrotach ma byc te 8-10 PSI? Pytam bo podczas upałów pojawia mi się lekkie pukanie, mam wrażenie że to z zaworu wydechowego tylnego cylindra. W dodatku ten odgłos potrafi pojawiać się i po paru sekundach znikać. Rozbierałem rozrząd przy okazji profilaktycznej wymiany łożyska na koyo , i nie wiem czy coś się źle ułożyło czy to lifter pada. Po przejechaniu kilku tyś. rozebrałem to jeszcze raz i nic nie znalazłem. Wałek, panewki w deklu, czop wału,dzwigienki zaworowe wszystko jest jak nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...