Gość PonurySzatan Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Witam! Własnie zakupiłem 426-ke z 2002 :) Sprzedający zapewnil ze motocykl jest w dobrym stanie. Nie wiem ile mth temu był robiony remont i własnie dlatego planuje wyregulowac zawory, wymienic łańcuszek rozrządu oleje, płyny filtry :) Co jeszcze powinienem wymienic? Na co zwrocic uwage? Jaki olej najlepiej jej zaaplikowac? :) Z gory dzieki za pomoc ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 sprawdz zawory, wymien rozrzad, olej ja lałem motula 5100 10w40, nowy filtr powietrza, czysc co pare mth lub co jazde jesli latasz po piaszczystym terenie, plyn chlodniczy sprawdz czy nie ma wody tam czasem, zdrowa 426 zimna odpala od 2 kopa, ciepła zawsze od 1, jeśli 10 kopniak to szykuj się na gruntowniejszy serwis. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 olej ja lałem motula 5100 10w40 ale lałes do swojego motocykla, czy klientowi zeby za chwilę wrócił na remont kapitalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Tak to lej motula 300V za 300zyla do amatorskiego latania po polach jak Ciebie stać lub valvoline ktory jest przereklamowany i placisz jak za zboże. Latałem 1 sezon na valvoline a później zmieniłem na motula nawet licząc się z tym że silnik nie ogarnie smarowania. Dodatkowe 2 sezony motocykl latał na motulu zmieniany co 5mth. Został sprzedany i dalej lata amatorsko niedaleko mnie na motulu 5100. Więc drogi kolego wsadź sobie te bajki z tymi olejami :)Nie ma sensu robić off-topa kto jaki olej leje, bogatemu nikt nie zabroni, lej co chcesz na co Ciebie stać, za wielkim morzem leja takie ścierwo do silników że nie chciałbyś znać nazwy nawet, a motocykle im banglaja bez awaryjnie jeśli są serwisowane odpowiednio. Aktualnie robię 2x remonty kapitalne motocykli wyczynowych KTM 250 2T i HONDY CRF450X kolegi z tego forum, wcześniej było kilka crossówek które lataja po dziś dzień. Ściśle współpracuje z firmą motul, mają naprawdę dobre chemikalia w normalnych cenach, klienci i ja nie narzekam na produkty także.... Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 valvoline ktory jest przereklamowany i placisz jak za zboże. ???Przecież valvo jest dużo tańszy od motula 25zł/l za pełen syntetyk synpower. A co do reszty wypowiedzi się zgodzę, większość przecenia rolę oleju w 4t i niepotrzebnie przepłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 To było 3 lata temu czyli ładnie mnie wtedy wydymali w Motodoktor Ostróda ;] za 2 l oleju zapłaciłem chyba 90zł. Ale wtedy nie interesowałem się ceną oleju, bo nie prowadziłem warsztatu. Teraz sprawa wygląda inaczej po klientach wiem że ich 80% nie leje full syntetyków nawet do mlodych rocznikow więc na sezon 2014 zamawiam beczkę tylko półsyntetyku motula 10w40. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Lidkus trochę się zmieniło od tych 3 lat i nie fair jest pisać że Valvoline jest przereklamowany i drogi skoro ich full syntetyk jest tańszy od semi syntetyka Motula. Może zmień dostawcę ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Panowie taka dyskusja pojawia się co rok i nie odnosi żadnego skutku bo ludzie leją co popadnie do silników ze względu na oszczędności doraźne a potem płaczą na wysoki koszt remontu kapitalnego.Zasada jest jedna - lejemy do silnika olej zalecany przez producenta tegoż silnika i jeżeli zalecany jest olej 10W30 to taki lejemy.Niewiele firm zaleca lanie oleju syntetycznego a wręcz zaleca stosowanie oleju mineralnego.Oczywiście właściciel ma swoje zdanie i należy je uszanować wpisując jednocześnie w karter napraw wpisać krótką notatkę typu :" markę i typ oleju zalanego zażądał właściciel pojazdu" a ochronimy w ten sposób własne dupsko przed ewentualnymi późniejszymi pomówieniami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 (edytowane) Tak to lej motula 300V za 300zyla do amatorskiego latania po polach jak Ciebie stać lub valvoline ktory jest przereklamowany i placisz jak za zboże. drogo masz motula, mogę Ci załatwic sporo taniej ;)crossówka jezdzona zawodniczo po torze dostanie znacznie mniej w dupę niz jezdzona przez amatora po polu-przyczyna jest prosta-na torze taką pojemnoscią na pełny gwizdek jest w stanie pojechac najwyzej kilkudziesiąt osób w PL, a w bagnie, piachu czy trzymac do odcinki na sciernisku potrafi kazdy dzieciak, pomysl kolego jako mechanik powiedz mi w takim razie do jakich motocykli przeznaczone są oleje w pełni syntetyczne, skoro nie do najbardziej wysilonych crossówek? i dlaczego?czy jeśli ygrekzetefa jezdzi na półsyntetyku to mogę lac do mojego sporo mniej wysilonego exc minerał?czy do tego KTMa 2T też polecisz półsyntetyk do mieszanki?Teraz sprawa wygląda inaczej po klientach wiem że ich 80% nie leje full syntetyków nawet do mlodych rocznikow więc na sezon 2014 zamawiam beczkę tylko półsyntetyku motula 10w40. dlatego tak ciężko kupic w Polsce dobry motocykl, ludzie kupują wyczynówkę a potem nie mają kasy na jej prawidłowe serwisowane, a później po takich oszczędnosciach jakimi się tutaj pochwaliles własciwie nie opłaca się remontowac takiego sprzętu bo zuzyte jest prawie wszystko, głowice skatowane bo byle jaki olej wykończył panewki, zawory wypalone bo nie było kasy na płytki lub je szlifowano i silnik po wybuchu, przesłona w gaźniku żyletka bo przecież tylko frajer wyda 600zł na nową, zawieszenia ledwo działają bo przeciez tam się oleju nie wymienia przy amatorce itd, itd, każdy kto kupowal w Polsce takie motocykle zna temat aż za dobrze, no ale jak można dziwic się ludziom kiedy u nas i mechanicy postepują jak postępują, chyba przeniosles przyzwyczajenia z naprawiania kosiarek na motocykle, ale to fajnie ze przynajmniej tego nie ukrywasz do autora: pobierz sobie serwisówkę i poczytaj co i jak, czerpanie wiedzy z for może Cie drogo kosztwoac :D http://www.tomoiq.alconet.sk/ostatne/download/YZ426F02.zip Edytowane 17 Października 2013 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 drogo masz motula, mogę Ci załatwic sporo taniej ;)crossówka jezdzona zawodniczo po torze dostanie znacznie mniej w dupę niz jezdzona przez amatora po polu-przyczyna jest prosta-na torze taką pojemnoscią na pełny gwizdek jest w stanie pojechac najwyzej kilkudziesiąt osób w PL, a w bagnie, piachu czy trzymac do odcinki na sciernisku potrafi kazdy dzieciak, pomysl kolego jako mechanik powiedz mi w takim razie do jakich motocykli przeznaczone są oleje w pełni syntetyczne, skoro nie do najbardziej wysilonych crossówek? i dlaczego?czy jeśli ygrekzetefa jezdzi na półsyntetyku to mogę lac do mojego sporo mniej wysilonego exc minerał?czy do tego KTMa 2T też polecisz półsyntetyk do mieszanki?dlatego tak ciężko kupic w Polsce dobry motocykl, ludzie kupują wyczynówkę a potem nie mają kasy na jej prawidłowe serwisowane, a później po takich oszczędnosciach jakimi się tutaj pochwaliles własciwie nie opłaca się remontowac takiego sprzętu bo zuzyte jest prawie wszystko, głowice skatowane bo byle jaki olej wykończył panewki, zawory wypalone bo nie było kasy na płytki lub je szlifowano i silnik po wybuchu, przesłona w gaźniku żyletka bo przecież tylko frajer wyda 600zł na nową, zawieszenia ledwo działają bo przeciez tam się oleju nie wymienia przy amatorce itd, itd, każdy kto kupowal w Polsce takie motocykle zna temat aż za dobrze, no ale jak można dziwic się ludziom kiedy u nas i mechanicy postepują jak postępują, chyba przeniosles przyzwyczajenia z naprawiania kosiarek na motocykle, ale to fajnie ze przynajmniej tego nie ukrywasz do autora: pobierz sobie serwisówkę i poczytaj co i jak, czerpanie wiedzy z for może Cie drogo kosztwoac :D http://www.tomoiq.alconet.sk/ostatne/download/YZ426F02.zipMasz coś takiego do YZF 450 08 rok?Oprócz serwisówki przydaby mi się jeszcze taki podrecznik użytkownika gdzie jest zapisane co ile wymiana, jak wyregulować gaźnik itd. Byłbym wdzieczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 http://ymenvom.crestec.nl/new/manuals/2S2-28199-82.PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.