PRO-MOTOR Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Wg mnie z tym silnikiem to trochę lipa wyszła, ten lakier długo się nie utrzyma, gdzieś benzyna kapnie i już się rozpuści. Na uszczelce pokrywy i korku też będzie odchodzić i będzie to brzydko kontrastowało. Myślę, że przy takiej renowacji nie ma półśrodków typu spreje.. Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Wszystkie uszczelki i większość śrub będą nowe. Będę je miał za tydzień. Na silniku są 2 warstwy bazy i 3 warstwy bezbarwnego. Jak zrobiłem próbę to brud schodzi bardzo dobrze, a lakier wcale nie odłazi nawet od benzyny. Narzekacie, że spraye to półśrodki, ale jakoś nikt nie podsunął pomysłu jak to zrobić lepiej mając do dyspozycji tylko to co leży w garażu. Dać silnik do szkiełkowania i cały wypolerować? Przypatrz się jak on wygląda, ile ma żeberek i wszelkiego rodzaju zakamarków :D Nie mam aż tak zwinnych palców :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 zacznie odłazić dopiero jak się pare razy wygrzeje, jedyna opcja to szkiełkowanie + malowanie proszkowe, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Nawet jeśli baza oraz bezbarwny są lakierami przeznaczonymi do malowania silników i mają wytrzymałość baza (150 stopni) i bezbarwny (900 stopni)? Każda puszka to oryginalny motip, nie jakieś zamienniki na licencji ani chińszczyzna z castoramy ;) Kilka razy już tak miałem, że o ile tania farba była rzeczywiście o kant dupy rozbić to kupując droższą była przepaść pomiędzy nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 to zależy jak dobrze przygotowałeś, może by miało to szanse działać gdyby najpierw silnik wyszkielkować i porządnie odtłuścić bo spraye motipa faktycznie są niezłe. Zwłaszcza te wysokotemparaturowe, które się utwardza. Malowałem tak kilka aluminiowych elementów - najpierw porządne przygotowanie i odtłuszczenie a potem ze 4 cieńkie warstwy i do pierkarnika na 30-40 min - uwaga bo sporo dymu się tworzy. Tak pomalowany element jest prawie tak odporny jak malowanie proszkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareckiz Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 (edytowane) Na swoim przykładzie wiem ze benzyna rozpuści tą farbę na silniku. Najlepszy efekt daje szkiełkowanie, ( np. Wroclaw ul. Ziemniaczana firma SPOKO, koszt max 100zł za cały Twój silnik.) bez żadnego malowania lakierem plus elementy które są polerowane. Do tego lakier proszkowy na ramie i jest super. Nie bez powodu jest pytanie czy zaglądałeś do tego silnika, chociaż pod względem regulacji zaworów czy wymiany łańcuszka rozrządu, sprawdzenie alternatora czy daje ładowanie i dopiero go malować. Edytowane 21 Września 2013 przez jareckiz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 tak ale żeby nie trzeba było malować po szkiełkowaniu konieczne jest szkiełkowanie z wybłyszczaniem, wtedy zachowuje trwałość. Po samym szkiełkowaniu alu się będzie szybko utleniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareckiz Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 tak ale żeby nie trzeba było malować po szkiełkowaniu konieczne jest szkiełkowanie z wybłyszczaniem, wtedy zachowuje trwałość. Po samym szkiełkowaniu alu się będzie szybko utleniaćOd kilku lat widzę silnik po szkiełkowaniu na którym brak jest najmniejszych śladów utleniania, jedyne co się pojawia to zabrudzenia od oleju - co można umyć. Opisz nam na czym polega "szkiełkowanie z wybłyszczaniem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 cytat ze strony warsztatu "Szkiełkowanie to proces oczyszczania stosowany głównie przy elementach aluminiowych. Obecnie wykonuję szkiełkowanie z wybłyszczaniem. W pierwszym etapie powierzchnia jest szkiełkowana przy pomocy mąki szklanej co pozwala na usunięcie przebarwien, zaniczyszczeń i delikatnej powłoki lakierniczej jeśli taka występuje. Po tym procesie otrzymujemy czyste i o minimalnej szorstkości aluminium. W drugim etapie zwanym wybłyszczaniem stosuję kulki szklane które wygładzają(satynują powierzchnie) co pozwala na uzyskanie lepszego efektu wizualnego i praktycznego w dalszym użytkowanu, gdyś jest ono mniej podatne na zabrudzenia. Tego typu obróbce poddaje się silniki motocyklowe, elementy silnika samochodowego itp..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareckiz Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Czyli zwykłe szkiełkowanie, tylko opisane w "wersji" dla laika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Naprawde dobra powloke daje "vapor blasting" Czyli kulki szklane w oslonie wodnej, rowniez nie niszczy powierzchni.Wszelkie metody suche niszcza powierzchnie czesci aluminiowych i powoduja ich latwiejsze brudzenie.Najmniej inwazyjne jest soda blasting, ale daje matowa, niezbyt ladna powierzchnie.Przyklady metody wodnej w tym watku : http://forums.sohc4.net/index.php?topic=91540.0 Z innej manki skad wiesz ze ten silnik nie wymagal remontu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 No ba, albo "nut shells" czyli piaskowanie skorupkami orzechów... no ale gdzie to w Polsce zrobić? Albo chociaż suchym lodem ktoś w Polsce robi? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endu(ro)bak Opublikowano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 (edytowane) W końcu doczekałem się paczki :) Kompletny zestaw uszczelek łącznie z tymi miedzianymi pod kolektory wydechowe i "garść" nowych śrubek :) Pomalowałem także obejmy przy kolektorach ssących czarnym połyskiem. Zaś gumowo-plastikowe króćce farbą winylową. Podoba mi się ta winylowa farba, więc obudowę filtra powietrza i resztę elastycznych plastików też nią potraktuję :) Póki co chcę złożyć silnik na stole. A nowe uszczelki zamontować dopiero jak będę wkładał go w ramę bo i tak będę demontował wypolerowane części oraz gaźniki i filtr powietrza bo inaczej nie wejdzie ;) Kupiłem też klej do śrub :P Potrzebuję jeszcze podpowiedzi gdzie zastosować sylikon, więc wszelkie wypowiedzi mile widziane :) Wypolerowałem dekiel od zębatki zdawczej i wszystko zaczyna mi się coraz bardziej podobać :) Gdy poskładam silnik zabiorę się za dalszą rozbiórkę całego przodu. Jest on już wstępnie skończony. Muszę tylko poprawić polerkę na lagach. Aż żal rozbierać, ale nie ma wyjścia ;) Edytowane 25 Września 2013 przez endu(ro)bak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Silikon? Są lepsze rzeczy do uszczelniania. Jak ci chodzi o coś pod pokrywy, etc, zapoznaj się z niebieskim Hylo-Mar em. Jak tylko się da omijam silikon. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 (edytowane) Wg mnie z tym silnikiem to trochę lipa wyszła, ten lakier długo się nie utrzyma, gdzieś benzyna kapnie i już się rozpuści. Na uszczelce pokrywy i korku też będzie odchodzić i będzie to brzydko kontrastowało. Myślę, że przy takiej renowacji nie ma półśrodków typu spreje..Tak w samej rzeczy widział ktoś z was oryginalny silnik japończyka przełomu lat 60/70? Lakier schodzi od benzyny/rozpuszczalnika w każdym z nich. Nie mieli wtedy chyba nie wiadomo jakich farb. Edytowane 26 Września 2013 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.