Skocz do zawartości

Co wybrać? BMW R 1200 GS vs KTM 1200 Adventure vs Triumph Tiger 1200 Explorer


Rekomendowane odpowiedzi

Ja wiem, że wszystko już wcześniej było ale w zwykle pojedynczych modelach i to dość dziwnych. Mówię o popularyzacji rozwiązania, bo jak prześledzimy w którym samochodzie był pierwszy wtrysk to nam wyjdzie rok 1955 a ABS w 1966r. :)

 

Natomiast motocykl jest dla nas zabawką dla przyjemności, hobby, itp. Czy w takim wypadku użytkownicy jednośladów marzą i z utęsknieniem czekają na te duperszwance??? Według mnie nie... Ale może niestety okazać się, że nie mamy nic do gadania, bo czarodzieje od marketingu znów odwalą swoją robotę i okaże się, że to czego nie chcemy (teraz) jest nam koniecznie potrzebne... Jak tu żyć??? ;)

 

Czym więcej elektroniki tym lepiej motocykl zapierdziela a według mnie właśnie po to są motocykle:)

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehee... no nie do końca masz rację, w tej chwili nie pamiętam, kto był prekursorem wtrysku, ale pewno Rudolf Diesel byl jednym z pierwszych ( o ile nie pierwszym)

 

tak więc jak mawiali filozofy:

"...wszystko już było..."

 

ale easy Man, nie chodzi o to żeby się sprzeczać...

 

i to co niżej napisałeś, napewno jest prawdą, ale dla mnie "starego pryka" ciężko jest ogarnąć motocykl z pełnią władzą elektroniki, po prostu musi się człek nauczyć na nowo, a czasem zapomnieć dawno nabyte i jakby intuicyjne odruchy, bo być może w skomputeryzowanym 1 śladzie, będą tylko przeszkadzać jeśli nie wpływać negatywnie na zachowanie w czasie jazdy...brrrrrrr....

 

Co do tematu, jak parę stron wcześniej napisałem miałem możliwość przetestowania Multistrady 1200 S( na Ohlinsach) i BMW R 1200 GS ten najnowszy model lecz bez tych udziwnień: ESA i z pełną mocą cały czas....

-Multi 1200 - asfalt z możliwościa jazdy po szutrach (ale tylko jak gładkie- to z o wiele nadmierną szybkością + nawet 150 KM) + mozna zapuścić się w bagienka, ale bez szaleństw, i jazda typu "narciarz" będzie częstym widokiem, robienie hopek-chociaż mozliwe kończy się czasem urwaniem czegoś...

- BMW R 1200 GS- asfalt+ szuter - można w pełni wykorzystać 125 KM aby opony wytrzymały, a z odpowiednimi oponami, przejazd przez bagno nie będzie zbytnią męczarnią, chyba, że moto będzie nadmiernie obładowane...no i można robić hopki, bez zbytniej szkody, chociaż też poluzowało się to i owo

...czyli BMW ma większe możliwości terenowe jak Ducati..

tak wyszło podczas testu przez jednego kierowcę...

Co do awarii elektroniki:

-w BMW po jakimś czasie nie można było motocykla odpalić, pomógł samostart w rurkę obok gardzieli motocykl załapał, i potem działał bez zarzutu

- w Ducati- występowało nadmierne zużycie baterii w pilocie kluczyka( zbliżeniowy), po całodniowym przeglądzie motocykla doszliśmy z jakiego powodu, nie będę tego opisywał- bo to jest $$$ za rozwiązanie tego problemu( już słyszałem o paru przypadkach- oryginalne serwisy w różny sposób to rozwiązują- lecz nie zawsze właściwie)- dodam, że sprawa jest banalna i to nie z winy fabryki

 

 

co do innych motocykli nie powiem bo nie jeździłem..

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym więcej elektroniki tym lepiej motocykl zapierdziela a według mnie właśnie po to są motocykle:)

 

Ale jak elektronika się sypnie, to na drodze jej nie naprawisz... i stoisz... Ja zatem wolałbym taki bez elektroniki, na którym z większym prawdopodobieństwem wrócę do domu... A że trochę wolniej... ale i tak pewnie szybciej :wink:

 

P.S. To jest wątek na temat turystycznych enduro, czyli z założenia motocykli przeznaczonych do turystyki po gorszych drogach, czyli raczej również z dala od "cywilizacji". Tak więc w tym wypadku ważniejsza jest niezawodność, trwałość, łatwość w serwisie, itd. To raczej nie są moto do "zapierdzielania"... :cool: I chyba nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie na Multistradzie do Omalo :biggrin:

Edytowane przez biblo
Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-)

 

Po drogach, które widać na tym filmiku, to i "kredensem" by przejechał... :cool:

Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jest test z 2012 roku, tak więc te motocykle mocno się już pozmieniały...

Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...