Skocz do zawartości

Honda CB 750 F - 1981


Rekomendowane odpowiedzi

Paliwo sprawdzalem. Dalem bezposrednio. WIec to raczej odpada.

Zastanawia mnie po co sprawdzać impulsatory , moduły... Skoro zmiana samej cewki przerzucila z 2-3 na 1-4 ? Teraz jak go poginilem ( o ile można to nazwać pogonieniem max 5tyś obr/min ) to znowu mam wszystkie świece czarne.No może 2 są bardziej a 2 mniej , ale nie zmienia to faktu że jest zla mieszanka. Już głupieje.

Podjadę na tygodniu chyba to kogoś na miejscu żeby zerknął .

Na moje oko (chociaż nie posiadam dużej wiedzy) to trzeba zacząć od ciśnienia , zawory , gazniki . Bo to że swiece są czarne to nie musi być to powodem że idzie tylko do 5tyś.

Sprawdziłem dzisiaj jeszcze z Plakiem okolice gazników. Wypsikalem polowe i nic obroty nie podskoczyly. Więc odrzucam lewe powietrze.

 

Szkoda że wszystkie osoby które wypowiadaly sie w tym temacie mieszkają za daleko żeby podjechać na diagnozę :(

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albin weź zmierz kompresję bo obajwy wyglądają jakby była niska

zapomnij o utracie kompresji w tym modelu chyba, że nie ma luzów na zaworach.

W tym modelu producent podaje dużą tolerancję i ludzie się na to łapią np.ssący teoretycznie może pracować w zakresie pomiędzy 0.03 - 0.13 a powinien mieć 0.08 bez odchyłek.

 

Jeżeli świece są czarne to znaczy silnik dostaje za dużo paliwa.

Zły poziom paliwa lub nie trzymają zaworki w gaźnikach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnij o utracie kompresji w tym modelu chyba, że nie ma luzów na zaworach.

W tym modelu producent podaje dużą tolerancję i ludzie się na to łapią np.ssący teoretycznie może pracować w zakresie pomiędzy 0.03 - 0.13 a powinien mieć 0.08 bez odchyłek.

 

Jeżeli świece są czarne to znaczy silnik dostaje za dużo paliwa.

Zły poziom paliwa lub nie trzymają zaworki w gaźnikach.

Właśnie w tych gaznikach nie ma możliwości regulacji poziomu paliwa . Pływaki plastikowe. Co do zaworków to zmieniałem wszystkie 4 szt na nowe. Najgorsze jest jednak to że zaworki zaworkami.Ważne są jeszcze gniazda , które niestety nie są wymienne. Trzymanie sprawdzalem na stole. Wsadzilem zaworek iglicowy w gniazdo zalalem paliwo i niby trzyma . Postąpiłem tak z wszystkimi. Czy istnieje jakis szybki w miare prosty sposób na poprawienie powierzchnie gniazda zaworu iglicowego ?

 

Piotrze , a czy zbyt bogata mieszanka odzwierciedliła by utratę wkręcania powyżej 5K ?

 

Nie pisalem że moto puszcza dymka :)

Olej wczesniej był Motul 10W40 , po 100km zlalem i zalalem Bal-Ray połsyntetyk 20W50 .

 

Chciałbym zapytać czy prawdą jest że płytki czasami można odwrócić w drugą stronę i będzie OK z luzem ? Czy to tylko taki mit ? Pytam bo po sprawdzeniu będę musiał się zakręcić za czymś takim.

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od końca:

Z tymi płytkami w silniku CB750 to tylko mit ale można je szlifować na dokładnej magnesówce a potem pamiętać aby szlifowana powierzchnia trafiła w kierunku zaworu.

Sprawdź jeszcze odśrodkowy przyspieszacz zapłonu czy nie jest zablokowany przez korozję lub czy nie pękła sprężyna.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze iskry na świecach, trzeba lekko odsunąć od bloku i porządna iskra powinna skakać powyżej 15mm, u mnie było tak w Cagivie Ducatowej..

Rozłożyłem motocykl na czynniki pierwsze, nie robiłem fotodokumentacji a zacząłem składać po pół roku na dodatek na nowszym silniku Ducati... 2 miesiące szukalim iskry, dopiero jak ściągnąłem schemat elektryki z netu się okazało, że powinno się podać dodatkową masę, potem właśnie był problem z 1 sztuką iskry( są 2 sztuki haha), a ja zapomniałem, że wyciągając stary silnik uszkodziłem okablowanie wysokiego napięcia... kolejne szukanie i sprawdzanie modułów, impulsatorów już podejrzenia padły na inną konstrukcję - podawanie impulsu, kiedy Ryśkowi podpowiedziałem, żeby sprawdzić okablowanie , się okazało, że kapturek przedniego cylindra był uszkodzony, wymieniliśmy oba i moto gra, jeszcze została kwestia gaźników, ponieważ moto stare i pewnie potrzebna jest dodatkowa regulacja...

 

Sprawdź okablowanie wysokich napięć, jeśli ok, to być może winne są gaźniki, zasada na nie jest taka:

- rozebranie oraz weryfikacja membran, stanu iglic, dyszek, rozpylaczy, zaworków

- czyszczenie, nie tylko popsikanie, ale mechaniczne oczyszczenie specjalnymi druciczkami dyszek, rozpylaczy, iglice wypolerować, jak mają zużycie w postaci wyraznie udczuwalnych krawędzi, dorobienie lub kupno nowych

- jako że stare- dodatkowa regulacja z uwzględnieniem zużycia przepustnic

- na koniec dopiero synchro- jak wsio już będzie grało

 

To chyba tyle...Pozdr. J-999

P.S A jak z odpowietrzeniem zbiornika paliwa? jeszcze przypomniał mi się taki problem w KZ 1300 - 6 cyl...zbyt mała średnica przewodów paliwa, a potem zbytnie wykrzywienie przewodu paliwa, mieliśmy założony filterek i jakoś przez niego robiła się poduszka powietrzna uniemożliwiająca zassanie paliwa...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo coś nowego ;) .Lubię wyzwania :)

Piotrze , mówisz o tym co jest pod impulsatorami ? Chętnie tam zajrzę . Dziś zamówilem sobie ( bo nie mam czasu na to żeby złożyć samemu) lampę do ustawienia/sprawdzenia zapłonu. Prosty układ , ale wolę doplacić 20 zl i mieć gotowy niż siedziec i tracić czas.Więc się przyda po zdjęciu impulsatorków.

Oczywiscie zawory sprawdzę.

Ssące 0,08 a wydech ile powinien mieć w praktyce ?

 

jannikiel , 15 mm przerwy miedzy świecą w fajce a blokiem i powinna być iskra ? No to u mnie napewno takiej nie ma. I raczej na takim ukladzie chyba tego nie osiągnę. Może 1,5mm ???

 

Gazniki rozbierałem w mak. Wszystkie dysze moczone w preparacie do czyszczenia gazników . potem drucikiem wyczyszczenie kazdej dyszy i Jetów. Każda dziureczka/otworek jest taki jak być powinien. Gazniki są podcisnieniowe , lecz nie ma u mnie membran. Są tłoczki . Nie ma regulacji wysokości iglic. Tak naprawde w tych gaznikach jedyną regulacją jest skład mieszanki i polożenie przepustnic. Ot takie dziwactwo.

 

Sprawdzę jeszcze tak jak piszesz ten filterek . Wywale go na czas testu. Bo możliwe jest że to on coś krzaczy. Zawsze sprawdzalem razem z nim. Odpowietrzenie jest OK. Bo jak odkracam kranik bez węża paliwowego to paliwo leci jak trzeba.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja i tak stawiam na elektrykę. I zmieniłbym świece.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja i tak stawiam na elektrykę. I zmieniłbym świece.

Zakupię jeszcze raz komplet dla świętego spokoju.

Tylko proszę mi powiedzieć czy w razie czego czyszczenie druciakiem takiej świecy nie zniszczy jej ? 20 lat temu tak czyscilem i dodatkowo wypalalem je nad palniczkiem. Czy to dobra metoda na dziś ?

 

Jeszcze jedno mnie interesuje. Po odkręceniu dekielka od impulsatorów zauwazylem tam olej. Czy jak bede chcial ustawić zaplon ( jeszcze nie wiem jak ma byc ustawiony na znakach) i odpale moto to czy nie bedzie mi tam chlapało ?

 

Sprawdzę jeszcze wszystkie połączenia od cewki do samego modulu.

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie druciakiem to XIX wiek. Jak poczytasz instrukcje fabryczne to się doczytasz że świece należy czyścić na specjalnym stanowisku piaskującym. Chodzi o to że jeżdżąc metalem po izolatorze osadzają się drobinki tegoz metalu, co pograsza właściwości izlatora, co w warunkach bardzo wysokich napięć jest BARDZO niewskazane.

Wypalanie świec to działało w przypadku dwusuwowej Jawy. Jeżeli miałeś zalaną świecę, to tak naprawdę należy się jej pozbyć.

 

A większość tych problemów likwiduje używanie świec irydowych, które są o wiele mniej podatne na zalanie, oraz o wiele szybciej się samooczyszczają. "Za młodu" bawiłem się w wypalanie, i czyszczenie druciakiem i efekty były... różne. Czasami zadziałało, czasami nie. Od kiedy przerzuciłem się na irydki - NIE DOTYKAM świec. Nie trzeba.

 

Są producenci samochodów co montują silniki w taki sposób że nie da sie zmienić świec bez praktycznie wyciągania silnika. Oni właśnie instalują irydki, żeby nie było potrzeby grzebania koło świec. Poważnie.

 

Pod dekielkiem może być kropelka, ale nie może tam być dużo oleju. W taki razie simmering ci puszcza. jak długo kable są suche to nie będzie problemu.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie druciakiem to XIX wiek. Jak poczytasz instrukcje fabryczne to się doczytasz że świece należy czyścić na specjalnym stanowisku piaskującym. Chodzi o to że jeżdżąc metalem po izolatorze osadzają się drobinki tegoz metalu, co pograsza właściwości izlatora, co w warunkach bardzo wysokich napięć jest BARDZO niewskazane.

Wypalanie świec to działało w przypadku dwusuwowej Jawy. Jeżeli miałeś zalaną świecę, to tak naprawdę należy się jej pozbyć.

 

A większość tych problemów likwiduje używanie świec irydowych, które są o wiele mniej podatne na zalanie, oraz o wiele szybciej się samooczyszczają. "Za młodu" bawiłem się w wypalanie, i czyszczenie druciakiem i efekty były... różne. Czasami zadziałało, czasami nie. Od kiedy przerzuciłem się na irydki - NIE DOTYKAM świec. Nie trzeba.

 

Są producenci samochodów co montują silniki w taki sposób że nie da sie zmienić świec bez praktycznie wyciągania silnika. Oni właśnie instalują irydki, żeby nie było potrzeby grzebania koło świec. Poważnie.

 

Pod dekielkiem może być kropelka, ale nie może tam być dużo oleju. W taki razie simmering ci puszcza. jak długo kable są suche to nie będzie problemu.

Nie ma tam duzo oleju, ale ja zdejmuje dekielek to widze pod kolem zebatym ze cos tam na dnie jest.

 

A czy istnieje jakis domowy sposób na wyczyszczenie swiecy ?

Nie chcial bym znowu zakupić kompletu ,zafajdać ich bo to moze byc inny problem i znowu smietnik. Jak tylko uporam sie z problemem i bedzie OK to napewno zakupie irydowe.

 

Jeszcze chcialbym zapytać. U mnie są gazniki bez membran podcisnieniowych (na tłoczkach) . Czy mogę zamienić te gazniki na gazniki z membranami od CBX 750 ?

Edytowane przez Albin77

SQ7FBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba są Keihiny CV - jak dla mnie najlepsze, bo NIE mają membrany - jeszcze jedna rzecz która się może skiepścić ;) CHyb aże masz stare mechaniczne, nie podciśnieniowe, to wtedy tak, zmieniaj (jak masz).

 

Ze świecami to jedyna rada - znajdź najtwardszą jaką możesz szczotkę ryżową czy plastikową. Cokolwiek coby metalu nie miało. Ręcznie papierkiem ściernym tez daje radę...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...