Vega_k Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Szanowni Koledzy - szczególnie uśmiecham się do mechaników forumowych. Czy niedokręcenie tylnego koła mogło spowodować zatarcie łańcucha w trybie przyspieszonym? Dziękuję uprzejmie za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Mogło Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Jeśli był zbyt mocno napięty bądź koło było minimalnie krzywo, to wiadomo, że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 taa - niedokręcone koło przemieszcza się w granicach luzu jaki dają mu śruby od regulacji naciągu łańcucha. Jesli tylna zębatka nie jest osiowo to będzie się ona zużywać (razem z łańcuchem) nieproporcjonalnie szybciej od przedniej i wtedy większą winę przypisałbym złemu ustawieniu tylnego koła względem motocykla. Efekt złego kąta koła i niedokręconej śruby mogą się nakładać. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) Zatarcie łańcucha może spowodować niewłasciwe smarowanie a niedokręcone lub żle ustawione tylne koło przyśpieszy zużycie (wytarcie) łańcucha i zębatek. Edytowane 7 Czerwca 2013 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Szanowni Koledzy - szczególnie uśmiecham się do mechaników forumowych. Czy niedokręcenie tylnego koła mogło spowodować zatarcie łańcucha w trybie przyspieszonym? Dziękuję uprzejmie za odpowiedzi. A ja zadam poważne pytanie - jak daleko można jechać na niedokręconym tylnym kole ?10, 20 m czy do pierwszego zakrętu ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Jak nakrętka idzie z oporem to bardzo długo, w sumie nawet sama oś bez nakrętki tak szybko sama nie wypadnie. W każdym razie jeśli jest zabezpieczanie na nakrętce to nawet na koniec świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dacio7 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Jak nakrętka idzie z oporem to bardzo długo, w sumie nawet sama oś bez nakrętki tak szybko sama nie wypadnie. W każdym razie jeśli jest zabezpieczanie na nakrętce to nawet na koniec świata.Przedmówcy chyba chodziło o to że jak poczuł byś że cos się dzieje z tylnym kołem to powinieneś szybko sie zatrzymać, zbadać przyczynę i naprawić koło, osobiscie jazde z niedokręconym kołem uważam za bardzo niebezpieczną. Kilka dni temu sam zmieniałem opone to kilka razy sprawdzałem czy wszystko dobrze poskrecałem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Jak nakrętka idzie z oporem to bardzo długo, w sumie nawet sama oś bez nakrętki tak szybko sama nie wypadnie. W każdym razie jeśli jest zabezpieczanie na nakrętce to nawet na koniec świata.Raczej aż do śmierci :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Ok, bo dyskusja dziwne tory obiera. Niedokręcone koło zdiagnozowałem przy okazji oględzin dramatycznie zatartego łańcucha, ciągnącego się niemal po ziemi. Żeby sprawa była jasna, łańcuch był zatarty ze względu na nieprawidłową konserwację i obsługę.Koło było niedokręcone co nie znaczy że luźne. Dla mnie niedokręcone koło jest wówczas gdy nakrętka osi jest przykręcona znacząco mniejszym momentem niż przewiduje producent. Jedno z drugim nie miało związku. To by było na tyle w tym przypadku. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Theodor, a tak przy okazji: był kiedyś na YT flmik z TT, gdzie zawodnik niestety zginął, ponieważ zgubił tylne koło. Jak to możliwe? Po zmianie koła ileś tam przejechał i nagle odpadło. Czy mogło być w ogóle nie przykręcone, przykręcone za lekko i odkręciło się zupełnie? Jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Nie sądzę. Myślę że w wyczynowym sporcie, gdzie walczy się o każdy gram masy motocykla, elementy sa wykonywane z minimalnym współczynnikiem bezpieczeństwa. Tak samo jak było z kołem w desmosedici urwanym z piasty.Nie można odnosić takich przypadków do cywilnych motocykli. Pomijając sposób montowania kół w tych motocyklach. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 dokladnie, tam raczej cos peklo a nie sie odkręcilo... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Ok. Czyli w cywilnym motocyklu ryzyko zgubienia koła jest, jak rozumiem, znikome? Przy założeniu, oczywiście, że osoba serwisująca ma podstawową wiedzę i umiejętności :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Zakładając że wszystkie elementy sa we właściwym stanie technicznym i wszelkie czynności obsługowe są wykonane właściwie zaryzykuję stwierdzenie że zgubienie koła jest niemożliwe. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.