Skocz do zawartości

Suzuki Gs 850 remont


ortega
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie zammienniki do tego modeu będa podobne jakościowo i wystarczające , lepsza od nich będzie tylko fabryka ale nie za każdą cenę .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krótkie pytanie czy są jakieś nominalne płytki zaworowe i jeśli są to jakiej grubości?

W serwisówce nic nie ma na ten temat. Mogę ewentualnie mniej więcej przymierzyć stare i sprawdzić ale stare są pewnie wybite i też wymiaru nie trzymają.

Słyszał ktoś kiedyś o dorabianiu takich płytek bo z ich dostępnością w PL jest ciężko, tanie nie są a kupować kilka rozmiarów to jest średni biznes..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Mam pytanko, jak odtworzyć oryginalny lakier na silniku gs 850?

Rozumiem że silniki były malowane, myślałem o szkiełkowaniu z połyskiem ale średnio to wygląda.

Możecie polecić jakąś farbę odporną na temperaturę i benzyne? Czy jest jakaś technologia malowania czy tak jak wszyscy malują zostaje jedynie spray?

Może jest jakiś zakład który znacie, możecie polecić i który zajmuje się stricte malowaniem silników? Wydaje mi się że równo położyć lakier w tylu żebrach bez zacieków to nie jest prosta sprawa. Przed malowaniem silnik trafi do sodowania.

 

Drugie pytanie, z racji tego że nikt nie chciał otworzyć dołu silnika i sprawdzić co i jak, muszę to robić sam, jeżeli chodzi o pomiary na wale to należy sprawdzić luz "boczny" korbowodów za pomocą szczelinomierza oraz luz korbowodów na wale za pomocą czujnika zegarowego, zostaje jeszcze bicie wału które należy sprawdzić.

 

Zalecenia serwisowe:

Luz boczny: powinien się mieścić w 0.1-0.55mm Limit: 1.0mm

Luz korbowodu na wale: Limit 0.08mm

Bicie wału: 0,05mm

 

Szukam odpowiedniego czujnika zegarowego, możecie coś polecić?

 

Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10mm-statyw-60kg-super-cena-i4323141632.html

 

Tylko zastanawia mnie czy dokładność 0,01mm jest wystarczająca, czujniki z dokładnością 0,001mm jest 3 razy droższy.

 

Jeżeli jest jakiś mechanik w okolicach 100km od Krakowa i chciałby zająć się moim sprzętem - należy złożyć kompletnie nową górę silnika, wszystkie części mam już zamówione (oryginalne suzuki) po inspekcji dołu zamówię nowe części i będzie gotów do składania, chętnie oddam to w ręce mechanika który wie co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź Zikowski.

Rozmawiałem kilkukrotnie z Panem Piotrem Dudkiem ale jakoś ciężko się dogadać :laugh:

Ktoś coś poradzi w sprawie farby lub czujnika zegarowego?

 

Jestem w trakcie spożywania obiadu i psujesz mi apetyt a zaraz wracam do dziupli składać kolejny silnik :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Te silniki zawsze dobrze wygladaja bo w karterach zamiast panewek masz zamontowane lozyska toczne.

Sprawdz luzy boczne korbowodow i stan sprzegiel klowych skrzyni, ale wydaje mi sie ze beda dobre, jako ze przesuwki wygladaja na nowe a nie jak u mnie z wyraznymi sladami zuzycia. Ogolnie dol silnika wyglada na malinowy.

Czy widac jakies zuzycie na kole talerzowym / walku atakujacym dyfra ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki zawsze dobrze wygladaja bo w karterach zamiast panewek masz zamontowane lozyska toczne.

Sprawdz luzy boczne korbowodow i stan sprzegiel klowych skrzyni, ale wydaje mi sie ze beda dobre, jako ze przesuwki wygladaja na nowe a nie jak u mnie z wyraznymi sladami zuzycia. Ogolnie dol silnika wyglada na malinowy.

Czy widac jakies zuzycie na kole talerzowym / walku atakujacym dyfra ?

Adam Dziś będę wszystko mierzył to dam znać :)

 

Części spływają powoli ale do końca lipca wszystko powinno być:)

TŁOKI

CAM00379.jpg

 

WKŁAD LAMPY

CAM00381.jpg

 

PIERŚCIENIE

CAM00382.jpg

 

 

 

ZAWORY SSĄCE

CAM00384.jpg

SZKLANKI ZAOWOROWE

CAM00385.jpg

 

KOMPLET SPRĘŻYN ZAWOROWYCH

CAM00387.jpg

 

PODKŁADKI POD ZAWORY

CAM00388.jpg

 

STOŻKI

CAM00389.jpg

 

USZCZELNIACZE VITON

CAM00390.jpg

 

OPASKI NA PROWADNICE ZAWOROWE kupione niepotrzebnie bo okazało się że są w zestawie z nową głowicą

CAM00391.jpg

 

ZAWORY WYDECHOWE

CAM00393.jpg

PÓŁKSIĘŻYCE ZAWOROWE

CAM00394.jpg

 

SWORZNIE DO TŁOKÓW

CAM00395.jpg

 

 

TROCHĘ KABLI

CAM00397.jpg

NAPINACZ ROZRZĄDU KUPIONY OKAZYJNIE, W PL ok 1300zł więc kupiłem na wszelki wypadek

CAM00398.jpg

 

GUMY POD BAK

CAM00399.jpg

 

KOMPLET TARCZ SPRZĘGŁA

CAM00400.jpg

KOMPLET USZCZELEK

CAM00401.jpg

 

ŚWIECE

CAM00402.jpg

DROBNICA DO GAŹNIKA

CAM00403.jpg

 

EMBLEMATY

CAM00404.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko - gdzie kupowałeś te części? Wygląda jakbyś wszystko dostał jedną paczką... jebaj?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczuwam dobry biznes albo szóste w totka bo zaraz cie to wyjdzie tyle co salonówka :D Prawdziwa restauracja bez piertolenia. :notworthy:



Czy trzeci tłok od lewej nie jest z innej bajki ... ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wracając do tematu,

Jutro wrzucę zdjęcia pociętego baku bo nie mam dziś jak ich zgrać z microSD.

 

Tymczasem silnik po szkiełkowaniu w osłonie wodnej, z efektu jestem zadowolony struktura elegancka zostają różne raki i wżery ale motocykl swoje lata ma i nie zamierzam się ich pozbywać niech będzie widać na nim historię!

Przypomnę jedynie że blok cylindrów i głowicę mam fabrycznie nową co da wam pogląd na skuteczność szkiełkowania w osłonie po prostu różnicę ciężko dostrzec i nie wiem czy jakbym nie wiedział że są nowe to zauważyłbym różnicę.

Do rzeczy:

 

IMG_0625.jpg

 

IMG_0626.jpg

 

IMG_0627.jpg

 

IMG_0628.jpg

 

IMG_0629.jpg

 

Można śmiało porównać nowa góra vs. stary wyczyszczony dół silnika

 

IMG_0630.jpg

 

Musiałem wymienić pokrywę zaworów gdyż mój motocykl jest z 80 roku a nowa głowica po 82r. co za tym idzie zmienił się układ śrub by zażegnać problem z poceniem się uszczelki pod pokrywą głowicy.

 

Pokrywa czeka na szkiełkowanie:

IMG_0635.jpg

 

Części:

 

Tłoczki uszczelki do hamulców - komplet

 

IMG_0636.jpg

 

Łożysko na wał - boczne

 

IMG_0638.jpg

 

Nowe sitko na pompę oleju:

 

IMG_0639.jpg

 

Trochę drobnicy do hamulców

 

IMG_0640.jpg

 

Emblematy na boczki:

 

IMG_0642.jpg

 

Emblematy na bak:

 

IMG_0643.jpg

 

Jedna membrana w gaźniku była przetarta więc musiałem wymienić wszystkie - na szczęście udało mi się kupić tanio w USA ale okazja to to nie była :/ Oryginalne Mikkuni

Jakby ktoś chciał kupić używki to mam do sprzedania 3 i jedną nową firmy tourmax

IMG_0644.jpg

 

Również jedna sprężyna w gaźniku była krótsza od pozostałych = wymieniłem także komplet by te stare nie odstawały od nowej ze względu na zmęczenie materiału:

 

IMG_0646.jpg

Moje oczko w głowie czyli brelok z epoki !

 

IMG_0645.jpg

 

Chromowana pokrywa rozrusznika:

IMG_0647.jpg

 

Ślizg rozrządu, wymieniłem komplet napinacz udało mi się kupić poprzednio za 30 funtów normalnie ok 200 dolarów, więc teraz dokupiłem ślizg

IMG_0655.jpg

 

Dekle airboxa, taniej kupić nowe niż chromować stare

IMG_0650.jpg

 

Kolektory gumowe od airboxa do gaźnika stare były już tak twarde i sztywne że ciężko je było założyć:

 

IMG_0658.jpg

 

 

Lampa jako jedna z istotnych części mojego projektu będzie pochodzić od suzuki gs 850 wersji GL, po prostu jest cała chromowana i okrągła i mi się podoba od początku chciałem by motocykl miał oryginalną lampę.

Kupiłem wszystkie części do tej lampy od wkładu do czaszy poprzez wszystkie najdrobniejsze śrubki, wszystko nówka oryginał suzuki i całość kosztowała ok 100 dolarów wiec taniej niż akcesoryjna:

 

Czasza lampy:

 

IMG_0656.jpg

 

Trochę więcej części od lampy - wszystkich nie wrzucam bo jest ich ok. 30.

 

IMG_0657.jpg

 

I mnóstwo drobnicy do ramy, hamulców, elektryki, etc. ok 100 elemtów

 

IMG_0660.jpg

 

IMG_0661.jpg

 

IMG_0663.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez ortega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...