Jump to content
ortega

Suzuki Gs 850 remont

Recommended Posts

Dzień dobry,

Nie wiem czy to temat nadający się już do klasy weteran ale szukam jakiegoś mechanika w promieniu mniej więcej 200 km od Krakowa który zrobi mi silnik do suzuki. Trzeba zrobić pierwszy szlif(wiadomo jakich części wymiana się z tym wiąże) i ogólnie przeglądnąć wszystko ewentualnie wymienić co trzeba.

Jest to temat na zimę dlatego jest trochę czasu by znaleźć jak najlepszy warsztat/zakład/mechanika.

Fajnie jakby to był ktoś starszej daty z doświadczeniem i znajomością konkretnego modelu?

Ja zoobowiazuje się dostarczyć wszystkie potrzebne części jakich zarząda mechanik kupię i przywiozę. W gestii mechanika leży diagnostyka i robocizna no chyba że woli ściągnąć części na własną rekę to też nie robię problemu.

Motocyk to suzuki gs850g rocznik 80.

 

Jak znacie kogoś wartego polecenia to piszczie tu lub na PW.

 

Wielkie dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ten dział ale mnie trapi inne pytanie czy w ogóle zorientowałeś się w cenie takiego remontu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wueska to nie jest remontowanie F3 ja tez bym to robil, bardzo mi sie ten motocykl podoba i pewnie facet wie co robi, widac, ze powaznie podchodzi do sprawy.


Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem jaki jest koszt.

Nie mam zamiaru szukać silnika na podmianę bo pewnie szansa na taką samą padaczkę jest spora.

A koszt? Pomyśl te motocykle słyną z bardzo dużej żywotności mój ma 34lata (bóg wie ile kilometrów) i pierwszy remont.

Jak zrobissz go porządnie to masz kolejne 30 lat jazdy a przy założeniu że to nie jest jedyny motocykl który posiadasz to motor mnie przeżyje.

I taki mam zamiar. W dłuższej perspektywie motocykl będzie służył do niedzielnych wypadów po suchym do okoła komina.

Jedyne co potrzebuje to zakład który to zrobi jak należy. Nawet co do czasu naprawy jestem elastyczny niech to trwa pół zimy ale szkoda by było wpakować tyle kasy w części po to żeby ktoś to spieprzył.

Jeśli ktoś zna takie miejsce niech wali jak w ogień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janusz po prostu spytałem bo szlif cylindrów to nie remont. Praktycznie każdy z forumowych mechaników się tego podejmie. Tyle że np. ja wolał bym żeby dostarczono mi motocykl w całości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez urazy wueska ale zrobić a zrobić to lekka różnica.

A remont pisze dlatego że nie wykluczam że coś jest jeszcze w środku do zrobienia.

A w motocyklu robię wszystko po kolei. Silnik to tylko część projektu.

Dostarczenie motocykla w całości również nie jest dla mnie problemem. Jest mi to obojętne nie muszę go wyciągać z ramy mogę przywieźć cały motocykl który pali i jeździ. A jedynie manometr i próba olejowa wykazały że kompresja jest kiepska i pasuje coś z tym zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a oprocz wyniku pomiarow, ktore moglyby byc lepsze sa jakies problemy? slabo pali lub pije duzo oleju? bo jesli nie to moze go wlasnie nie ruszac bo na niedzielne jazdy to on jeszcze wystarczy. Mozesz sie podzielic z nami wynikami pomiarow?


Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne że tak.

Mniej więcej 7 bar na każdym z cylindrów i 9 po dodaniu oleju do cylindra.

To chyba jednoznaczny wynik. Dla mnie jak coś nie jest tak jak w książkach pisze to nie wystarczy zresztą trzeba spojrzeć prawdzie w oczy jak nie traz to kiedy remont takiego silnika. Za 5,10 lat ? Już jest części jak na lekarstwo a co dopiero w przyszłości.

 

Dodam jeszcze że motor pali od strzała. Za każdym razem nawet po tygodniowej przerwie się nie zająknie spokojnie można go nawet odpalić bez ssania bo nie gaśnie i stoi równo na wolnych. Choć wiadomo na ssaniu zdrowiej i tak robię.

 

 

Przperaszam,

Czy mogę wiedzieć kto i dlaczego zamknął mój temat?

Edited by ortega

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy 7 barach per garnek miałbyś problemy z odpaleniem, sprawdź innym manometrem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale do środka jeszcze nie zaglądałeś?

może wystarczy popracować nad głowicą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomiar był prawidłowy nie widzę powodu by sprawdzać innym manometrem choć ok zrobię to ale dopiero w przyszły weekend.

Konrad nie zaglądałem do środka bo nie chcę nic zepsuć. Czekam na manuala haynes'a ale i tak remont i dalszą diagnostykę powierzam w ręce fachowców bo ja jedynie mogę to zepsuć. Niestety nie znam sie choć bardzo bym chciał się nauczyć ale to raczej nie jest odpowiedni pacjent do nauki.

Jak widzicie do sprawy podchodzę bardzo serio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siodemka to takie minimum i moze odpalac ladnie, jak caly osprzet gra, Konrad byla proba olejowa, jesli glowica jest uszkodzona to przy probie olejowej nie ma zmian, a to wskazuje jednak na pierscienie, ale moze warto sprawdzic jeszcze innym manometrem tak jak napisal wueska...


Mechanika Motocyklowa

http://motoconcept.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności zaworów.

 

BTW - gratuluję fajnego GSa :D Też takiego mam.

Edited by Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem jaki jest koszt.

Nie mam zamiaru szukać silnika na podmianę bo pewnie szansa na taką samą padaczkę jest spora.

A koszt? Pomyśl te motocykle słyną z bardzo dużej żywotności mój ma 34lata (bóg wie ile kilometrów) i pierwszy remont.

Jak zrobissz go porządnie to masz kolejne 30 lat jazdy a przy założeniu że to nie jest jedyny motocykl który posiadasz to motor mnie przeżyje.

I taki mam zamiar. W dłuższej perspektywie motocykl będzie służył do niedzielnych wypadów po suchym do okoła komina.

Jedyne co potrzebuje to zakład który to zrobi jak należy. Nawet co do czasu naprawy jestem elastyczny niech to trwa pół zimy ale szkoda by było wpakować tyle kasy w części po to żeby ktoś to spieprzył.

Jeśli ktoś zna takie miejsce niech wali jak w ogień.

 

Rzeszów jest w promieniu 200km to się umów z Wueską i on Ci to ogarnie ;)


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ktoś odblokował mój temat :)

Narazie złożyłem ofertę jednemu mechanikowi, jak się nie zgodzi to będę szukał dalej.

Greedo gdyby to były zawory to próba olejowa dała by taki sam efekt jak na sucho czy nie ?

Myślę że mój egzemplarz jest mocno wylatany bo np prędkościomierz nie działa mimo że linka się kręci oraz obrotomierz działa jakby się ślizgał i z opóźnieniem a linka się również kręci jak trzeba. Takie usterki się raczej rzadko zdarzają bo jak często zużywa się naraz prędkościomierz i obrotomierz?

Macie pomysły co to może być?

 

Tak czy siak jeśli jakiś mechanik chce się podjąć tej roboty to proszę o info w wątku i jakieś referencje(bez obrazy ale dla mnie jesteście anonimowi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...