Skocz do zawartości

XJ 600 nie ciągnie na wszystkie gary


michal750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Motocykl nie jest mój , nie znam go ale wlaczymy z kumplem aby go zrobic. XJ dlugo stala nie jezdzona.

Na wolnych obr chodzi ladnie, rowniutko i na 4 cylindry. Przy wkrecaniu na wyzsze obr prawdopodobnie chodzi na 4.

Problem zaczyna sie w momencie ruszania czyli obciazenia silnika. Wtedy slychac wyraznie ze chodzi na 3 cyl i nie ma pelnej mocy.

Do tej pory zrobilem:-

-zalane swieze paliwo

-sprawdzony kranik-filtr-pompa paliwa

-rozebrane gazniki i przeczyszczone dysze (nie rozbieralem gory gaznikow: membran i iglic)

-synchro gaznikow

Wedlug mnie problem lezy w zasilaniu paliwem lub cos z elektryka. Tylko jak sprawdzic ktory gar kuleje w czasie jazdy?

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzien walki i nowe wnioski.

Iglice i membrany w gaznikach sprawdzone-wszystko w fabrycznym stanie, iglice w standardowych ustawieniach.

Zmienilem swiece - bez zmian.

Zaworów jeszcze nie ruszalem, slychac delikatne cykanie zaworow na zimnym a na rozgrzanym jest juz cicho.

 

Zauwazylem ze wolno ruszajac i jadac spokojnie idzie ladnie na 4 cylindrach. Dopiero gdy mocno dodam gazu zaczyna perkotac jak traktor i idzie na 3 cylindrach, odpuszczam gaz i znow idzie na 4.

Czyzby zly sklad mieszanki?

Sprobuje nagrac film aby dokladniej naswietlic problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować zrobić tak jak mówi pan Piotr, przejechać chwilę pod obciążeniem i zobaczyć który z kolektorów jest zimniejszy. Ewentualnie jak będziesz wiedział który nie pali to zamienić miejscami cewki (odpowiednio zasilanie i podłączenie świec) i zobaczyć czy tym razem ten sam nie pali. Jak masz opcję, to podłączyć moduł od innej XJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie. Mam kumpla, ktory ma 2 szt XJ i zamienie od niego cewki i modul.

 

I to jest podstawowy błąd garażowych naprawiaczy.

Zaraz wyjaśnię dlaczego.

Nie ma możliwości sprawdzenia w garażu czy dana część jest sprawna w 100% wtedy należy ją wymienić na sprawną wymontowaną z jeżdżącego motocykla i to jest normalne ale wymieniamy TYLKO jedną część.

Wymian kilku jednocześnie jest bezmyślnym działaniem ponieważ nawet jak silnik zacznie poprawnie pracować to i tak nie wiemy która z wymienionych była uszkodzona.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest podstawowy błąd garażowych naprawiaczy.

Zaraz wyjaśnię dlaczego.

Nie ma możliwości sprawdzenia w garażu czy dana część jest sprawna w 100% wtedy należy ją wymienić na sprawną wymontowaną z jeżdżącego motocykla i to jest normalne ale wymieniamy TYLKO jedną część.

Wymian kilku jednocześnie jest bezmyślnym działaniem ponieważ nawet jak silnik zacznie poprawnie pracować to i tak nie wiemy która z wymienionych była uszkodzona.

Nie

Nie moja sprawa, ale gdzie kolega napisał że wymieni te części jednocześnie? Na ile go znam, zrobi to pojedynczo :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

Nie moja sprawa, ale gdzie kolega napisał że wymieni te części jednocześnie? Na ile go znam, zrobi to pojedynczo :lalag:

post #10

a jak nie Twoja sprawa to się nie wtrącaj proszę

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze niech Pan nie lapie za slowka.

Wiadomo ze nie wymienie 2 rzeczy na raz.

Wszystko powoli i stopniowo.

Wszystkiego można się spodziewać jeżeli 2 dni potrzebujesz na sprawdzenie temperatury kolanek :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...