skilos Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Masz rację odlączany chyba tylko w maszynach z przeznaczeniem Off road . Cytuj "Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) Zintegrowany czy tez nie, w momencie gwaltownego uzycia klamki uklad blokuje przednie kolo, nastepstw nie musze chyba tlumaczyc. Jeydny tatunek to ABS, tylko zupelnie nie kumam dlaczego ma byc odlaczany ? W sprzetach Off Road taka mozliwosc jest, w szosowych byc nie powinna. :crossy: No cóż. Jest wielu "miszczów", którzy uważają ze poradzą sobie lepiej niż ABS. Jak na moje to tylko kilka % ze wszystkich kierowników i siebie na pewno bym do tej grupy skuteczniejszych niż ABS nie wpisał. Poza tym w sytuacji awaryjnej ten % może być jeszcze mniejszy, bo pojawia się element paniki. Pozdr.F. Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) No cóż. Jest wielu "miszczów", którzy uważają ze poradzą sobie lepiej niż ABS. Jak na moje to tylko kilka % ze wszystkich kierowników i siebie na pewno bym do tej grupy skuteczniejszych niż ABS nie wpisał. Poza tym w sytuacji awaryjnej ten % może być jeszcze mniejszy, bo pojawia się element paniki. Nic dodac i nic ujac, no moze tylko to, ze ci wlasnie miszczowie potrafia zacisnac i odpuscic klamke 25 razy w ciagu sekundy :icon_mrgreen: :crossy: Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Bardzo lubię wszystkie tematy dotyczące hamowania Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ja przestałem je lubić. NIe mogę zrozumieć dlaczego cały czas wszyscy (ks) tak chwalą ABS. Sześć lat jeżdżę bez ABS-u i jakoś nic się nie stało. Sytuacji podbramkowych kilka i jakoś zawsze udało się obronną ręką wyjść. Może chodzi o to, że jak zdziadzieję i sie roztyje to będzie ciężko heble wyczuć i maszyna (ABS) będzie musiała hamować za mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Bardzo lubię wszystkie tematy dotyczące hamowania Theodor, nie tylko Ty :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ja przestałem je lubić. NIe mogę zrozumieć dlaczego cały czas wszyscy (ks) tak chwalą ABS. Sześć lat jeżdżę bez ABS-u i jakoś nic się nie stało. Sytuacji podbramkowych kilka i jakoś zawsze udało się obronną ręką wyjść. Może chodzi o to, że jak zdziadzieję i sie roztyje to będzie ciężko heble wyczuć i maszyna (ABS) będzie musiała hamować za mnie. jak Ci się tak często udaje to może zagraj w totolotka ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 W ogóle, to najfajniej hamuje się przed monitorem. Nawet w podbramkowych sytuacjach. Nawet bez lub z ABS-em :icon_mrgreen:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 NIe mogę zrozumieć dlaczego cały czas wszyscy (ks) tak chwalą ABS. Sześć lat jeżdżę bez ABS-u i jakoś nic się nie stało. Sytuacji podbramkowych kilka i jakoś zawsze udało się obronną ręką wyjść. Może chodzi o to, że jak zdziadzieję i sie roztyje to będzie ciężko heble wyczuć i maszyna (ABS) będzie musiała hamować za mnie. Ze ile masz lat ? 25 ? Ty tak na powaznie ? Naprawde wydaje Ci sie, ze masz lepsza psychomotoryke od tych roztylych i starych zdziadzialych ? Zanim dzieciaku zaczniesz na temat roztylosci czy zdziadziania walic smutne texty, to zastanow sie moze, jak bedziesz sam wygladal, gdy osiagniesz ten wiek ? Pytanie tylko czy wogole ten wiek osiagniesz ? ( Czego Ci notabene zycze ). JAk przejezdzuisz 36 lat, to wtedy ewentualnie mozemy pogadac. Na razie to jestes poczatkujacym ktory nie wszystko jeszcze przezyl. P.S. Sytuacje jakie miales nie byly widac na tyle extremalne czy wymagajace. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 No dobra, poważnie. W jakich sytuacjach pomaga ABS ? Jeśli spóźnie się z reakcją zahamuje za mnie ? Tzn czy rozpocznie proces hamowania szybciej niż ja zdążę o tym pomyśleć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Jeżeli znajdziesz się w sytuacji, w której i tak i tak przywalisz, to lepiej mieć ABS, bo w momencie uderzenia będziesz jechał wolniej i obrażenia mają szansę być mniejsze. Nie ma ludzkiej siły, która by umożliwiła Ci zapanowanie do końca nad procesem hamowania maszyny, jeżeli znajdziesz się w sytuacji, w której wypadek będzie nieunikniony. Oczywiście jest tysiąc możliwości (ominięcie przeszkody itd.), ale jeżeli mówimy o sytuacji, w której walniesz, to ABS może Ci uratować życie, bo będziesz hamował do końca. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 W jakich sytuacjach pomaga ABS ? Jeśli spóźnie się z reakcją zahamuje za mnie ? Tzn czy rozpocznie proces hamowania szybciej niż ja zdążę o tym pomyśleć ? Wiem, ze sam nie traktujesz swojej wypowiedzi na powaznie, miimo tego... 1. Podczas testu dwa lata temu ( wyniki opublikowane na lamach czasopisma Motocykl ) ustalono, ze srednia przecietna hamowania awaryjnego znajduje sie na poziomie ca. 5,5 - 5,7 m/sek2 ( czyli ze znacznie mniejsza sila jak by sie to moglo wydawac ). Mozesz weic sobie obliczyc jak dlugo bedziesz hamowal z predkosci x az do calkowitego zatrzymania sie i jak dluga bedzie droga zatrzymania sie. Jezeli wie sie, ze najgorszy motocykl z ABS'em hamuje ca. 8,3 - 8,5 m/sek2 to juz z tych cyferek wynika, ze mozna zaczyc hamowac pozzniej i zatrzymac sie w tym samym miejscu. 2. Zaczynajac wiec hamowac majac na pokladzei ABS hamujemy bardziej ostro / mocniej ( tyle, ze to tez trzeba potrenowac ). Droga hamowania bedzie wiec krotsza W dalszym ciagu mowa o przecietnym kierowcy. O hamowaniu na sliskiej nawiierzchni wogole nie mowie. 3. ABS umozliwia hamowanie awaryjna w zlozeniu w pewnych sytuacjach ca.20 - 25 st. ( mialem i 30 st ) Sprobuj wiec zachamowac awaryjnie w zlozeniu 10 - 15 st. Tylko nie zapomnij wczesniej o tym aby ktos to zfilmowal i wstawil na YT. 4. Jezeli w rucu drogowym cos przeoczysz to co najwyzej o ile zdazysz mozesz zaczac odmawiac zdrowaske lub Ojcze Nasz. powodzenia. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Wiem, ze sam nie traktujesz swojej wypowiedzi na powaznie, miimo tego... Traktuję tą wypowiedź bardzo poważnie. Nie jestem/nie chcę być zakutym łbem. Dziękuję ślicznie za wyjaśnienia. Po przejażdżce na motocyklu z ABS (raczej nieprędko) opiszę swoję wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) Hashman.Wg mnie w momencie gdy sytuacja jest krytyczna, a w majtach robi sie brazowo, to wiekszosc scisnie klamke do konca i uslizg gotowy. Wtedy juz nie ma przebacz i sprzet leci gdzie popadnie. Z ABS masz jeszcze mozliwosc jakichs manewrow. Na mokrym bedzie jeszcze gorzej. Trzeba byc naprawde dobrym i wytrenowanym motocyklistw zeby hamowac skuteczniej niz ABS na granicy przyczepnosci. Dodatkowo to wyczucie granicy przyczepnosci trzeba miec na roznych nawierzchniach i w roznych warunkach. Nie wiem ilu treningow awaryjnego hamowania to wymaga, ale na pewno bardzo bardzo wielu. Pozdr.F. Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez filipr Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ja nie lubię w absie poczucia braku pełnej kontroli nad motocyklem. Bez absu wiem gdzie się zatrzymam co do centymetra, z absem już niekoniecznie. Najlepsze co wymyślono to abs na tył (subiektywnie, dla mnie) bo nie zawsze, gdy mocno hamuje, to jestem w stanie wyczuć tył. I od czasu do czasu go blokuje Czy tez czuję, ze zaczyna się ślizgać bo obraca się za wolno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.