Skocz do zawartości

[CBR 600 F3] Dysze składu mieszanki / pilot screw - regulacja dawki


Cutin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem dzisiaj wyregulować skład mieszanki wiec nagrzałem silnik (temp do polowy skali), ustawiłem wstępne nastawy ( 2 obroty) i jak kaze serwisówka zacząłem wykręcać/wkręcać dysze składu mieszanki/pilot screw praktycznie żadnej różnicy czy wykręce 1,2,3 obroty. Jezeli wkręcę do oporu to czuc ze silnik chodzi nie tak ...

 

Zastanawiam się czy nie wykręcić mu tyle ile ma fabrycznie ale nie wiem ile ? Moja wersja gaźnika to Canada (czyli 60 wybita na gaźnikach). Mam sportowy kolektor wydechowy i wydech Yoshimury dedykowany do cbr 600 i filtr K&N

 

Czy może to wina przytkanych kanałów ? Ale wolny obrót trzyma dobrze tylko wskazowka lekko skacze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zubozona mieszanke na filtrze powietrza i wydechu i zadne regulacje, specjalnie mieszanki na wolnych nie pomoga.

Oklej stozki tasma w 60% i wowczas zobacz czy gazniki nie zaczna reagowac na regulacje.

Potrzebny ci rejetting gaznikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka zaleca wykręcenie o 2.5 obrotu po kompleksowym czyszczeniu gaźników a po rozgrzaniu silnika pełna synchronizacja.

 

Zastanawiam dlaczego nigdzie nie moglem znaleźć tej informacji. Nie zrozum nie źle ale czy na pewno dotyczy to PC31 czyli gaźniki chłodzone cieczą i TSP ? Często ludzie twierdzą ,że F2 i F3 to to samo a wcale tak nie jest.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty chcesz osiągnąć bo nie bardzo rozumiem? Tak jak Adam napisał śrubami składu mieszanki regulujesz tylko pracę na wolnych i niskich obrotach, a napisałeś że na wolnych jest w miarę ok. To w czym problem?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I raczej nie znajdziesz ponieważ fabryczny manual nie przewiduje kręcenia tymi śrubami poza serwisem motocyklowym wyposażonym w odpowiednie narzędzia przez przeszkolonych mechaników.

W Twoim przypadku na początek kup sobie baterię gaźników "Keihin VP63" i poprawnie wyreguluj zawory a dopiero potem zrób synchronizację.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty chcesz osiągnąć bo nie bardzo rozumiem? Tak jak Adam napisał śrubami składu mieszanki regulujesz tylko pracę na wolnych i niskich obrotach, a napisałeś że na wolnych jest w miarę ok. To w czym problem?

 

Jeżeli tak jest to faktycznie szkoda sie tym bawić i zostawie jak jest. Myślałem ,że one mają znaczny wpływ na spalanie a wychodzi ,że wcale tak nie jest.

 

Motocykl jeździł na torze zakładałem ,że ustawiony jest na większą moc i co za tym idzie większe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te duze spalanie to znaczy ile?

 

Srubami skladu nic nie krec, bo pogorszysz ;-) Dane sa w autodacie - Piotrek juz to podal, ale one dzialaja na fabrycznych ustawieniach w nowym motocyklu. W miare zuzycia i roznych czynnikow wszystko sie rozjezdza i czesto fabryczne ustawienia przestaja byc dobre.

 

Jesli jezdzil na torze to zobacz moze ma dynojety. Wtedy by pasowalo: K&N, przelot i dynojety. Wzrost mocy i spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz adam.M, nawet nie wiem bo motorem praktycznie nic nie latałem więc nie mogę nic powiedzieć ale z założenia wyszedłem ,że spalanie nie będzie seryjne

 

Kiki, właśnie się zabrałem za to i oto wyniki ....

 

Przypadkiem kupiłem gaźniki z innej F3 i chciałem ewentualnie powymieniać dysze główne.

 

Trochę danych:

 

CBR 600 F3 VP60A (Canada) lata 95-96 na 1,4 cylindrze jest dysza - 135 a na 2,3 - 138 (serwisówka)

CBR 600 F3 lata 97-98 na 1,4 cylindrze jest dysza - 138 a na 2,3 - 140 (Internet)

 

 

I teraz ... na tych moich z torowki (Kehin VP60 AA IK7) na dyszach głownych mam na górze nabite 1,4 -140 i 2,3 - 142

Na kupionej używce F3 97-98 ( Kehin VP60 HA LD4 )mam na 1,4 - 138 i 2,3 - 140 (cyfry wybite na boku i logo Kehina)

 

I na co zwróciłem uwagę ... iglice też się różnią. Ta zakończona w szpic jest z kupionej uzywki a druga w tych moich z torowki.

020120082535.jpg

 

Czyli wychodzi ,że mam dysze i igielnice DynoJet'a ? Pytanko czy one są tylko do tego zestawu dysz czy moze je zamieniac... ewentualnie czy jest sens.

 

I na koniec jak to jest z tymi pilot screw ...dalej nie doszedlem co tak na prawdę tym reguluję, powietrze czy paliwo ? I jeżeli je wykręcam to daję wiecej paliwa czy powietrza?

Edytowane przez Cutin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec jak to jest z tymi pilot screw ...dalej nie doszedlem co tak na prawdę tym reguluję, powietrze czy paliwo ? I jeżeli je wykręcam to daję wiecej paliwa czy powietrza?

 

Główną dawkę powietrza na jałowych obrotach warunkuje dysza powietrzna dla wolnego biegu (obok jest dysza powietrza dla głównej dawki paliwa). Leci to kanałem który łączy się z za dyszą paliwową w rurce miksującej do której wkręcona jest dysza paliwa wolnych obrotów np. o rozmiarze 40 a nie 140 jak główna. Potem jest dalej kanalik który mieszaninę prowadzi dalej i właśnie w nią jest wkręcona ta sruba od składu. Tak to zamotane jest że większy wpływ kręcenia nią jest na ilość paliwa. Wkręcasz ją to zmniejszasz dawkę

 

ed. Chyba nie do końca dobrze napisałam. Dysza powietrzna dla wolnych obrotów ma za zadanie raczej stworzyć warunki do tego żeby paliwo mogło zostać zassane przez silnik. Wolne obroty silnika regulujesz jeszcze wstępnym uchyleniem przepustnicy głównej. Dysza główna paliwa raczej wtedy nie pracuje, bo muszą być większe przepływy (masa) powietrza żeby coś zaczęło się dziać.

Te wolne obroty to tak jakby malutki gaźnik który pracuje gdy trzeba przygotowac niewielka ilość mieszanki dla wolnych obrotów. Jeszcze jeden taki mikro gaźnik ale już z swoją przepustnicą to jest urządzenie rozruchowe, ssanie.

Oczywiście ta część gaźnika odpowiedzialna za pracę jałową silnika pracuje cały czas, nawet przy max obciążeniu silnika. Tylko to co ona robi ginie niejako w masie mieszanki przygotowanej przez główną część gaźnika. I jakość jego ustawienia praktycznie nie liczy się przy normalnym biegu silnika.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele osob tak mysli, ze sie nie liczy a fakty sa rozne jak rozna jest konstrukcja gaznikow i niejednokrotnei bawiac sie ta regulacja mozna uwolnic czarny dym z wydechu mimo iz regulacja teoretycznie dotyczy skladu mieszanki na wolnych obrotach...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma wpływ tak jak pisze Janusz, gdyż żeby stabilnie utrzymać wolne obroty silnik musi pracować na mieszance bogatszej w paliwo. Najwięcej "roboty" w gaźniku ma iglica a wiele osób świadomie lekceważy jej ustawienie. Generalnie osoby bez doświadczenia nie powinny się brać za gaźniki tam na prawdę wiele można spieprzyć.

 

W ramach ciekawostki ignorowane również przez wielu jest podnoszenie obrotów jałowych silnika podczas synchronizacji i potem wychodzą kwiatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...