Vatzeque Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) Ponowię swoje pytanie:Baba, jakie są objawy zniszczonego łożyska oprócz szumienia? Edytowane 27 Listopada 2012 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Zapewne inne dzwięki typu "chrupanie" oraz wyczuwalny luz. Użytkowanie silnika w takim stanie spowoduje zniszczenie skrzyni. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Podczas przepychania motocykla na "luzie" da sie zauwazyć "chrupanie" i nienaturalny opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Czy obciążenie motocykla pasażerem ma duży wpływ na naciąg ? Po ok 3 tys mam znowu luzy boczne na kole pasowym z tyłu.Było ok do czasu aż ślubna nie zaczeła ze mną pomykąć.Wielka nie jest ale razem zemną to już niestety 160 kg :) a nie 96 Tak, jazda z pasażerem/obciążeniem ma duży wpływ na naciąg łańcucha. Logiczne => wieksze dociążenie tyłu, zawieszenie siada bardziej niż w pojedynke => łańcuch się wyciąga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 przy za luźnym może ci spaść i zrobić lipę porównywalna albo gorsza jak zabite łożysko.........chociaż fakt hadecją się nie szaleje, nie naparza ze sprzęgła to ryzyko że spadnie niewielkie Mowa o troszkę za luźnym łańcuchu. Żeby spadł to musiałby wisieć jak szmata. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Limo, dokładnie to samo chciałem napisać, ale trochę strach, bo się okaże że się kompletnie nie znam. Podobnie ciekawe stwierdzenieOgraniczenie pracy zawiasu to drugorzędna sprawa przy naciągu łańcucha. Komfort jazdy jest mniej ważny niż bezpieczeństwo, a zerwane łożysko wałka może powodować śmierć lub kalectwo.Ja rozumiem, że na chopperach high-side nie występuje ale na motocyklach to realne zagrożenie ;) . Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 A czego tu się bać, najwyżej ktoś Cię poprawi jak ja Michoę ;). Przynajmniej w tym dziale panuje porządek :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Tak, jazda z pasażerem/obciążeniem ma duży wpływ na naciąg łańcucha. Logiczne => wieksze dociążenie tyłu, zawieszenie siada bardziej niż w pojedynke => łańcuch się wyciąga.?? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Przy wpadnięciu w dziure, wahacz ucieka w dół bardziej, aniżeli bez pasażera. Nie doświadczyłeś ?Przynajmniej w instrukcji do mojej TS-ki było coś takiego żeby przy jeździe z pasażerem naciągnąć łańcuch troszeczke bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) ożesz - teraz to już w ogóle nic nie rozumiem wg mnie zarówno podczas jazdy z pasażerem jak i bez, pracujące zawieszenie powoduje sytuacje gdzie osie obu kół łańcuchowych i oś wahacza są w jednej linii - wtedy teoretycznie osie kół łańcuchowych są najbardziej oddalone od siebie Edytowane 27 Listopada 2012 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Przy wpadnięciu w dziure, wahacz ucieka w dół bardziej, aniżeli bez pasażera. Nie doświadczyłeś ?Przynajmniej w instrukcji do mojej TS-ki było coś takiego żeby przy jeździe z pasażerem naciągnąć łańcuch troszeczke bardziej. pokręciłeś z tym przykładem bo podczas jazdy z ciężkim pasażerem należy mocniej napiąć tylne amortyzatory a łańcuch powinien mieć luz nie mniejszy niż zalecany przez producenta motocykla Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 No, przyznaje pokręciłem :) Ale, generalnie to wygląda tak: Wahacz do góry łańcuch sie wydłuża,Wahacz w dół łańcuch się wydłuża, Wahacz w pozycji wyjściowej, łańcuch prawidłowo naciągnięty. Puenta płynie z tego taka, że jazda z obciążonym tyłem MOŻE prowadzić do zniszczenia łańcucha (wyciagnięcia go). pokręciłeś z tym przykładem bo podczas jazdy z ciężkim pasażerem należy mocniej napiąć tylne amortyzatory a łańcuch powinien mieć luz nie mniejszy niż zalecany przez producenta motocykla A jeśli nie mamy możliwości regulacji tylnego zawiasu ? Poluzować łańcuch ? Wiem że skok tylnego zawieszenia nie wynosi 300mm chyba w żadnym z motocykli żeby zaraz panikować o nadmiernie wyciągający się łańcuch. Ale czysto teoretycznie mógłbyś odpowiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) Puenta płynie z tego taka, że jazda z obciążonym tyłem MOŻE prowadzić do zniszczenia łańcucha (wyciagnięcia go). A jeśli nie mamy możliwości regulacji tylnego zawiasu ? Poluzować łańcuch ? Wiem że skok tylnego zawieszenia nie wynosi 300mm chyba w żadnym z motocykli żeby zaraz panikować o nadmiernie wyciągający się łańcuch. Ale czysto teoretycznie mógłbyś odpowiedzieć ? Specem od naciągania łańcuchów nie jestem ale fakt zauważyłem że gdy tylne zawieszenie motocykla pracuje to zmienia się co nieco naciągnięcie łańcucha.Dlatego zachować trzeba odpowiedni luz.I jeśli nie mamy regulacji twardości tylnego zawieszenia, to właśnie jest uwzględnione w wartości luzu jaki przyjmuje się w danym motocyklu. I jazda z obciążeniem nie powinna uszkadzać napędu,a jeśli tak sie dzieje ktoś spartolił regulacje. Sory że tak wtrącam swoje 3 grosze :) Edytowane 27 Listopada 2012 przez Żurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 No, przyznaje pokręciłem :) Ale, generalnie to wygląda tak: Wahacz do góry łańcuch sie wydłuża,Wahacz w dół łańcuch się wydłuża, Wahacz w pozycji wyjściowej, łańcuch prawidłowo naciągnięty. Puenta płynie z tego taka, że jazda z obciążonym tyłem MOŻE prowadzić do zniszczenia łańcucha (wyciagnięcia go). A jeśli nie mamy możliwości regulacji tylnego zawiasu ? Poluzować łańcuch ? Wiem że skok tylnego zawieszenia nie wynosi 300mm chyba w żadnym z motocykli żeby zaraz panikować o nadmiernie wyciągający się łańcuch. Ale czysto teoretycznie mógłbyś odpowiedzieć ? Już to napisałem - czyli ustawić zalecany i potem tylko sprawdzać.Ważny jest pierwszy okres po zamontowaniu nowego fabrycznie nasmarowanego łańcucha.Pod koniec jego żywota natomiast gdy już jest nierównomiernie rozciągnięty luz powinien być taki jak zalecany ale na odcinku najmniej zużytym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Już to napisałem - czyli ustawić zalecany i potem tylko sprawdzać.Ważny jest pierwszy okres po zamontowaniu nowego fabrycznie nasmarowanego łańcucha.Pod koniec jego żywota natomiast gdy już jest nierównomiernie rozciągnięty luz powinien być taki jak zalecany ale na odcinku najmniej zużytym. Kurczę, Piotr Dudek ma rację :)Dodam tylko, że ustawiać się powinno na bocznej, nie centralnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.