Skocz do zawartości

Za mocno napięty łańcuch napędowy


baba_zanetti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne inne dzwięki typu "chrupanie" oraz wyczuwalny luz. Użytkowanie silnika w takim stanie spowoduje zniszczenie skrzyni.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obciążenie motocykla pasażerem ma duży wpływ na naciąg ? Po ok 3 tys mam znowu luzy boczne na kole pasowym z tyłu.Było ok do czasu aż ślubna nie zaczeła ze mną pomykąć.Wielka nie jest ale razem zemną to już niestety 160 kg :) a nie 96

 

Tak, jazda z pasażerem/obciążeniem ma duży wpływ na naciąg łańcucha. Logiczne => wieksze dociążenie tyłu, zawieszenie siada bardziej niż w pojedynke => łańcuch się wyciąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy za luźnym może ci spaść i zrobić lipę porównywalna albo gorsza jak zabite łożysko.........chociaż fakt hadecją się nie szaleje, nie naparza ze sprzęgła to ryzyko że spadnie niewielkie

 

Mowa o troszkę za luźnym łańcuchu. Żeby spadł to musiałby wisieć jak szmata.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo, dokładnie to samo chciałem napisać, ale trochę strach, bo się okaże że się kompletnie nie znam.

 

Podobnie ciekawe stwierdzenie

Ograniczenie pracy zawiasu to drugorzędna sprawa przy naciągu łańcucha. Komfort jazdy jest mniej ważny niż bezpieczeństwo, a zerwane łożysko wałka może powodować śmierć lub kalectwo.

Ja rozumiem, że na chopperach high-side nie występuje ale na motocyklach to realne zagrożenie ;) .

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jazda z pasażerem/obciążeniem ma duży wpływ na naciąg łańcucha. Logiczne => wieksze dociążenie tyłu, zawieszenie siada bardziej niż w pojedynke => łańcuch się wyciąga.

??

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ożesz - teraz to już w ogóle nic nie rozumiem

 

wg mnie zarówno podczas jazdy z pasażerem jak i bez, pracujące zawieszenie powoduje sytuacje gdzie osie obu kół łańcuchowych i oś wahacza są w jednej linii - wtedy teoretycznie osie kół łańcuchowych są najbardziej oddalone od siebie

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wpadnięciu w dziure, wahacz ucieka w dół bardziej, aniżeli bez pasażera. Nie doświadczyłeś ?

Przynajmniej w instrukcji do mojej TS-ki było coś takiego żeby przy jeździe z pasażerem naciągnąć łańcuch troszeczke bardziej.

 

pokręciłeś z tym przykładem bo podczas jazdy z ciężkim pasażerem należy mocniej napiąć tylne amortyzatory a łańcuch powinien mieć luz nie mniejszy niż zalecany przez producenta motocykla

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, przyznaje pokręciłem :) Ale, generalnie to wygląda tak:

 

Wahacz do góry łańcuch sie wydłuża,

Wahacz w dół łańcuch się wydłuża,

 

Wahacz w pozycji wyjściowej, łańcuch prawidłowo naciągnięty.

 

Puenta płynie z tego taka, że jazda z obciążonym tyłem MOŻE prowadzić do zniszczenia łańcucha (wyciagnięcia go).

 

pokręciłeś z tym przykładem bo podczas jazdy z ciężkim pasażerem należy mocniej napiąć tylne amortyzatory a łańcuch powinien mieć luz nie mniejszy niż zalecany przez producenta motocykla

 

A jeśli nie mamy możliwości regulacji tylnego zawiasu ? Poluzować łańcuch ? Wiem że skok tylnego zawieszenia nie wynosi 300mm chyba w żadnym z motocykli żeby zaraz panikować o nadmiernie wyciągający się łańcuch.

 

Ale czysto teoretycznie mógłbyś odpowiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puenta płynie z tego taka, że jazda z obciążonym tyłem MOŻE prowadzić do zniszczenia łańcucha (wyciagnięcia go).

 

 

 

A jeśli nie mamy możliwości regulacji tylnego zawiasu ? Poluzować łańcuch ? Wiem że skok tylnego zawieszenia nie wynosi 300mm chyba w żadnym z motocykli żeby zaraz panikować o nadmiernie wyciągający się łańcuch.

 

Ale czysto teoretycznie mógłbyś odpowiedzieć ?

 

Specem od naciągania łańcuchów nie jestem ale fakt zauważyłem że gdy tylne zawieszenie motocykla pracuje to zmienia się co nieco naciągnięcie łańcucha.

Dlatego zachować trzeba odpowiedni luz.

I jeśli nie mamy regulacji twardości tylnego zawieszenia, to właśnie jest uwzględnione w wartości luzu jaki przyjmuje się w danym motocyklu.

 

I jazda z obciążeniem nie powinna uszkadzać napędu,a jeśli tak sie dzieje ktoś spartolił regulacje.

 

Sory że tak wtrącam swoje 3 grosze :)

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, przyznaje pokręciłem :) Ale, generalnie to wygląda tak:

 

Wahacz do góry łańcuch sie wydłuża,

Wahacz w dół łańcuch się wydłuża,

 

Wahacz w pozycji wyjściowej, łańcuch prawidłowo naciągnięty.

 

Puenta płynie z tego taka, że jazda z obciążonym tyłem MOŻE prowadzić do zniszczenia łańcucha (wyciagnięcia go).

 

 

 

A jeśli nie mamy możliwości regulacji tylnego zawiasu ? Poluzować łańcuch ? Wiem że skok tylnego zawieszenia nie wynosi 300mm chyba w żadnym z motocykli żeby zaraz panikować o nadmiernie wyciągający się łańcuch.

 

Ale czysto teoretycznie mógłbyś odpowiedzieć ?

 

Już to napisałem - czyli ustawić zalecany i potem tylko sprawdzać.

Ważny jest pierwszy okres po zamontowaniu nowego fabrycznie nasmarowanego łańcucha.

Pod koniec jego żywota natomiast gdy już jest nierównomiernie rozciągnięty luz powinien być taki jak zalecany ale na odcinku najmniej zużytym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to napisałem - czyli ustawić zalecany i potem tylko sprawdzać.

Ważny jest pierwszy okres po zamontowaniu nowego fabrycznie nasmarowanego łańcucha.

Pod koniec jego żywota natomiast gdy już jest nierównomiernie rozciągnięty luz powinien być taki jak zalecany ale na odcinku najmniej zużytym.

 

Kurczę, Piotr Dudek ma rację :)

Dodam tylko, że ustawiać się powinno na bocznej, nie centralnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...