MatMax78 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Dokończę mój wątek z oponami supercorsy.Tym razem na SD założyłem oponę SC1, po trzech sesjach wyglądała ona tak jak na zdjęciu. Fakt jest taki, że te opony nie są nowe ale jest zawsze jeszcze trochę mięsa na bokach. Zauważyłem że ja bardzo mocno odwijam manetkę w pełnym złożeniu, nie robię tego płynnie, na dodatek jeśli spadnie tempo jazdy do np. 1,49 to spada również ciśnienie i przy tym moim stylu jazdy po prostu niszczę oponę. Nie wiem czy mnie rozumiecie ale chyba tak to wygląda i to jest przyczyna niszczenia w tak krótkim czasie tych opon. Zmiana przełożenia (tylnej zębatki) + ten mój agresywny styl dodawania gazu potęguje taki efekt.Sugerowali utrzymywać ciśnienie 1,65 na tył jak jechałem tę najszybszą sesję i ustawiłem na kocach 1,7 to nie było takiej już degradacji opony dla tego takie są moje wnioski. Natomiast na torze kartingowym powinno się ustawiać chyba 1,8 na tyle.Rozmawiałem trochę z tym chłopakiem co wygrał ten puchar 600 Dzikim Seredą i mówił mi że nie wie dla czego tak się dzieje ale miał ten sam problem z tymi oponami, przesiadł się na Brigestony V01 i potrafił przejechać 3-4 dni SD na jednym tyle w tempie 42-44. Nie wiem czy mi kłamał czy ściemniał ale taki coś mi powiedział i radził przesiąść się na te V01. Jak ktoś ogarnięty w temacie może coś dodać, podpowiedzieć w tym wątku to bardzo proszę i dziękuję. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Mat - na jakim zdjęciu? :) pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatMax78 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 wiem, wiem ale nie chce się jakoś wkleić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 MatMax78 To machnij w jakimś innym miejscu w sensie zrób upload a nam tu linak tylko rzuć.Yuby - Ty w końcu wczoraj byłeś czy nie? Bo przypedałowałem na ostatnią sesję po pracy rowerem, ale Cię nie widziałem. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatMax78 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 możliwe że mi blokuje wyjście danych z komputera w pracy, nasza firma ma różne zabezpieczenia np. filmów porno nie można oglądać itp :)W domu się tym zajmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel-JG Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Czyli wyszło, że w domu pornole już oglądasz ;) Cytuj Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Dokładnie. Mat pornole w robocie ogląda i się dziwi, że mu dostęp blokują :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatMax78 Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 (edytowane) tylko nie mówcie o tym mojemu szefowi ;)na face jest zdjęcie Edytowane 16 Września 2015 przez MatMax78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikitl Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Ad opon to polecę Pirelli Diablo Superbike Slick, zapodałem ostatnio takiego tyła 180/60 SC1 po jednym wyścigu, czyli nie nową. Przelatała 2 dni, zmieniłem rotację i poleciałaby jeszcze spokojnie 1 cały dzień. Ciśnienie na gorąco 1,8, czasy 1:46-1:48, zero rwania czy przebarwiania na niebiesko. Trzyma extra, w porównaniu do 180/55 można na łokciu iść (jak się umi, nie to co ja :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smuut Opublikowano 16 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2015 Rozmawiałem trochę z tym chłopakiem co wygrał ten puchar 600 Dzikim Seredą i mówił mi że nie wie dla czego tak się dzieje ale miał ten sam problem z tymi oponami, przesiadł się na Brigestony V01 i potrafił przejechać 3-4 dni SD na jednym tyle w tempie 42-44. Nie wiem czy mi kłamał czy ściemniał ale taki coś mi powiedział i radził przesiąść się na te V01. Jak ktoś ogarnięty w temacie może coś dodać, podpowiedzieć w tym wątku to bardzo proszę i dziękuję. :) Nieśmiertelny jeździ na tych gumach. Pisał w temacie WMMP Ja jezdze na Bridgestone V02 i to naprawde dobre opony ,wazne tylko zeby dobrac odpowiednia mieszanke do panujacych warunkow temperaturowych :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatMax78 Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 smuut tak wiem jeśli chodzi o V01 czy też V02, chodziło mi o ewentualny Wasz komentarz do tej mojej sytuacji z oponą dla czego tak się dzieje, czy dobrze myślę. Wiem temat jet trudny i ciężko powiedzieć co jest nie tak ale chyba się nie mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 (edytowane) Mat: Ale gdzie to zdjęcie? Edit: Już znalazłem :) Edytowane 17 Września 2015 przez _Ra_ Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Na V01 nie jezdzilem ale moim zdaniem V02 sa troche bardziej.... idiotoodporne niz Pirellki :)tak z doswiadczenia :) Z oponami i ich niszczeniem jest ciezki temat ,to zawsze jest tak ze na niszczenie opony moga miec wplyw rozne czynniki,poczawszy od doboru mieszanki a temperatury asflatu ,techniki odkrecania manetki,tempa ,cisnienia czy ustawienia zawieszenia .Zreszta nie raz juz bylo o tym pisane :)Generanie odradzaja kupownia takich typowo wyscigowych opon wlasnie typu Diablo Superbike,Supercorsy,Dunlop KR czy inne tego typu jak ktos juz nie jezdzi na tyle szybko zeby utrzymac odpowiednia temperature opony. Co prawda maja one duza przyczepnosc ale sa tez bardzo wrazliwe na calo reszte opisana wyzej .Wystarczy ze jedziesz wolniej i opona traci temparature ,zmienia sie cisnienie i opone potrafi w kilka okrazen szlag trafic ,to samo jesli dobierzemy zle mieszanke do temperatury.Jesli jezdziesz tak wolno ze opona nie ma odpowiedniej temp to mimo ze pieknie obchodzisz sie z gazem i masz dobre cisnienie (jak ruszasz po kocach) to tez po chwili jezdzenia potrafi trafic szlag.Na takim SD ,szczegolnie w tych wolniejszych grupach rzadko mozna jechac caly czas na tyle szybko np. w granicach do 1:45 zeby taka Superwyscigowa opona caly czas miala odpowiednia temp. Inna sprawa to naprawde warto przestudiowac jaki rodzaj mieszanki do jakiej temp. bo moze to zaoszczedzic i duzo kasy i duzo ....kasy i duzo zdrowia :) Sam sie o tym przekonalem ,zreszta pisalem ,jechalem wolniej to bylo ok ale jak juz pojechalem szybciej to wzrosla temp. opony ,wzroslo cisnienie ,spadla przyczepnosc i na koncu Pitrek spadl z motocykla :) Jak sie nie przewrocisz to sie nie nauczysz ;) MatMax gratulacje ! Bo widze ze sa postepy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 No kurde. Ten cały dobór mieszanek do temperatur to jakiś top secret jest nie wiedzieć czemu. To producent powinien podawać w jakich temperaturach i z jakimi ciśnieniami używać opon. Dlaczego nie podaje dokładnie? Żeby uniknąć odpowiedzialności za szybkie zużycie czy jak? A może tutaj stworzyć taki temat i zebrać doświadczenia (zwłaszcza tych szybszych) do kupy i mieć taki "tutorial" zarówno dla Pirelli, jak i Metzelerów, Bridgestonów, Continentali, Dunlopów i jeszcze innych Shinko czy jakie tam są :) Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2015 Tylko nie wiadomo gdzie teraz tego szukać :laugh: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.