Hipolit Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Witam, problem wygląda następująco: pojazd XL600 85 rok moto ma gaźniki po myjce ultra dźwiękowej cały układ paliwowy na 100% czysty nowa świeca kruciec dolotowy cały świeca biała. Silnik po odpaleniu chodzi ładnie odpala ok po zrobieniu kilometrów i odpaleniu znów zaczyna się zachowywać jak na lewym powietrzu, iglice na drugim ząbku od dołu z pięciu lecz wydech jest przelotowy. Niewiem czy to może mieć jakieś znaczenie. Nie znalazłem żadnego miejsca którędy mógłby ciągnąć lewizne i zastanawiam się czy to nie jest problem z rozmiarem dysz i iglic przy wydechu przelotowym? A więc jakie powinny być dysze wysokich dusza wolnych i iglice bo niegdzie nie znalazłem takich info? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Sprobuj psiknac czyms latwopalnym w okolice gaznika. W starych sprzetach wszystkie uszczelnienia potrafia pasc. Np osi przepustnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 a jak tam filtr powietrza? moze ma zbyt duza przepustowosc...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 a ja ja bym uderzył z drugiej strony: czy zawory masz dobrze ustawione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Sprawdz wszystko o czym koledzy wyzej napisali i tak, przelotowy wydech + przelotowy filtr ( np K&N ) da radykalne zubozenie mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 To tak zawory są ok, filtr czysty nasączony, oryginalna gąbka wydech przelotowy(taki już był jak kupiłem sprzęta...). Dzisiaj wsadziłem iglice z drugich gaźników(cieńsze). Motocykl na zimnym silniku odpala zawsze z pierwszego wiadomo odpuszczam ssanie ładnie trzyma obroty po dodaniu gazu ładnie z nich schodzi, zgaszę zanim zdąży się nagrzać porządnie wykręcę świece jest osmolona wkręcam ją z powrotem jadę zrobię może kilometr przy dobrych wiatrach zaczyna kichać idelanie na 3 tyś. stanę ładnie pracuje na wolnych lecz w pewnym momencie gaśnie jak by ktoś zapłon wyłączał uda się odpalić może raz potem już całkowita kicha aż wystygnie. Problem zaczyna występować zawsze jak silnik się nagrzeje ale zawsze też odpowiednio schodzi z obrotów i nie słychać objawów lewizny.Wiem że świece może być osmolona na nie gorącym silniku po odpaleniu na ssaniu ale przed wczoraj zrobiłem 32km i świeca też była osmolona jak wróciłem do domu dzisiaj rano zrobiłem 2km świeca kawa z mlekiem myślę nareszcie jadę na przegląd pod samą stacje zgasł i nie było możliwości odpalenia nawet na porządnej górze z pycha, wykręcam świece świeca białą i przez ten czas nawet nie dotknąłem gaźników takie rzeczy dzieją się same... Moze to być jakieś pęknięcie głowicy bo już nic innego do głowy mi nie przychodzi?Poziom paliwa w komorach ustawiony odpowiednio igły na środkowym ząbku. Acha i psikanie środkami łatwo palnymi na gaźniki krucieć i wokół głowicy nic nie dają. I membranka która odpowiada za wzbogacanie przy schodzeniu z obrotów ma drobne uszkodzenie ale nie jest to dziura na wylot a zresztą co powoduje że raz jest ok a raz padaka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 może jakiś cyrk z prądem - pomierz uzwojenia i sprawdź moduł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 (edytowane) Zaraz po kupnie motocykla musiałem od razu wymienić łańcuszek rozrządu do czego musiałem zdemontować silnik z ramy do czego musiałem przeciąć kable od impulsatora(nigdzie nie było wtyczki) ale po zmontowaniu z powrotem zalutowałem je i zaizolowałem. Ale czy nawet jeśli zrobiłem to nie prawidłowo powodowała by to że raz silnik ma dobrą mieszanke i pali ok a raz jest kicha? I czy jeśli źle ustawiłbym rozrząd mógłby powodować takie cyrki? Co szczerze mówiąc wykluczyłbym ponieważ motor ciągnie naprawdę dobrze(z gazu na 3 biegu zamiata na szutrówce) zresztą kumpel który miał dwie mówił że moc jest ok.W motocykli są wsadzone nie oryginalne gaźniki które był w lepszym stanie(od innego rocznika) wiec dzisiaj postaram się z dwóch złożyć jedne w których zastosuje oryginalne korpusy różniące się od obecnych. Ale przecież silnik nie różni się niczym po za tymi gaźnikami więc powinien palić na tych i na tych... Edytowane 9 Sierpnia 2012 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 ale piszesz, że cyrki się dzieją na gorąco, a to oznaka problemów z uzwojeniem, które trapią te modele - popatrz na forum, nawet ostatnio ktoś miał podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Dobrze ale w jaki sposób problem z uzwojeniem mogą powodować że świeca barwi się na biało? Gdyby kolor świecy był ok albo przynajmniej cały czas taki samo to może i szukałbym problemów w kablach ale ty chodzi raczej u gaźniki dolot.I w ogóle pierwszy raz słyszę żeby XLki XRki czy inne motocykle z tymi silnikami miały problemy z uzwojeniem, nie jest to raczej ich wada fabryczna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 SALTUS dobrze prawi-to jest jedna z wad tego typu sprzętów z lat 80-tych Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Dobrze to nawet jeśli jest uszkodzona elektryka to w jaki sposób może to powodować ubogą mieszankę i co w ogóle może powodować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 jak będzie gorąca odepnij fajkę (bo świecy nie wolno wykręcać z gorącej głowicy ) włóż jakąś świecę i kopnij i zobacz czy jest iskra... być może mieszanka swoją drogą a elektryka swoją...... xr600 miały problem z padającymi uzwojeniami statora a to ten sam silnik.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Przejrzałem serwisówke i wiem jak sprawdzić stator bez odpalania więc zaraz idę dokonać pomiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 (edytowane) możliwe też, że faktycznie coś z głowicą - np, wypada któreś gniazdo zaworowe - słychać jakieś stuki jak sam gaśnie ? Edytowane 10 Sierpnia 2012 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.