Skocz do zawartości

Problem z ubogą mięszanką w XL 600r. 85r.


Hipolit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem wygląda następująco: pojazd XL600 85 rok moto ma gaźniki po myjce ultra dźwiękowej cały układ paliwowy na 100% czysty nowa świeca kruciec dolotowy cały świeca biała. Silnik po odpaleniu chodzi ładnie odpala ok po zrobieniu kilometrów i odpaleniu znów zaczyna się zachowywać jak na lewym powietrzu, iglice na drugim ząbku od dołu z pięciu lecz wydech jest przelotowy. Niewiem czy to może mieć jakieś znaczenie. Nie znalazłem żadnego miejsca którędy mógłby ciągnąć lewizne i zastanawiam się czy to nie jest problem z rozmiarem dysz i iglic przy wydechu przelotowym? A więc jakie powinny być dysze wysokich dusza wolnych i iglice bo niegdzie nie znalazłem takich info?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak zawory są ok, filtr czysty nasączony, oryginalna gąbka wydech przelotowy(taki już był jak kupiłem sprzęta...). Dzisiaj wsadziłem iglice z drugich gaźników(cieńsze). Motocykl na zimnym silniku odpala zawsze z pierwszego wiadomo odpuszczam ssanie ładnie trzyma obroty po dodaniu gazu ładnie z nich schodzi, zgaszę zanim zdąży się nagrzać porządnie wykręcę świece jest osmolona wkręcam ją z powrotem jadę zrobię może kilometr przy dobrych wiatrach zaczyna kichać idelanie na 3 tyś. stanę ładnie pracuje na wolnych lecz w pewnym momencie gaśnie jak by ktoś zapłon wyłączał uda się odpalić może raz potem już całkowita kicha aż wystygnie. Problem zaczyna występować zawsze jak silnik się nagrzeje ale zawsze też odpowiednio schodzi z obrotów i nie słychać objawów lewizny.

Wiem że świece może być osmolona na nie gorącym silniku po odpaleniu na ssaniu ale przed wczoraj zrobiłem 32km i świeca też była osmolona jak wróciłem do domu dzisiaj rano zrobiłem 2km świeca kawa z mlekiem myślę nareszcie jadę na przegląd pod samą stacje zgasł i nie było możliwości odpalenia nawet na porządnej górze z pycha, wykręcam świece świeca białą i przez ten czas nawet nie dotknąłem gaźników takie rzeczy dzieją się same... Moze to być jakieś pęknięcie głowicy bo już nic innego do głowy mi nie przychodzi?

Poziom paliwa w komorach ustawiony odpowiednio igły na środkowym ząbku.

 

Acha i psikanie środkami łatwo palnymi na gaźniki krucieć i wokół głowicy nic nie dają. I membranka która odpowiada za wzbogacanie przy schodzeniu z obrotów ma drobne uszkodzenie ale nie jest to dziura na wylot a zresztą co powoduje że raz jest ok a raz padaka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po kupnie motocykla musiałem od razu wymienić łańcuszek rozrządu do czego musiałem zdemontować silnik z ramy do czego musiałem przeciąć kable od impulsatora(nigdzie nie było wtyczki) ale po zmontowaniu z powrotem zalutowałem je i zaizolowałem. Ale czy nawet jeśli zrobiłem to nie prawidłowo powodowała by to że raz silnik ma dobrą mieszanke i pali ok a raz jest kicha? I czy jeśli źle ustawiłbym rozrząd mógłby powodować takie cyrki? Co szczerze mówiąc wykluczyłbym ponieważ motor ciągnie naprawdę dobrze(z gazu na 3 biegu zamiata na szutrówce) zresztą kumpel który miał dwie mówił że moc jest ok.

W motocykli są wsadzone nie oryginalne gaźniki które był w lepszym stanie(od innego rocznika) wiec dzisiaj postaram się z dwóch złożyć jedne w których zastosuje oryginalne korpusy różniące się od obecnych.

 

Ale przecież silnik nie różni się niczym po za tymi gaźnikami więc powinien palić na tych i na tych...

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ale w jaki sposób problem z uzwojeniem mogą powodować że świeca barwi się na biało? Gdyby kolor świecy był ok albo przynajmniej cały czas taki samo to może i szukałbym problemów w kablach ale ty chodzi raczej u gaźniki dolot.

I w ogóle pierwszy raz słyszę żeby XLki XRki czy inne motocykle z tymi silnikami miały problemy z uzwojeniem, nie jest to raczej ich wada fabryczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie gorąca odepnij fajkę (bo świecy nie wolno wykręcać z gorącej głowicy ) włóż jakąś świecę i kopnij i zobacz czy jest iskra...

 

być może mieszanka swoją drogą a elektryka swoją......

 

xr600 miały problem z padającymi uzwojeniami statora a to ten sam silnik....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...