krism84 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 zapytaj zębową wróżkę. Człowieku to nie jest jakaś nietypowa usterka. Wykaż trochę własnej woli i przeszukaj forum. :excl: człowieku nie każdy musi być takim specjalistą w każdej dziedzinie jak Ty - po to m.in. jest forum zeby pomagać mniej zawansowanym i w temacie serwisu motocykli jak i działania forum - ale bardzo Ci dziękuję za "pomoc" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_rtu_r Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Musisz ja odpowietrzyć. A jak to zrobić znajdziesz wpisujac w google - odpowietrzenie pompy hamulca:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) Proszę was o cierpliwość ale już nie wiem co robić... o ile z tylnym hamulcem poradziłem sobie bez problumu o tyle z przodem już nie , wczoraj spędziłem nad tym półd nia i już chyba robiłem wszystko: - pompomwałem klamką chyba z 500 razy a z odpowietrznika nie chce nic wyjść (czywiście odpowietrzałęm trzymając klamke)- prubowałem ściągnąć powietrze/płyn strzykawką nie ma szans nic nie chce iść- i w drugą strone to samo prubowwałem "doładować" płyn od dołu strzykawką nie ma szans nawet nie drgnie już nie wiem co mam robić :angry: przeczytałem już wszystkie wątki zawierające ten temat na forum i niby wszystko robie dobrze , wszyscy mówią że to proste itp . Może ja coś robie źle z ta strzykawką może nie tak jak powinienem? P.S., odpowietrzyłem też popme hamulcową ( przynajmniej tak mi sie wydaje) - chodziło o to żeby poluzować przewud przy klamce i pompować aż zacznie lecieć płyn - tak? :banghead: Edytowane 25 Lipca 2012 przez krism84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 - pompomwałem klamką chyba z 500 razy Obstawiam, że spieniłeś cały płyn i stąd te problemy.Odkręć dolny zawór, podstaw coś pod niego, lub podłącz wężyk i niech swobodnie płyn ścieka do pojemniczka. Oczywiście cały czas dolewaj płynu do zbiorniczka przy klamce, żeby przypadkiem nie brakło. Wypuść tego płynu, tak mniej więcej objętosc układu hydraulicznego.Potem zakręć zaworek, naciśnij kilka razy klamką, tylko wolno, nie szybko i zostaw to wszystko nawet na całą noc.Na drugi dzień, naciśnij klamkę i trzymaj. Odkręć zaworek przy zacisku, cały czas trzymając klamkę. Gdy tylko ciśnienie spadnie, szybko zakręcasz zaworek.Kilka razy wolno naciskasz klamkę, jeśli zrobi się twarda to masz układ odpowietrzony, jeśli nie, to jeszcze raz powtarzasz czynnosc z trzymaniem klamki i odkręcaniem zaworka.Jak ten patent nie przejdzie, to pompa do rozebrania i wyczyszczenia, lub wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Proszę was o cierpliwość ale już nie wiem co robić... o ile z tylnym hamulcem poradziłem sobie bez problumu o tyle z przodem już nie , wczoraj spędziłem nad tym półd nia i już chyba robiłem wszystko: - pompomwałem klamką chyba z 500 razy a z odpowietrznika nie chce nic wyjść (czywiście odpowietrzałęm trzymając klamke)- prubowałem ściągnąć powietrze/płyn strzykawką nie ma szans nic nie chce iść- i w drugą strone to samo prubowwałem "doładować" płyn od dołu strzykawką nie ma szans nawet nie drgnie już nie wiem co mam robić :angry: przeczytałem już wszystkie wątki zawierające ten temat na forum i niby wszystko robie dobrze , wszyscy mówią że to proste itp . Może ja coś robie źle z ta strzykawką może nie tak jak powinienem? P.S., odpowietrzyłem też popme hamulcową ( przynajmniej tak mi sie wydaje) - chodziło o to żeby poluzować przewud przy klamce i pompować aż zacznie lecieć płyn - tak? :banghead: Wygląda na to że pompę masz zatkaną i bez rozebrania się nie obejdzie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Obstawiam, że spieniłeś cały płyn i stąd te problemy.Odkręć dolny zawór, podstaw coś pod niego, lub podłącz wężyk i niech swobodnie płyn ścieka do pojemniczka. Oczywiście cały czas dolewaj płynu do zbiorniczka przy klamce, żeby przypadkiem nie brakło. Wypuść tego płynu, tak mniej więcej objętosc układu hydraulicznego.Potem zakręć zaworek, naciśnij kilka razy klamką, tylko wolno, nie szybko i zostaw to wszystko nawet na całą noc.Na drugi dzień, naciśnij klamkę i trzymaj. Odkręć zaworek przy zacisku, cały czas trzymając klamkę. Gdy tylko ciśnienie spadnie, szybko zakręcasz zaworek.Kilka razy wolno naciskasz klamkę, jeśli zrobi się twarda to masz układ odpowietrzony, jeśli nie, to jeszcze raz powtarzasz czynnosc z trzymaniem klamki i odkręcaniem zaworka.Jak ten patent nie przejdzie, to pompa do rozebrania i wyczyszczenia, lub wymiany. Problem w tym że z tego zaworka nic mi nie wychodzi ani płyn ani powietrze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Problem w tym że z tego zaworka nic mi nie wychodzi ani płyn ani powietrze....No to masz gdzieś zatkany układ. Może być przytkana pompa, a może też sam zaworek w środku tak pordzewiał, że nie puszcza.Wykręć całkowicie zaworek i sprawdź wtedy czy płyn się pokaże.Coś mi się wydaje, że ten układ hydrauliczny jest calutki do rozkręcenia na części pierwsze i gruntownego czyszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Podsumujmy wymieniłeś przewody hamulcowe na nowe dedykowane do motocykla który posiadasz, płyn hamulcowy po poluzowaniu przewodu przy pompie hamulcowej i naciśnięciu klamki wypływa a gdy odkręcisz odpowietrznik przy zacisku płynu niet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) zgadza się odkręciłem przewód przy pompie chwilkę nic nie leciało a później zaczął lecieć płyn od razu zakręciłem przewód ... no ale nic siądę nad tym na spokojnie jeszcze dziś wieczorem może coś się ruszy Edytowane 25 Lipca 2012 przez krism84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Wykrec calkowicie odpowietrznik i sprawdz droznosc otworu w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Żeby nie zakładać nowego wątku, napisze tutaj.Będę zmieniał przewody hamulcowe w mojej CBR F4i na stalowe. Są 2 sposoby na przód - albo 2 osobne przewody bezpośrednio z pompy do każdego z zacisków, albo jeden przewód od pompy z "rozgałęzieniem" na 2 (tak mam teraz z oryginalnymi przewodami). I pytanie który sposób jest najefektywniejszy?Dodam, że 2 przewody bez "rozgałęzienia" są kilkadziesiąt zł tańsze. Dla mnie cena nie gra roli - ma być dobrzePozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Bez rozgałęzienia jest lepszy. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Odgrzeję temat. Kolega z pracy zakupił sobie dwa tygodnie temu Hondę cb ? 125. Nawet nie wiedziałam że jest takie coś. Dwa cylindry, rzędowa :) i burczała jak duży motocykl chociaż wyglądała jak WSK-a. Celem zakupu była nauka i jazda z L-ką.Honda w sobotę prawie zakończyła swój żywot, kolega na szczęście cały tylko obolały.Gdy przyjechał nią do pracy pierwszy raz to oczywiście nie darowałam i musiałam zrobić rundkę po parkingu na przerwie. Zwróciłam koledze uwagę że powinien zrobic coś z hamulcem, bo łapał w miarę ok ale odpuszczał z wyraźnym ociąganiem. Kolega niestety nie wziął mnie poważnie :mad: .No i w sobotę sobie jechał, cos tam wyskoczyło na drogę, kolega za hamulec który oczywiście złapał i zablokował się. Moto w krawężnik, kolega dalej leciał o własnych siłach. Na szczęście nic nie było na drodze jego lądowania.Dzisiaj hamulec wylądował u mechanika z naszej firmy. Tłoczki były zardzewiałe i tak zablokowały się na tarczy że aż wyrwało podkładkę spod klocka hamulcowego.Myślę że dostał nauczkę żeby poważnie traktowac stan techniczny motocykla, a i innym z ciągotami do prowizorki takie coś powinno dać do myślenia. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomi Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Żeby nie zakładać nowego wątku, napisze tutaj.Będę zmieniał przewody hamulcowe w mojej CBR F4i na stalowe. Są 2 sposoby na przód - albo 2 osobne przewody bezpośrednio z pompy do każdego z zacisków, albo jeden przewód od pompy z "rozgałęzieniem" na 2 (tak mam teraz z oryginalnymi przewodami). I pytanie który sposób jest najefektywniejszy?Dodam, że 2 przewody bez "rozgałęzienia" są kilkadziesiąt zł tańsze. Dla mnie cena nie gra roli - ma być dobrzePozdrawiam :)w zamknietym układzie hydraulicznym ciśnienie jest jednakowe i rozchodzi się we wszystkich kierunkach z jednakową siłą.układ hamulcowy jest zamkniętym układem.nie ma znaczenia czy bedzie to pompa=> 2 zaciski czy pompa->zacisk->zacisk czy jeszcze jakiś rozgałęźnik po drodzesiła na tłoczkach w obu zaciskach będzie jednakowa - mówimy o w pełni sprawnym układzie.jest to jedna z elemetnarnych zasad fizyki zwana PRAWEM PASCALA Edytowane 13 Lutego 2013 przez doomi Cytuj Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgadza się, jednak gorzej odpowietrzyć układ na trójniku. Stąd stwierdzenie ze lepiej 2 przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.