dziura Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 a potem się tłoczki zapiekają i napiszesz następny temat?Nie ma szans, żeby się zapiekły, smar tworzy jedynie dodatkową warstwę ochronną na tłoczku.a wiesz co się robi jak miedź dostanie się do aluminium?Wytworzy się ogniwo elektrochemiczne a w konsekwencji korozja połączenia. Z jednej strony smar, a zdrugiej anodowana powierzchnia skutecznie temu przeciwdziałają.Panowie, używam smaru miedzianego na heblach od ładnych paru lat, i jak dotąd, ani tłoczki nie stanęły mi dęba, ani zaciski nie spłynęły z koła. Owszem jeżeli ktoś przez kilka sezonów do nich nie zagląda, to najpewniej się zapieką, ze smarem albo bez.Powtarzam, ani ja, ani nikt z moich znajomych nie miał nigdy żadnych problemów z powodu stosowania "miedzianki" na zaciskach. W Szkocji klimat jest, jaki jest i każda dodatkowa ochrona sie przydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Z jednej strony smar, a zdrugiej anodowana powierzchnia skutecznie temu przeciwdziałają.Ale własnie chodzi o to w smarze miedziowym, że po wyschnięciu zostaje powłoka miedziowa, a ona w kontakcie z aluminium może niepotrzebnie przyśpieszyć korozję. Smar skutecznie izoluje drobinki miedzi od aluminium, ale gdy wyschnie, to nie będzie miało co izolować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 porobisz trochę zacisków to zmienisz zdanie. Generalnie w swoim motocyklu rób jak uważasz, ale nie namawiaj do tego innych. Po drugie to o jakiej korozji tłoczka piszesz? Jak Ci koroduje tłoczek to jest do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 tylko po co stosowac smar miedziany ktory faktycznie nie do tego służy jak sa smary przeznaczone do tłoczków hamulcowych? Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Szybkie pytanko: W zbiorniczku płynu hamulcowego mam "gumowy koszyczek" do czego on służy? Czy jest konieczny czy można go wyjąć? On przepuszcza płyn - mam nalewać do niego bo nie wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 wyjmij, dolej płynu i czysty włóż spowrotem. Służy do tego żeby się płyn nie pienił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 (edytowane) dzięki za info Niestety zaczeły się schody ;-/ Wymieniłem wszystkie przewody na nowe w sumie poszło bez większych problemów jednak teraz zabrałem się za odpowietrzanie i już tak wesoło mi nie jest tzn.:w tylnim kole niby wszystko szło ok ale mam wrażenie ze klocek "nie odbija" niby hamuje ale jakoś tak marnie - poza tym przy odpowietrzaniu wężyk cały powienie być napełniony płynem ( w przypadku dobrego odpowietrzenia) a u mnie nie był nie wiem dlaczego wydaje mi sie że wszystko robię dobrze hmm... natomiast w przednim kole pompuję klamką pompuje i nic płyn nie leci przez wężyk a klamka jest bardzo bardzo miękka A tak w ogóle to jak rozpoznać zapowietrzenia hamulca ??? tak ogólnie będzię miękki czy twardy i nie będzie hamował czy jak??? A może ja coś robię źle bo robię tak: - odkręcam pokrywkę od zbiorniczka płynu hamulcowego i dolewam nowego żeby zawsze był zbiorniczek pełny- pompuję klamką kilka razy i trzymam ją- jednocześnie odkręcam zaworek od odpowietrzania do którego jest podpięty wężyk - po chwili jak "coś wyleci" zakręcam go i czynności powtarzam - tak? Powinienem wcześniej odpalić motocykl? Edytowane 24 Lipca 2012 przez krism84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Żeby sobie skrócić cierpienia to użyj strzykawki na drugim końcu wężyka, żeby pozbyć się większości powietrza, a potem tak jak opisałeś, pompujesz klamkę z 10 razy i trzymając ją wciśniętą odkręcasz odpowietrznik i od razu zakręcasz dalej trzymając wciśniętą klamkę, i tak do skutku, aż nie będzie bąbelków powietrza w wężyku. Motocykla nie odpalaj. I pamiętaj żeby regularnie dolewać płynu do zbiorniczka bo jak zassie powietrza to od nowa będziesz się bawił. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jero Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 A tak w ogóle to jak rozpoznać zapowietrzenia hamulca ??? tak ogólnie będzię miękki czy twardy i nie będzie hamował czy jak??? motocykla nie musisz odpalaćzapowietrzony=miękka klamka=brak hamulcówodpowietrzony=klamka twarda=dobra skuteczność hamowania :biggrin: żeby nie było wątpliwości gdy trzymasz klamkę odpowietrznik jedynie luzujesz na tyle aby powietrze (wraz z płynem) wypłynęło z układu po czym zakręcasz odpowietrznik i dopiero puszczasz klamkę - i tak do skutku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Tak po prawdzie to we wstępnej fazie, jak jest jeszcze dużo powietrza w układzie to można po prostu poluzować odpowietrznik i tak zostawić, płyn i tak będzie wypływał razem z powietrzem. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Ok to już wiem - ale czym może być spowodowane to że pompuje miękką klamką ze 30 razy a płyn ani powietrze nie wychodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Pociągnij strzykawką od dołu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 zapowietrzona pompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krism84 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 (edytowane) zapowietrzona pompa i co wtedy? Edytowane 24 Lipca 2012 przez krism84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 zapytaj zębową wróżkę. Człowieku to nie jest jakaś nietypowa usterka. Wykaż trochę własnej woli i przeszukaj forum. :excl: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.