Skocz do zawartości

Wasze bezpieczne nawyki-natręctwa przed i w trakcie jazdy?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość łysy31

Temat rozwojowy - czy nikt nie sprawdza tablic rejestracyjnych, żeby motocykla nie pomylić?

Tak, ale to tylko ci od VTX :biggrin: .

 

Ja za każdym wyjazdem sprawdzam czy działają wszystkie światła, przede wszystkim stopu i kierunki!

To czynność dla HD

Tylko to po modyfikacji

2. Gdy jestem niewyspany, czuję się nie za dobrze - nie jadę na motocyklu; niezależnie od planów i pogody

oraz

5.Przy dojeździe do skrzyżowania obserwuję wszystkich.

Edytowane przez łysy31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nied dorobiłem się porządnego kombiaka i nieziemsko wku**ia mnie podpizgiwanie pod pasem nerkowym co powoduje "bansy i pląsy" w trakcie jazdy, o ile nic nie nadjeżdża , celem elminacji problemu .

Drugim natręctwem jest baba na zadupku i jej kowbojskie maniery .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwojowy - czy nikt nie sprawdza tablic rejestracyjnych, żeby motocykla nie pomylić?

 

Tak, ale to tylko ci od VTX :biggrin: .

 

Chciałem to samo powiedzieć :D. Moje moto jest na tyle mało popularne że jak na razie innej 550 podobnej do mojej nie spotkałem, także naprawde niema sie czym martwić. :D Na łańcuch zerkam raz w tygodniu, nie ganiam nim na co dzień niestety. Zawsze jak jadę to przysłuchuje się czy aby na pewno wszystkie garnki działają, czy nie wariuje w pewnym zakresie obrotów, czy dziwne dźwięki się nie wydobywają z silnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dotykając hamulca spoglądam w lusterka.

2. Przy zmianie pasa patrzę przez ramię.

3. Sprawdzam czy lightbary oba świecą wychylając się ponad owiewką. Lewy czasem nie łączy na przewodach.

4. Kilka razy sprawdzam czy ssanie cofnięte i czy kranik nie jest na rezerwie co by paliwa do zera nie wypalić. No chyba że ma być na R bo jadę na stację.

5. Sprawdzam czy kask zapięty. Niezapięty to tak jakby go nie było.

6.Pierwsze zakręty biorę na spoko, wczuwając się czy w moto wszystko gra. Prowadzi się jak zawsze, hamulce działają jak powinny.

7. Suwaki w kurtce też sprawdzam. W lewej na sercu zawsze portfel, w prawej telefon.

8.Przed wyłączeniem silnika chwilę obserwuję/słucham czy silnik gra jak należy. Potem dopiero pstryk wyłącznik, stacyjka, kranik. Nie zostawiam motocykla na luzie, chociaż HD ma blokadę kosy.Kiera musi być skręcona w lewo.

9. Ruszając z czerwonego zawsze rozglądam się na boki skrzyżowania na które wjeżdżam. Choćbym miał 10 zielonych świateł, strzałki i milicjanta machającego rękoma, zawsze się rozglądam czy jakiś głupek nie leci w poprzek.

10. Nie wyprzedzam ciężarówki jeśli po manewrze będę musiał jechać bezpośrednio przed nią. Wyprzedzam i uciekam do przodu lub jadę za nią.

11.Zanim wyprzedzę jakikolwiek pojazd, pozwalam kierowcy zauważyć mnie.

12. Nie wyprzedzam na nieznanych drogach "na wariata". Boję się zjawiska pt. "ukryte wzniesienie". Niby droga prosta i pusta przed nami, a w rzeczywistości jest spadek asfaltu i z naprzeciwka jedzie auto którego nie widzę. Złudzenie optyczne prostej drogi. W tej sytuacji nie ma szans na uniknięcie gdy autko wyskoczy 10m przed nosem. Czołówka gwarantowana.

13. Gdy nie znam drogi korzystam z pomocy innych. Czekam aż ktoś mnie wyprzedzi a potem wyprzedzi auto przede mną i poleci do przodu. Obserwuję ten pojazd jak jedzie, gdzie i kiedy jest zakręt, kiedy zniknie i w którą stronę. Wtedy wiem dokąd biegnie droga przed nami.

14. NIGDY nie wyprzedzam "w zestawie" czyli nie dopuszczam sytuacji że pojazd przede mną wyprzedza to ja za nim lewym pasem ciągnę i też wyprzedzam. To samo tyczy sie tych za mną. Unikam sytuacji że ktoś wyprzedza zaraz za mną.

15. Nie jadę prawą krawędzi drogi. Zawsze mam co najmniej pół pasa na ucieczkę w bok.

16. Za dużymi autami jadę spory odstęp dalej w tył. Dla innych jestem niewidoczny jadąc bezpośrednio za pojazdem. Jadę tak aby widzieć prawą stronę i pobocze daleko w przód. Widzieć auta które oczekują na wyjazd i dać się zauważyć.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

3. Sprawdzam czy lightbary oba świecą wychylając się ponad owiewką. Lewy czasem nie łączy na przewodach.

4. Kilka razy sprawdzam czy ssanie cofnięte i czy kranik nie jest na rezerwie co by paliwa do zera nie wypalić. No chyba że ma być na R bo jadę na stację.

(...)

6.Pierwsze zakręty biorę na spoko, wczuwając się czy w moto wszystko gra. Prowadzi się jak zawsze, hamulce działają jak powinny.

(...)

8.Przed wyłączeniem silnika chwilę obserwuję/słucham czy silnik gra jak należy. Potem dopiero pstryk wyłącznik, stacyjka, kranik. Nie zostawiam motocykla na luzie, chociaż HD ma blokadę kosy.Kiera musi być skręcona w lewo.

(...)

Ktoś jeszcze chce kupić HD? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy wyprzedzę rowerzystę (bez względu czy samochodem, czy motocyklem), zawsze sprawdzam w lusterku czy dalej jedzie :laugh:

"... zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...