Skocz do zawartości

shimmy po zmianie opony honda cbf 1000


bart_b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele motocykli źle reaguje na kufry. Element umieszczony wysoko i daleko w tył od środka ciężkości motocykla. Czyli jest to spora "dźwignia" wywierająca różne działania na przednim zawieszeniu. Na kurierce miałem kufer przypięty expandorami do siedzenia pasażera, kufer szeroki ale niski. Shimmy nie było. Inne GS500E a nawet CB500 cierpiały na shimę.

 

 

Opona swoją drogą. Może nie była przystosowana do takiego motocykla a motocykl do takiej opony. Teraz widać jak sprytnie konstruują motocykle, nawet rodzaj i kształt opony mają dopasowany do reszty motocykla. Lub motocykl do danej opony.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona to sport turytstyk i teoretycznie taki też własnie motocykl. ogolnie załamka i tyle. swoja droga ciekaw jestem jak moje moto zareaguje na 3 kufry bo jeszcze tak nie jechałem na nim... hayabusa była tak cieżka ze nie było z tym zadnego kłopotu, zobaczymy jak ktm sie z tym czuje

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona to sport turytstyk i teoretycznie taki też własnie motocykl. ogolnie załamka i tyle. swoja droga ciekaw jestem jak moje moto zareaguje na 3 kufry bo jeszcze tak nie jechałem na nim... hayabusa była tak cieżka ze nie było z tym zadnego kłopotu, zobaczymy jak ktm sie z tym czuje

 

Trzeba zrozumieć jak bardzo opona wpływa na zachowanie się motocykla na drodze. Nie jestem expertem ale moje wszystkie przednie dunlopy powodowały drgania (może nie shimę, ale jednak), w porównaniu do michelina które mimo sporego zużycia nigdy nie powodowały drgań. Dodam że kufer na 2 kaski w cbr 600 wystaje bardzo poza obrys :)

 

Żeby się przekonać jak opona wpływa na jazdę proponuje upuścić ciśnienie poniżej 2atm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) zdecydowanie mam świadomość jakie znaczenie ma opona, jej konstrukcja i cisnienie. Zawsze na swoje motocykle zakłądam dunlopa. miałem juz różne marki min michelina ktory wypadł dość blado. dunlopy - większość modeli, relatywnie w danej klasie opony prowadzi sięznacznie lepiej niż adekwatny michelin

 

mnie zawodzi w takich sytuacjach przede wszystkim to ze motocykl ma przeznaczenie uniwesalne a dziejąsiętakie rzeczy. pomijam wykonanie tego wyjątkowo niskobudżetowego pojazdu. dla mnie kaszana straszna.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich nie dawno kupiłem też Honde cbf 1000 rok 2006 ,również dzieją mi sie shimmy gdy puszcze kierownice juz od 80 km/h zaczynają sie ale jest do opanowania a gdy przekrocze tę bariere robi sie naprawde nie za ciekawie .Lagi mam proste , ośka również prosta, koło wyważone opona zmieniona , łańcuch poprawnie naciągniety , gumy na wachaczu tylnim ok ,PROSZE O POMOC POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikipedia:"W celu zapobieżenia występowaniu tego zjawiska w lotnictwie stosuje się amortyzatory hydrauliczne, zwane tłumikami drgań Shimmy. Aktualnie w sportach motocyklowych stosuje się amortyzatory skrętu."

i wszystko w temacie o ile to jest shimmy

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikipedia:"W celu zapobieżenia występowaniu tego zjawiska w lotnictwie stosuje się amortyzatory hydrauliczne, zwane tłumikami drgań Shimmy. Aktualnie w sportach motocyklowych stosuje się amortyzatory skrętu."

i wszystko w temacie o ile to jest shimmy

Ciekawe podejście do tematu...

Ja mam dwa sporty i w żadnym amortyzatory skrętu. Żadne shimmy nie występuje... Ale ja mam sprawne motocykle (zawieszenia, łożyska główki ramy, opony).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z CBF to chyba tak już jest że od byle czego telepie kierownicą. Jeden ze znajomych to wk.... sie kiedyś i metodycznie bardzo podszedł do sprawy. Nie załozył amortyzatora tylko robił zmiany tu i tam obserwując efekty. Problem chyba rozwiązał :) Na tą grzbietową część ramy dosrubował ceowniki z obu stron pod które podłożył gumę. Od tamtej pory problem zniknął całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektóre rzeczy wiem ,bo juz 2 razy przerabiałem ten temat raz z HONDA cbr 1100X tam w tym przypadku motoyk przy pewnych predkościach stawał sie niestabilny jak gdyby wpadał w taki swój balans okazało sie ze było wyłamane łoże główki ramy , i przy suzuki gsxr 600 k1 jak przekraczało sie predkość 140km to tez działy sie dziwne rzeczy z przodem w tym przypadku była felga przednia krzywa dałem do prostowania wywarzenia nowe laczki i było ok .A w twj Hondzie puszczam kierownice przy predkości od 80 i sie zaczyna a im bardziej w zwyz tym gorzej dzisiaj kupiłem łozysko główki ramy , zmienie sobie przy okazjii olej w lagach na 15w i zobaczymy czy coś to pomoze .ALE BARDZO CHĘTNIE POSŁUCHAM WSZYSTKICH bo wiele osób tak miało i pozbyli sie tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz rozbierał lagi postaraj się ocenić stan pierścieni ślizgowych i uszczelnienia tłoczyska ...

Jeśli problem jest powszechny w CBF to połączenie wiotkich goleni i luzów w zawieszeniu może przekładać się na kiepską stabilność.

Jeśli to problem wiotkości ramy jak sugeruje rozkosmany to ... może jakiś swap na USD poprawi stabilność przodu? Nie wiem ... hipotetyzuje bo montowanie ceownika wydaje mi się, hmmm ... aktem desperacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko cala sytuacja dzieje sie gdy puszcze kierownice nie no takie rzezy ceownik to odpada wogle zaczne od lozyska glowki ramy , i do zawieszenia wleje olej nowy ale 15w przy okazjii lekko go usztywnie bo fabryczie jest 10w



a z tymi pierscieniami to wykluczyl by raczej choc pewiennie jestem bo moto a maly przebieg 27 tys , ale wszystko jest mozliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...