qurim Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Wiele motocykli źle reaguje na kufry. Element umieszczony wysoko i daleko w tył od środka ciężkości motocykla. Czyli jest to spora "dźwignia" wywierająca różne działania na przednim zawieszeniu. Na kurierce miałem kufer przypięty expandorami do siedzenia pasażera, kufer szeroki ale niski. Shimmy nie było. Inne GS500E a nawet CB500 cierpiały na shimę. Opona swoją drogą. Może nie była przystosowana do takiego motocykla a motocykl do takiej opony. Teraz widać jak sprytnie konstruują motocykle, nawet rodzaj i kształt opony mają dopasowany do reszty motocykla. Lub motocykl do danej opony. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 opona to sport turytstyk i teoretycznie taki też własnie motocykl. ogolnie załamka i tyle. swoja droga ciekaw jestem jak moje moto zareaguje na 3 kufry bo jeszcze tak nie jechałem na nim... hayabusa była tak cieżka ze nie było z tym zadnego kłopotu, zobaczymy jak ktm sie z tym czuje Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 opona to sport turytstyk i teoretycznie taki też własnie motocykl. ogolnie załamka i tyle. swoja droga ciekaw jestem jak moje moto zareaguje na 3 kufry bo jeszcze tak nie jechałem na nim... hayabusa była tak cieżka ze nie było z tym zadnego kłopotu, zobaczymy jak ktm sie z tym czuje Trzeba zrozumieć jak bardzo opona wpływa na zachowanie się motocykla na drodze. Nie jestem expertem ale moje wszystkie przednie dunlopy powodowały drgania (może nie shimę, ale jednak), w porównaniu do michelina które mimo sporego zużycia nigdy nie powodowały drgań. Dodam że kufer na 2 kaski w cbr 600 wystaje bardzo poza obrys :) Żeby się przekonać jak opona wpływa na jazdę proponuje upuścić ciśnienie poniżej 2atm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 3 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 :) zdecydowanie mam świadomość jakie znaczenie ma opona, jej konstrukcja i cisnienie. Zawsze na swoje motocykle zakłądam dunlopa. miałem juz różne marki min michelina ktory wypadł dość blado. dunlopy - większość modeli, relatywnie w danej klasie opony prowadzi sięznacznie lepiej niż adekwatny michelin mnie zawodzi w takich sytuacjach przede wszystkim to ze motocykl ma przeznaczenie uniwesalne a dziejąsiętakie rzeczy. pomijam wykonanie tego wyjątkowo niskobudżetowego pojazdu. dla mnie kaszana straszna. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ja tylko dodam że PR1 i PR2 nie wiem jak PR3 były projektowane do cięższych motocykli.Miałem PR2 w sportowej 600 i w ogóle się nie sprawdziła. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek040686 Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Witam wszystkich nie dawno kupiłem też Honde cbf 1000 rok 2006 ,również dzieją mi sie shimmy gdy puszcze kierownice juz od 80 km/h zaczynają sie ale jest do opanowania a gdy przekrocze tę bariere robi sie naprawde nie za ciekawie .Lagi mam proste , ośka również prosta, koło wyważone opona zmieniona , łańcuch poprawnie naciągniety , gumy na wachaczu tylnim ok ,PROSZE O POMOC POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2014 Wikipedia:"W celu zapobieżenia występowaniu tego zjawiska w lotnictwie stosuje się amortyzatory hydrauliczne, zwane tłumikami drgań Shimmy. Aktualnie w sportach motocyklowych stosuje się amortyzatory skrętu."i wszystko w temacie o ile to jest shimmy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek040686 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 a lozysko glowki ramy ????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 tak - za mocno dokręcone lub żużyte, pracujące z wyczuwalnym skokiem łożysko może wywoływać shimmę ... ale to chyba wiesz skoro pytasz?A jakie masz te opony? Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Wikipedia:"W celu zapobieżenia występowaniu tego zjawiska w lotnictwie stosuje się amortyzatory hydrauliczne, zwane tłumikami drgań Shimmy. Aktualnie w sportach motocyklowych stosuje się amortyzatory skrętu."i wszystko w temacie o ile to jest shimmyCiekawe podejście do tematu...Ja mam dwa sporty i w żadnym amortyzatory skrętu. Żadne shimmy nie występuje... Ale ja mam sprawne motocykle (zawieszenia, łożyska główki ramy, opony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Sprawdz ciśnienie w oponie i zwiększ siłe odbicia w amortyzatorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozkosmany Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Z CBF to chyba tak już jest że od byle czego telepie kierownicą. Jeden ze znajomych to wk.... sie kiedyś i metodycznie bardzo podszedł do sprawy. Nie załozył amortyzatora tylko robił zmiany tu i tam obserwując efekty. Problem chyba rozwiązał :) Na tą grzbietową część ramy dosrubował ceowniki z obu stron pod które podłożył gumę. Od tamtej pory problem zniknął całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek040686 Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 niektóre rzeczy wiem ,bo juz 2 razy przerabiałem ten temat raz z HONDA cbr 1100X tam w tym przypadku motoyk przy pewnych predkościach stawał sie niestabilny jak gdyby wpadał w taki swój balans okazało sie ze było wyłamane łoże główki ramy , i przy suzuki gsxr 600 k1 jak przekraczało sie predkość 140km to tez działy sie dziwne rzeczy z przodem w tym przypadku była felga przednia krzywa dałem do prostowania wywarzenia nowe laczki i było ok .A w twj Hondzie puszczam kierownice przy predkości od 80 i sie zaczyna a im bardziej w zwyz tym gorzej dzisiaj kupiłem łozysko główki ramy , zmienie sobie przy okazjii olej w lagach na 15w i zobaczymy czy coś to pomoze .ALE BARDZO CHĘTNIE POSŁUCHAM WSZYSTKICH bo wiele osób tak miało i pozbyli sie tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2014 jak będziesz rozbierał lagi postaraj się ocenić stan pierścieni ślizgowych i uszczelnienia tłoczyska ...Jeśli problem jest powszechny w CBF to połączenie wiotkich goleni i luzów w zawieszeniu może przekładać się na kiepską stabilność.Jeśli to problem wiotkości ramy jak sugeruje rozkosmany to ... może jakiś swap na USD poprawi stabilność przodu? Nie wiem ... hipotetyzuje bo montowanie ceownika wydaje mi się, hmmm ... aktem desperacji. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek040686 Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2014 Tak tylko cala sytuacja dzieje sie gdy puszcze kierownice nie no takie rzezy ceownik to odpada wogle zaczne od lozyska glowki ramy , i do zawieszenia wleje olej nowy ale 15w przy okazjii lekko go usztywnie bo fabryczie jest 10wa z tymi pierscieniami to wykluczyl by raczej choc pewiennie jestem bo moto a maly przebieg 27 tys , ale wszystko jest mozliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.