Skocz do zawartości

Czym kończy się jazda na jednym cylindrze, czyli specjalny przypadek glazingu


Tamka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WSKą albo DRką np. przestaniesz się przemieszczać, a w V2 trudno tego nie wyczuć bo chodzi jakby nie chodził.

 

w Twoim przypadku - jak masz możliwość to na chodzie wyjmuj po kolei fajki - jeśli w jakimś przypadku odpięcia nie będzie żadnej różnicy w pracy silnika to ten gar nie pali.

 

Jeżeli masz więcej takich dziwnych porad to zatrzymaj je dla siebie, bo w ten partyzancki sposób bardzo łatwo uwalić moduł zapłonu.

Nigdy i pod żadnym pozorem nie wolno zdejmować fajki ze świecy na pracującym silniku z zapłonem sterowanym modułem elektronicznym.

Epoka Jawy 350TS już się nie wróci :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wolno zdejmować fajki ze świecy na pracującym silniku z zapłonem sterowanym modułem elektronicznym

 

Jak wyciągnę fajkę to efekt będzie podobny do tego jakby świeca (lub kabel miały przebicie) lub nie miała iskry. Może słyszałeś o przypadku, żeby komuś wyciągnięcie fajki na pracującym silniku uszkodziło moduł ? Podaj jeden przykład, a przyznam Ci rację. wg. tego co twierdzisz uszkodzony kabel lub brak przejścia na jakims kablu WN = moduł do wymiany ?

 

Sposób na sprawdzenie moim zdaniem jest dobry, jak tak sprawdzam zarówno w moto jak i w samochodzie i nie miałem nigdy problemu z modułem.

 

Na filmiku powyżej również koleś odpina po kolei kable i nie robi tego przy jawie - jak masz zamiar w partyzancki sposób zaniżać czyjeś doświadczenia to zostaw to dla siebie.

Nie pamiętam epoki Jawy .... to musiało byc dawno temu ...

 

 

 

Satrian

 

. jak juz dojdziesz w który cyl nie pali to sprawdź ciśnienie sprężania

Edytowane przez radomenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym poznać że moto nie pracuje na jeden cylinder. Moja cbr 600 ostatanio wpada w wibracje powyżej 7 tyś.obr, poniżej jedzie gładko.

lekkie lub mocne szarpnięcia w czasie jazdy, zależy czy cylinder odpadł całkowicie czy częściowo

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciągnę fajkę to efekt będzie podobny do tego jakby świeca (lub kabel miały przebicie) lub nie miała iskry. Może słyszałeś o przypadku, żeby komuś wyciągnięcie fajki na pracującym silniku uszkodziło moduł ? Podaj jeden przykład, a przyznam Ci rację. wg. tego co twierdzisz uszkodzony kabel lub brak przejścia na jakims kablu WN = moduł do wymiany ?

 

Sposób na sprawdzenie moim zdaniem jest dobry, jak tak sprawdzam zarówno w moto jak i w samochodzie i nie miałem nigdy problemu z modułem.

 

Na filmiku powyżej również koleś odpina po kolei kable i nie robi tego przy jawie - jak masz zamiar w partyzancki sposób zaniżać czyjeś doświadczenia to zostaw to dla siebie.

Nie pamiętam epoki Jawy .... to musiało byc dawno temu ...

 

 

 

Satrian

 

. jak juz dojdziesz w który cyl nie pali to sprawdź ciśnienie sprężania

 

chłopie nie było Cię jeszcze na świecie jak zaczynałem naprawiać japońskie motocykle a modułów wymieniłem co najmniej setkę i jeszcze sporo mi pozostało w szufladach.

Jeżeli tak robisz ze swoim motocyklem to nie mogę Ci zabronić takich praktyk ale miej litość i nie doradzaj innym takiej partyzantki.

Do szybkiego sprawdzania niepalącego cylindra używaj pirometru a jeżeli Cię nie stać na takie drogie urządzenie pozostaje Ci naśliniony palec i dotykasz kolanka wydechowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w wypadku jak do 7 tys. chodzi ok to trzeba jechać powyżej 7 tys. przez dłuższą chwilę, zgasić na takich obrotach i sprawdzić temperaturę kolanek. Odłączanie fajek mało da bo skoro na średnich obrotach jest ok to na bank wtedy działają wszystkie cylindry.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Do szybkiego sprawdzania niepalącego cylindra używaj pirometru (...) naśliniony palec i dotykasz kolanka wydechowego.

 

W zupełności by starczyło takie wyjaśnienie :cool: i przyznam, że bardziej cywilizowane rozwiązanie niż moje

Edytowane przez radomenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W zupełności by starczyło takie wyjaśnienie :cool: i przyznam, że bardziej cywilizowane rozwiązanie niż moje

nie tyle bardziej cywilizowane ale raczej mniej szkodzące modułowi. Niestety z modułem to prawda ale nie jest powiedziane, że na pewno go uwali, po prostu istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tyle bardziej cywilizowane ale raczej mniej szkodzące modułowi. Niestety z modułem to prawda ale nie jest powiedziane, że na pewno go uwali, po prostu istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak będzie.

Złota łopata. Patrz na daty postów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...