heniek128 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 10w60 obniża moc i podwyższa spalanie. A więc efekt naklejek mocy zostaje zniwelowany:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 10w60 obniża moc i podwyższa spalanie. A więc efekt naklejek mocy zostaje zniwelowany:P ale przy maksymalnym obciązeniu daje odpowiednia ochrone. lepiej stracić 1-1,5% mocy i zwiekszyć spalanie o tą wartość niż rzyzykować zerwanie filmuDasz jakiegos linka ? :crossy: http://www.eni.com/en_IT/products-services/automotive-lubricants/engine-oils/motorbikes/motorbikes.shtml Pytanie, czy warto kombinować - skoro chyba zdecydowana większość używa Motula 5100 do wszelkiej maści ścigaczy z rzędowym silnikiem (wtrysk/gaźniki) do użytku codziennego + trochę katowania na torze lub Motula 300V w przypadku jazdy wyczynowej. to ze popularny to nie znaczy ze dobry i to nie sa żadne kombinacje tylko swiadomość. poziom lepkości tego oleju to słabizna dla tego też np nie wskoczył w wartość nawet 50 bo o 0 nie ma co marzyć. marketing i to wszytko tyle dla mnie warte sa oleje motul. o szansie na podróbe nie wspominam ktoś wspominał o bazie olejowej. obecnie nowe produkty eni o wartosciach 10w60 i 20w50 maja już nową baze olejowa SL i nie jest to baza uzyskana metoda hydrocrackingu stad ceny podchodza pod 60-90zł za litr w zaleznosci od oleju. podobnie z motorexem. obydwie marki to klasa sama w sobie ale za jakość się płaci :) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Polecam z tych trzech M5100.Dlaczego?Masz jakieś doświadczenia z tym olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 A to mnie zaskoczyłeś. W wyścigach jeżdżą kółka kwalifikacyjne nawet na 0w20 by zniwelować straty mocy, przynajmniej gdzieś tak przeczytałem ale nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 akurat takich geniuszy nie znam, znam zato jednego co mu wywalilo silnik w BMW i takich co temperatura spadala po zmianie plynu na prestone (co oczywiscie nie ma zastosowania na torze)... Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) W wyścigach jeżdżą kółka kwalifikacyjne nawet na 0w20 by zniwelować straty mocy, przynajmniej gdzieś tak przeczytałem ale nie wiem ile w tym prawdy. jak się wlaczy w GP o setne sekundy i zmienia silniki na wyścig to można lać 0w20 :-) , dla zwykłego użytkownika minimalnie większy opór wynikający z lepszej lepkości w olejach 60 jest nie wyczuwalny, a ochrona lepsza. Piszę cały czas o maszynach wyżyłowanych i jeżdżonych ostro bo w tych średnio to myślę, że nie ma się co spuszczać na 60 tkę. Edytowane 9 Maja 2012 przez marcel111 Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Ale Mobil 1 syntetyk to bardzo dobry olej, co ci sie tam moze stac przez 150 km ?Ja go uzywam od dobrych kilku lat w Suzuki i w silniku caly srodek wyglada jak nowy, a zmieniam raz na sezon.Dlaczego rozbierasz silnik?Chcesz zobaczyć jak wygląda po mobilu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Ja nie musze rozbierac calosci, wystarczy ze zdejme raz w roku pokrywe zaworow do ich regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 jak dla mnie to olej trzeba dobrać do silnika i sposobu użytkowania pamiętając ze nie należy zejsc poniżej parametrów zalecanych przez producenta motocykla a cała reszta (lepsze parametry) wyjdzie tylko na dobre. w silniku lc8 np. minimum to 10w50 a do ostrego traktowania 20w50 natomiast na zime 5w30. tyle podaje produent. reszta to kwestia względna i takich co temperatura spadala po zmianie plynu na prestone no jak był jakiś stary syfior wczesniej nalany to całkiem możliwe. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Ale Mobil 1 syntetyk to bardzo dobry olej, co ci sie tam moze stac przez 150 km ? tyle w 4 sesije 20 min krece i wierz mi olej sie mieni od opilkow ze skrzyni itp, zmiany biegow bez sprzegla na odcinie robia swoje , ze olej 24$ za galon a filtry po 4$ wydatek zaden, potem je dolewam do chevroleta 5700cc przepali czesc, a reszte wykapie :D Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomprz Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Pamiętaj jedno, ze wrogiem dobrego jest lepsze - lej taki przede wszystkim jaki zaleca producent (parametry) - marka nieistotna bo to tak jakbys się zatanawiał który tv jest lepszy samsung, lg czy sony - jeden ch..j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Wybrałem motula 5100. A w następnym sezonie sprawdzę Agipa i jak mi się przypomni, to opiszę wrażenia :)Dzięki wielkie za podpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 trudno, nie każdy dokonuje trafnych wyborów ;) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 to nie olej ale podatki... Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 poszlo w gore i to konkretnie. niektore ceny detaliczne stały się hurtowymi Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.