Skocz do zawartości

Moje wrażenia z jazdy po torze.


MatMax78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego na początek lepsze są tory kartingowe. Wróciłbym z Brna mega sfrustrowany w przypadku wydania takiej kasy i przekonania się, że nawet nie ogarniam maszyny.

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znałem cen myślałem że jest dużo taniej.

Słusznie kolega zauważył, że to trochę loteria. Brno jest dla mnie najlepszym torem jestem tam naprawdę szybki ale wirtualnie hehe :)

Myślę że na pierwszy raz to poniedziałek na torze Poznań (120zł)+ dojazd) jest w zasięgu ręki dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AW wyczuło interes i w tym roku planowanych jest dużo więcej speed day'ów a niewiele (w porównaniu do lat poprzednich) motopopołudni

w zeszłym roku członkowie AW płacili w ramach motopopołudni 70zł za trzy dwudziestominutowe sesje

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał możliwość choćby raz w tygodniu pojeździć na pełno wymiarowym torze przestałbym jeździć po ulicach.

Chyba nigdy nie zapomnę pierwszego wyjazdu na tor. Pierwsza sesja, pierwsze czy drugie okrążenie (nieznajomość zakrętów, czas coś koło 2:15 w Poznaniu) uświadomił mi, że tak naprawdę to ja tylko próbowałem jeździć na motocyklu (na koniec dnia było coś koło 2 minut). Widząc w jakim tempie wyprzedzają Cię inni, już bardziej doświadczeni uczestnicy uczysz się pokory i zaczynasz rozumieć, że jeszcze wiele przed Tobą.

Miałem okazje przejechać ze dwa kółka za instruktorem. Chłopak miał jakieś 18 lat, gdy widział, że nadążam, podkręcał tempo tak abym go gonił. Spinam się ze wszystkich sił, ledwo mieszczę się w zakrętach a on na jednym z zakrętów trąc sliderem o nawierzchnię odwraca się do mnie i macha lewą ręką żebym jechał szybciej. Człowiek się tylko zastanawia jak to możliwe.

Z czasem przyszły pierwsze wyprzedzania, ostrzejsze hamowania (zaczął wychodzić brak kondycji i przygotowania fizycznego), pierwsze wyjazdy w "pyry" (na szczęście na początku było ich więcej niż teraz), pierwsza gleba (odpukać, jedyna jak dotąd).

Wiele uczą rozmowy z doświadczonymi ludźmi pomiędzy sesjami (nie wstydzić się, tylko pytać - każdy jakoś zaczynał). Okazuje się, że znaczenie ma wiele rzeczy na które wielu z nas nie zwraca uwagi podczas codziennej jazdy. Np. ułożenie nóg na podnóżkach, pozycja na motocyklu, sposób w jaki hamujemy, redukcje biegów, dogrzanie opon i odpowiednie ciśnienie, sposób puszczania sprzęgła przy redukcji (szczególnie w litrach i "V-kach") i wiele innych...

Mimo, że jestem tylko amatorem który stosunkowo rzadko pojawia się na torze (w zeszłym roku sytuacja pozwoliła tylko na dwa treningi) i nigdy nie wystartował w wyścigu to tor wciągnął mnie na tyle, że na ten temat mógłbym rozmawiać całe godziny.

Według mnie jeśli ćwiczysz na torze Twoja jazda po ulicach staje się wiele bezpieczniejsza ponieważ wiesz jak Twój motocykl zachowa się w sytuacjach granicznych. W końcu na torze hamowania awaryjne, uślizgi kół, konieczność zacieśniania zakrętu itp. to codzienność.

Na chwile obecną jeżdżę zupełnie seryjnym (poza końcówką wydechu i stalowymi przewodami hamulcowymi) GSXR1000 K3 a mój czas to 1:49 który mam nadzieje w tym roku poprawić o chociaż sekundę, dwie.

Edytowane przez Woda765
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny post Woda765.

Mój kolega który trochę jeździł na torze zrezygnował z jazdy po ulicy bo mówił że jednak nie idzie to w parze. Nawyki z toru spowodowały w jego przypadku ostrzejszą jazdę również na ulicy, a jednak na naszych drogach nie wiemy co się czai za ostrym zakrętem (piasek, woda końskie łajno itp).

W Twoim przypadku jest odwrotnie.

Tak sobie myślę czy lepiej jest amatorowi jeździć 1000 czy 600 po torze, czy jest jakaś różnica czy nie ma?

Jeszcze raz dzięki za post Woda tak swoją drogą 1,49 po kilku treningach seryjnym motocyklem to jest naprawdę nieźle, graty kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...