Skocz do zawartości

Kawasaki zx9r - 1100-2000 obr. problem


Lidkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, ostatnio chciałem pośmigać swoją 9 bo pogoda ładna i motocykl zaczął źle pracować.

Motocykl zachowuje się identycznie jak na tym filmiku(poniżej) z tymże w moim jeszcze tak przerwie przy miedzy 1100 a 2000 obr.

Gaźniki rozbierałem, dysze wyczyszczone w myjce ultradźwiękowej, synchro zrobione trzyma bardzo ładnie wolne obroty.

Gdy się już ruszy i jedzie powyżej 2tyś obr motocykl pracuje dobrze.

Zapewne mija już zakres obrotów odpowiedzialnych w gaźnikach za niskie obroty?

W mieście nie da się normalnie ruszyć lub spacerować za samochodami w korkach.

Ustawień w gaźnikach nie ruszałem bo robił to poprzedni właściciel tj, skład mieszanki, poziom paliwa.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=YNbMUWbqukU

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy ci nie podcieka jeden z zaworkow iglicowych - jesli tak jest to podlewa tyle ze silnik nie jest w stanie przepalic tego na wolnych i sie dlawi, ale jak wejdzie na wyzsze obroty to juz nie ma problemu.

Moze byc zuzyty lub brudny i dlatego niedomykajacy sie zaworek iglicowy w komorze plywakowej.

 

Najlepeij wykrec swiece, jak sa czarne porcelanki ( ktorakolwiek z nich ) to wlasnie jest to.

Na filmie slyszysz wyraznie ze silnik wchodzi na obroty przy przymykaniu gazu - typowy objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ledzie nie macie się czym przejmować ?? stał długo, paliwo stare, nagar na świecach, będzie sezon to się przepali, ja naprawdę nie widzę tu żadnego problemu !!

"wartości wypisane w sercu miej, nie na koszulkach

mądrość z duszy czerp, nie tylko z podwórka" Kocham Życie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde jeszcze raz od początku,

 

Patrzyłem dzisiaj na świece, przed synchronizacją i były ładne kawka z mlekiem.

Zrobiłem przerwy na świecach 0,75mm, zaworki są szczelne bo przypomniało mi się że jak zassałem powietrze przez wężyk paliwowy to przyssał się do języka i trzymało jak pływaki opadły to puściło, wydaję mi się że z tym jest okej.

 

Filtr powietrza jest okej, sprawdzałem jak nówka.

Aku też dobre, paliwo nowe wczoraj zatankowałem.

 

Cholera może jednak gaźniki się nie wyczyściły samym kompresorem i benzyną ?

 

Przy dawaniu gazu nie dymi na czarno wiec za bogato chyba nie ma, sam już nie wiem.

 

Na moje to wygląda jakby nie dostawał paliwa przy tych obrotach.

 

Aha jeszcze mi się przypomniało że przy synchronizacji obroty jałowy nie chciały zejść poniżej 1500 śrube wykrecilem do końca że przepustnica się nie opierała o śrubę ale jak przytkałem doloty powietrza na gaźnikach to spadły obroty do 1100 lub silnik zdechł.

 

Synchro elegancko trzyma równe podciśnienie.

 

Sorry za lekkie zamieszanie w opisie ;) mam nadzieje ze zrozumiecie.

 

Jutro postaram się nagrać film i wrzuce na youtube.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, nie mam takiej wielkiej myjki ultradźwiękowej żeby włożyć 4 gaźniki.

Jak myjecie gaźniki? zanurzacie w czymś na dzień dwa?

Czy zawozicie na myjkę? jak tak to ile płacicie za to?

 

Wszędzie piszą że carbcleanerem czyszczą podmuchają szprejem i jest okej :)

A u mnie kompresor z paliwem poszedł 10atm i widzę że buba....

 

A może by tak owinąć szmatami i wpieprzyć do pralki ? heh..

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, nie mam takiej wielkiej myjki ultradźwiękowej żeby włożyć 4 gaźniki.

Jak myjecie gaźniki? zanurzacie w czymś na dzień dwa?

Czy zawozicie na myjkę? jak tak to ile płacicie za to?

 

Wszędzie piszą że carbcleanerem czyszczą podmuchają szprejem i jest okej :)

A u mnie kompresor z paliwem poszedł 10atm i widzę że buba....

 

A może by tak owinąć szmatami i wpieprzyć do pralki ? heh..

 

Jeżeli chcesz sam zrobić dobrze te gaźniki i zaoszczędzić kasę to powinieneś kupić sobie taką myjkę ultradźwiękową w którą wejdzie cała bateria gaźników.

Niestety mam też niemiłą wiadomość dla Ciebie, nie da się za żadne pieniądze kupić wiedzy na temat czyszczenia i synchronizacji gaźników.

Zacznij może od wymiany świec zapłonowych na dedykowane do tego modelu motocykla i nie przestawiaj przerwy na elektrodach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mam do tego modelu NGK CR9EK odstęp zrobiłem na wszystkich taki sam bo się różnił.

 

Mam pewien pomysł, czy gaźniki Keihin CVKD40 można oddzielić ?

Wtedy każdy pojedyńczy gaźnik bym umieścił w mojej myjce, tylko pytanie jaką chemie wtedy do myjki zastosować?

 

Ostatnie pytanie do bardzo doświadczonych, mam jeszcze gaźniki od zxr 750 i nie mogę odkręcić jednej dyszy która znajduję się w komorze pływakowej o nawie Pilot Jet, śrubokręty już prawie omykają, a nie chcę obrobić jej do końca.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie jest normalne ze po calkowitym odpuszczeniu sruby wolnych obrotow gazniki nadal pracuja na 1500 obr - silnik spalinowy juz tak ma ze do pracy potrzebuje i benzyny i powietrza. swiadczy to o nieprawidlowym ustawieniu ukladu zasilania albo jego uszkodzeniu - nadprogramowe zrodlo powietrza ;)

 

2. nie radze rozdzielac gaznikow chociaz oczywiscie jest to mozliwe - pojawiaja sie pozniej problemy ze szczelnoscia polaczen - chyba, ze zastosujesz nowe uszczelniacze

 

3. swieczki do zabawy zalozyc wszystkie nowe

 

4. serwis gaznikow 4r zawierajacy mycie ultradzwiekowe kosztuje 200-400 pln w zaleznosci od warsztatu - u mnie okolice tej dolnej sumy

 

5. co do gaznika z zapieczona dysza to mozesz probowac roznych sposobow - wrzucic gaznik na noc do nafty, opukac, miejscowo podgrzac - a w ostatecznosci uzyc precyzyjnego wykretaka dobrej jakosci ktory bezpowrotnie uszkodzi dysze. pytanie tylko - po co chcesz ja wykrecac? mycie w myjce samych dysz to polowa sukcesu - gaznik jest pelen wewnetrznych kanalow i bez ich dokladnego wymycia ultradzwiekami niewiele pomoze

 

6. ja uzywam chemi tej firmy:

 

http://www.gt85.com.pl/

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy.

 

Nagrałem filmik obejrzyjcie go najpierw.

http://www.youtube.com/watch?v=QbgdKqF8qKs

Silnik chodzi na filmiku już bez ssania, zimny bez ssania odpali ale ciezko i na ssaniu ladnie pracuje.

Jak sie rozgrzeje i dodam mu ssania troche i gazuje to nic sie nie zmienia.

Kable od gazu, linka od ssania jest okej. Cały airbox uszczelniłem dla sprawdzenia sylikonem i nic nie pomogło.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wroce do tego co napisalem wyzej - nie jest mozliwe, zeby silnik z zamknietymi zupelnie przepustnicami utrzymywal tak wysokie obroty. na filmie sruba wolnych obrotow jest zupelnie odkrecona - zakladam, ze linki gazu nie sa w tej sytuacji napiete i ze rolgaz ma delikatny luz - slowem przepustnica gaznika nr.1 musi byc zamknieta.

 

taki stan rzeczy swiadczy o tym, ze tylko ta przepustnica jest zamknieta - pozostale sa pouchylane - uklad musi byc w takiej sytuacji mocno rozsynchronizowany. nie widze mozliwosci na taka prace silnika przy calkowitym ich zamknieciu.

 

przegladnalem jesze raz filmik - powiedz mi jakim cudem przepustnica daje sie naciskac jezeli w takim polozeniu sruby regulacji powinna byc calkiem zamknieta?! masz zle wyregulowane linki od rolgazu - juz poza calym balaganem.

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podpietych wakuometrach mam te same wartości więc jak mogę mieć rozsynchronizowane?

Na filmiku linki od rolgazu popuscilem na regulacjach ile sie dalo zeby bylo widoczne bardzo oco kaman.

Jak ściągne airbox i go odpalę obroty dalej te same ale jak przytkam wloty np w 1 i 2 gaźniku zaraz spadaja do 1100 i równo pracuję tak samo sie dzieje jak reka wszystkei 4 wloty przytkam.

 

Przypomne że śr składu mieszanki i poziomu paliwa nie ruszałem przed myciem i synchronizowaniem.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może takie trochę głupie pytanie, ale jakich wakuometrów używasz? Może one wprowadziły zamieszanie. A jak zegary zbombane, to i synchro do kitu. Podepnij wszystkie wakuometry do jednego źródełka zobacz czy te same wartości będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo równe wartości podciśnień to nie wszystko. w tym wypadku synchro nie równa się wyregulowane PRAWIDŁOWE gaźników. tak jak napisał Piotr to wiedza którą zdobywa się nie przy jednym motocyklu ani nie w sezon. Tu masz właśnie problem ze składem. Nie rozłączaj ich by weszły do myjki, one tego nie potrzebują, narobisz tylko problemów.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...