ficcal Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Będę to robił pierwszy raz sam, więc chciałem zapytać jak zrobić to prawidłowo? Chciałem jeszcze zadać kilka pytań: 1. dźwignia hamulca przedniego dosyć głęboko mi się zapada, chociaż układ jest według mnie odpowietrzony, tzn. gdy naciskam dźwignię kilkanaście razy i odkręcam lekko śrubę przy zaciskach wydobywa się z niej płyn, bez powietrza, więc w czym problem?2. Kupiłem motocykl niedawno, sprzedający twierdził że zrobił czyszczenie i synchronizację gaźników, czy jeżeli kłamał, objawiało by się to w jakiś sposób.? Ile według Was mogłaby kosztować taka synchronizacja + czyszczenie gaźników i dodatkowo regulacja zaworów, bo to przynajmniej od 3 lat nie było robione, więc myślę że już czas to zrobić. Dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Jesli chodzi o plyn chlodniczy - na zimnym silniku odkrecasz srube spustu przy pompie wody (prawy dekiel w ktory wchodzi waz od chlodnicy) i otwierasz korek od chlodnicy. Plyn sie spuszcza, po czym zakrecasz srube z umiarem zeby nie uwalic gwintu. Lejesz plyn chlodniczy przez wlew do chlodnicy, kiedy nalejesz do pelna to sciskasz kable tak zeby odpowietrzyc przewody, dolewasz plyn, zakrecasz. I juz. Co do dzwigni hamulca, albo zapowietrzony uklad, albo pompa etc. To trzeba juz sprawdzic organoleptycznie. To ze Ci leci bez powietrza to nie znaczy ze nie jest zapowietrzony uklad. 2. Niewyregulowane gazniki - jesli faluje na obrotach, ma gdzies dziure w obrotach etc. Zaworow nie poczujesz. Poprostu trzeba zlecic regulacje i tyle. Dlatego moim zdaniem po kupnie motocykla kazdego powinno sie dac do regulacji zawory, olej do zmiany - i wtedy mozna jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahor Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 1. może to być spowodowane gumowymi przewodami, na które przyszedł już czas wymiany. GPZ raczej nie ma dobrych hamulców, już z założenia.2. Rzeczywiście, może na wolnych nierówno chodzić, ew. słabo zbierać się z dołu przy niezsynchronizowanych gaźnikach.Jeżeli chodzi o zawory, to powinno je być słychać. W tym silniku powinno się regulować/sprawdzać co 6 tyś km. Ogólnie sprawa jest prosta w wykonaniu, regulacja jest na śrubach. Zrobisz to raz i satysfakcja zapewniona. A w kieszeni grosz zostanie i kolejna rzecz, której się nauczyłeś. Cytuj 654 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 W tych silnikach luzy zaworowe się kasują, więc nie usłyszysz, po prostu robić na czas i tyle. Podstawowy serwis(zawory, gaźniki, olej) robimy po kupnie po czym co 6 tys robimy synchro i wymianę oleju a co 12 tys zwory, olej i synchro(chociaż dla mnie robota zaworów bez synchra na koniec to druciarstwo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahor Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Co prawda nie miałem GPZ, a ER5, ale to ten sam silnik. Zrobiłem nim ok 38tyś km i serwis ok 6tyś km. Nigdy mi się luzy nie skasowały, luz zawsze był większy. Cytuj 654 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 a ja każdą er5 i gpz co robiłem miały luzy za ciasne - no ale tutaj wpływ ma charakterystyka użytkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ficcal Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Czyszczenie z synchronizacją i regulację zaworów robiliście sami? Jeżeli nie to ile Was to wyniosło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 a ja każdą er5 i gpz co robiłem miały luzy za ciasne - no ale tutaj wpływ ma charakterystyka użytkowania A ja powiem tak: logicznie rzecz biorac luzy powinny sie skracac w tym sprzecie, bo zbijaja sie przylgnie zaworowe i luz sie zmniejsza. W moim GPZ przez 15kkm skrocily sie niektore zawory o 0,02 inne wogole. W innym GPZ przez 14tys km skrocily sie tez o ok 0,02. Za tydzien bede wiedzial o jeszcze jednym. Czyszczenie z synchronizacją i regulację zaworów robiliście sami? Jeżeli nie to ile Was to wyniosło? Jesli chodzi o ceny to normalne ceny to ok 160zl za zawory i 140zl za gazniki. Z tym ze plyn chlodniczy lepiej zmieniac przy okazji regulacji zaworow, bo zeby zdjac dekiel trzeba spuscic plyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahor Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 (edytowane) Zawory można zrobić bez problemu we własnym zakresie przy użyciu podstawowych narzędzi - kilka kluczy i długi szczelinomierz.Natomiast do synchronizacji potrzebne są wakuometry. Ja kupiłem takie słupkowe http://www.marek-sklep.com.pl/pl/p/Wakuometry-slupkowe-4cyl./58 Cena może wysoka, ale zwraca się po dwóch synchronizacjach.I warto sobie ściągnąć manuala.Tak z ciekawostek, we wtryskach także przeprowadza się synchronizacje. Może nie gaźników, ale zaworów wolnych obrotów, więc na przyszłość też się przydadzą. Edytowane 10 Grudnia 2011 przez mahor Cytuj 654 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ficcal Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Jakie są konsekwencje jazdy na niewyregulowanych zaworach/niezsynchronizowanych gaźnikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Jakie są konsekwencje jazdy na niewyregulowanych zaworach/niezsynchronizowanych gaźnikach? Jesli chodzi o zawory - luz sie zmniejsza z czasem podpierajac zawory. Podparte zawory sa caly czas lekko uchylone przez co wypalaja sie gniazda zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Jakie są konsekwencje jazdy na niewyregulowanych zaworach/niezsynchronizowanych gaźnikach?Za ciasne luzy mogą spowodować wypalenie gniazd i jest to konsekwencja bo o skutkach takich jak problemy z odpalaniem itd chyba nie musze pisać. Ogółem regulacja zaworów to podstawowa rzecz która musi być zrobiona żeby silnik poprawnie "tykał" :icon_biggrin:. PS: Kolega wyżej mnie wyprzedził :biggrin: Edytowane 19 Grudnia 2011 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 a niezsynchronizowane gaźniki sprawiają, że obroty falują, motór nie pracuje poprawnie i spalanie masz jak w kamazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ficcal Opublikowano 3 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Co ile trzeba wymienić filtr paliwa i powietrza w GPZ 500? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 ja u siebie filtra paliwa nie posiadam, nie mam co wymieniać. Filtr powietrza czyszczę po sezonie. Serwisówka wskazuje wymianę co 5 czyszczeń lub co 20tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.