Skocz do zawartości

Wymiana płynu chłodzącego Kawasaki GPZ 500


ficcal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Będę to robił pierwszy raz sam, więc chciałem zapytać jak zrobić to prawidłowo?

 

Chciałem jeszcze zadać kilka pytań:

 

1. dźwignia hamulca przedniego dosyć głęboko mi się zapada, chociaż układ jest według mnie odpowietrzony, tzn. gdy naciskam dźwignię kilkanaście razy i odkręcam lekko śrubę przy zaciskach wydobywa się z niej płyn, bez powietrza, więc w czym problem?

2. Kupiłem motocykl niedawno, sprzedający twierdził że zrobił czyszczenie i synchronizację gaźników, czy jeżeli kłamał, objawiało by się to w jakiś sposób.? Ile według Was mogłaby kosztować taka synchronizacja + czyszczenie gaźników i dodatkowo regulacja zaworów, bo to przynajmniej od 3 lat nie było robione, więc myślę że już czas to zrobić.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o plyn chlodniczy - na zimnym silniku odkrecasz srube spustu przy pompie wody (prawy dekiel w ktory wchodzi waz od chlodnicy) i otwierasz korek od chlodnicy. Plyn sie spuszcza, po czym zakrecasz srube z umiarem zeby nie uwalic gwintu. Lejesz plyn chlodniczy przez wlew do chlodnicy, kiedy nalejesz do pelna to sciskasz kable tak zeby odpowietrzyc przewody, dolewasz plyn, zakrecasz. I juz.

 

Co do dzwigni hamulca, albo zapowietrzony uklad, albo pompa etc. To trzeba juz sprawdzic organoleptycznie. To ze Ci leci bez powietrza to nie znaczy ze nie jest zapowietrzony uklad.

 

2. Niewyregulowane gazniki - jesli faluje na obrotach, ma gdzies dziure w obrotach etc. Zaworow nie poczujesz. Poprostu trzeba zlecic regulacje i tyle. Dlatego moim zdaniem po kupnie motocykla kazdego powinno sie dac do regulacji zawory, olej do zmiany - i wtedy mozna jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. może to być spowodowane gumowymi przewodami, na które przyszedł już czas wymiany. GPZ raczej nie ma dobrych hamulców, już z założenia.

2. Rzeczywiście, może na wolnych nierówno chodzić, ew. słabo zbierać się z dołu przy niezsynchronizowanych gaźnikach.

Jeżeli chodzi o zawory, to powinno je być słychać. W tym silniku powinno się regulować/sprawdzać co 6 tyś km. Ogólnie sprawa jest prosta w wykonaniu, regulacja jest na śrubach. Zrobisz to raz i satysfakcja zapewniona. A w kieszeni grosz zostanie i kolejna rzecz, której się nauczyłeś.

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach luzy zaworowe się kasują, więc nie usłyszysz, po prostu robić na czas i tyle. Podstawowy serwis(zawory, gaźniki, olej) robimy po kupnie po czym co 6 tys robimy synchro i wymianę oleju a co 12 tys zwory, olej i synchro(chociaż dla mnie robota zaworów bez synchra na koniec to druciarstwo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja każdą er5 i gpz co robiłem miały luzy za ciasne - no ale tutaj wpływ ma charakterystyka użytkowania

 

A ja powiem tak: logicznie rzecz biorac luzy powinny sie skracac w tym sprzecie, bo zbijaja sie przylgnie zaworowe i luz sie zmniejsza. W moim GPZ przez 15kkm skrocily sie niektore zawory o 0,02 inne wogole. W innym GPZ przez 14tys km skrocily sie tez o ok 0,02. Za tydzien bede wiedzial o jeszcze jednym.

 

Czyszczenie z synchronizacją i regulację zaworów robiliście sami? Jeżeli nie to ile Was to wyniosło?

 

Jesli chodzi o ceny to normalne ceny to ok 160zl za zawory i 140zl za gazniki. Z tym ze plyn chlodniczy lepiej zmieniac przy okazji regulacji zaworow, bo zeby zdjac dekiel trzeba spuscic plyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory można zrobić bez problemu we własnym zakresie przy użyciu podstawowych narzędzi - kilka kluczy i długi szczelinomierz.

Natomiast do synchronizacji potrzebne są wakuometry. Ja kupiłem takie słupkowe

http://www.marek-sklep.com.pl/pl/p/Wakuometry-slupkowe-4cyl./58

Cena może wysoka, ale zwraca się po dwóch synchronizacjach.

I warto sobie ściągnąć manuala.

Tak z ciekawostek, we wtryskach także przeprowadza się synchronizacje. Może nie gaźników, ale zaworów wolnych obrotów, więc na przyszłość też się przydadzą.

Edytowane przez mahor

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakie są konsekwencje jazdy na niewyregulowanych zaworach/niezsynchronizowanych gaźnikach?

 

Jesli chodzi o zawory - luz sie zmniejsza z czasem podpierajac zawory. Podparte zawory sa caly czas lekko uchylone przez co wypalaja sie gniazda zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są konsekwencje jazdy na niewyregulowanych zaworach/niezsynchronizowanych gaźnikach?

Za ciasne luzy mogą spowodować wypalenie gniazd i jest to konsekwencja bo o skutkach takich jak problemy z odpalaniem itd chyba nie musze pisać. Ogółem regulacja zaworów to podstawowa rzecz która musi być zrobiona żeby silnik poprawnie "tykał" :icon_biggrin:.

PS: Kolega wyżej mnie wyprzedził :biggrin:

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...