Sikor Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Właśnie, to jest istotna zaleta z użytkowego punktu widzenia. Do tego kwestie estetyczne :) .Fajnym rozwiązaniem jest też wydech pod silnikiem, jak np. w KTM RC8 oraz w Buell'ach. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Tak, to prawda, podczas gleby może przeżyć. Ale kwestie użytkowe, czyli brak miejsca na bagaż i grzanie tyłka w lato nie są tego warte. No, przynajmniej według mnie! BTW a to w takim razie, skoro monowahacz jest tak słabym pomysłem, to dlaczego Ducati uparcie go stosuje? Walczą jak lwy o ograniczenie masy motocykla, a trzymają takie 'ciężkie' rozwiązanie? Tylko kwestie estetyczne? Zrezygnowali z wydechu pod zadupkiem, chociaż, przyznacie, trzymali je tam ze względu na estetykę. Przeniesienie na dół to kwestia techniczna. Czemu w takim razie nadal stosują monowahacz, skoro to podobny dylemat? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Tak, to prawda, podczas gleby może przeżyć. Ale kwestie użytkowe, czyli brak miejsca na bagaż i grzanie tyłka w lato nie są tego warte. No, przynajmniej według mnie! BTW a to w takim razie, skoro monowahacz jest tak słabym pomysłem, to dlaczego Ducati uparcie go stosuje? Walczą jak lwy o ograniczenie masy motocykla, a trzymają takie 'ciężkie' rozwiązanie? Tylko kwestie estetyczne? Zrezygnowali z wydechu pod zadupkiem, chociaż, przyznacie, trzymali je tam ze względu na estetykę. Przeniesienie na dół to kwestia techniczna. Czemu w takim razie nadal stosują monowahacz, skoro to podobny dylemat? ;) Kawasaki było sprytniejsze od wszystkich i w 250 masz wielki chromowany wydech boczny i brak miejsca pod zadupkiem :lalag: Monowahacz jakbyś się doczytał został pomyślany pod szybką wymianę koła w trakcie wyścigu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Pomijamy kwestie wygody/prędkości wymiany koła. Monowahacz stosowany w 1098/848/1198 jest masą porównywalny do klasycznych konstrukcji. To zupełnie coś innego niż mono w 916 i pochodnych, bo tam faktycznie ważyły wahacze sporawo.Poza tym z tego co czytałem mono w ducati jest tak zbudowane by z jakis tam wzgledów trakcyjnych pracowało przy duzych obciążeniach i złożeniach motocykla. A ponoć w dwuramiennym nie do końca to tak wygląda. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georg48 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Też lubię wibracje w pupie. :icon_biggrin: A to Yuby trzeba zapisać się do innej"parafii" -moze Ruch Palikota ?biedronia / :icon_question: :icon_question: :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 A to Yuby trzeba zapisać się do innej"parafii" -moze Ruch Palikota ?biedronia / :icon_question: :icon_question: :icon_question:Napisał ktoś, kto jeździ nieskręcającym i trzęsącym się motocyklem. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 A co ma tekst georga do tego nieskręcającego moto? czy tak tylko żeby komuś przyjebać napisałeś? lepiej ci? :icon_biggrin: uwielbiam twój ton wypowiedzi-jak zabierasz głos to jakby "wyrocznia" się odezwała. Ty chyba masz magistra ze wszystkiego co związane z motocyklem :notworthy: Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Nie, on ma SPEC'a :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Oj, klasyfikacja silników się kłania.Nazwa handlowa/marketingowa a klasyfikacja wg. nomenklatury fachowej to czasem są dwie różne rzeczy.Nie zmienia to faktu, że Ducati posiada silnik ewidentnie widlasty: V2 90st. Wracając do tej sprzeczki to znalazłem w sieci info na temat silnika Desmo V2 :http://thekneeslider.com/archives/2007/07/12/desmoharley-italian-american-v-twin-completed/ a zaznaczony tekst uważam za ewidentną herezję jak większość miłośników firmy DUCATI :icon_biggrin: Wielka prośba do zadymiarzy - Panowie darujcie sobie ten temat.Mam wielką prośbę - niech któryś z Was znajdzie w sobie trochę odwagi i założy w dziale Przy Piwie temat "WYCHODEK" a potem w nim wzajemnie możecie sobie dosrywać ile dusza zapragnie. Dla wielbicieli górnych wydechów jest też ciekawa konstrukcja:http://thekneeslider.com/archives/2009/04/24/xj500t-jaybuilt-kawasaki-500-bellytank-triple/ciekawy jestem jaki był sens takiego umieszczenia rur wydechowych? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 (edytowane) @theodor: a no widzisz, nie wiedziałem. A masz gdzieś coś do poczytania o tym, przypadkiem? BTW w 999 Ducati zdecydowało się jednak na wahacz klasyczny, dwuramienny. @Shinigami: no wiem, jakie zalety ma wahacz jednoramienny, oprócz wyglądu. Prawdą jednak jest, że masa innych producentów radzi sobie z klasycznym wahaczem i nie marudzą, że podczas weekendu wyścigowego ciężko im się koła zdejmuje, przyznasz ;) Edytowane 4 Grudnia 2011 przez MarcMarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Poszukam Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Poszukam Masz fotki swojego motocykla, pokaż i opisz różnice w prowadzeniu pomiędzy monowahaczem a Twoją konstrukcją. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Pomijamy wahacze serii 1098 Wahacz w starych sbk 916/996/998/748 waży ponad dwukrotnie więcej od mojego. To swoją droga był powód dlaczego nie zamontowałem mono budując motocykl. Gdybym napisał że czuję róznicę w pracy wahacza to bym skłamał, podejrzewam że w Polsce jest co najwyzej kilka osób które czują takie rzeczy w czasie jazdy. Oczywiscie nie mówimy o jakiś wahaczach ze stalowej rurki :)Niemniej sztywność na pewno jest znacząco większa. Nie moge tego znaleźdź, generalnie chodziło o opory pracy amortyzatora przy duzych złozeniach maszyny i dużym obciążeniu samych tłumików amortyzatora. Głównie odbicia. Praca wahacza powodować ma iż amortyzator jest mniej obciążony i może pracować na tłumikach porównywalnie do jazdy na wprost. Jeszcze poszukam. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Skoro już się trochę temat rozwinął i nawet o skręcaniu było, wie Ktoś może jak Bimota tesi 2d skręca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 (edytowane) Ale w jakim sensie jak? No zwrotnicę ma na wahaczu i skręca ;) Edytowane 4 Grudnia 2011 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.