toowdie Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Z patentów które mi się naprawdę spodobały:Silnik Rotaxa w Aprili Pegaso 650: rozbierając ten piec miałem radochę jak mało kiedy - silnik kręci się "do tyłu", 5 zaworów w tym 4 sterowane normalnie szklankami a jeden dźwigienką, napinacz łańcucha polega na wykręcającym się nazwijmy to popychaczu - naciągane sprężyną również którą trzeba nakręcić (prawie jak w zegarku), dwa gaźniki na jeden cylinder, zbiornik oleju w ramie - a sama rama skręcana z 4 elementów - ale wrażenia z jazdy rewelacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 (edytowane) Ciekawy artykuł :) . Oczywiście dołączam do grona zwolenników L-twinów - taka jednostka jest świetna i koniec dyskusji. Kto nigdy się nie przejechał i tak tego nie pojmie :buttrock: . Troszkę są niekonsekwentni. Na początku krytykują V2 pisząc, że V4 jest lepsze (mowa o Desmosedici i Hondzie, domyślam się że RC211V lub RC212V), a na końcu krytykują również V4. Co do obrotowych amortyzatorów w TL-ach powiem tak - nie widzę powodu, dla którego tak je krytykują. Nie jestem ekspertem i nie potrafię precyzyjnie porównać pracy dwóch różnych zawiasów, ale tym motocyklem jeździ mi się zajebiście :crossy: Edytowane 30 Listopada 2011 przez MSI Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 dopóki nie wyrwie sie gniazdo w ramie Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Ciekawy artykuł :) . Oczywiście dołączam do grona zwolenników L-twinów - taka jednostka jest świetna i koniec dyskusji. Kto nigdy się nie przejechał i tak tego nie pojmie :buttrock: . Troszkę są niekonsekwentni. Na początku krytykują V2 pisząc, że V4 jest lepsze (mowa o Desmosedici i Hondzie, domyślam się że RC211V lub RC212V), a na końcu krytykują również V4. Co do obrotowych amortyzatorów w TL-ach powiem tak - nie widzę powodu, dla którego tak je krytykują. Nie jestem ekspertem i nie potrafię precyzyjnie porównać pracy dwóch różnych zawiasów, ale tym motocyklem jeździ mi się zajebiście :crossy: drobna poprawka - RC211 TO SILNIK V5 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 dopóki nie wyrwie sie gniazdo w ramie Coś czytałem, że rama przy mocowaniach miała tendencje do pęknięć w niektórych egzemplarzach. Whoooj knows? drobna poprawka - RC211 TO SILNIK V5 Zgadza się, zapomniałem :flesje: . Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Troszkę są niekonsekwentni. Na początku krytykują V2 pisząc, że V4 jest lepsze (mowa o Desmosedici i Hondzie, domyślam się że RC211V lub RC212V), a na końcu krytykują również V4. Niekonsekwentni ???Wogole sie nie znaja, bo z ich wypisow wychodzi ze technicznie najlepsze jest 4 w rzedzie, kiedy od lat 60 wiadomo ze najlepsze jest 3 w rzedzie. Ma wszystkie zalety czworki, tyle ze nie ma wibracji 2 rzedu, ma lepszy glos i jest niewiele szersze od twina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 a poczemu 5 zaworów jest złe :icon_question: moja babcia ma 5 to się pytam... Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Z tego co wyczytałem w tekście, to nie ma żadnych lepszych efektów w porównaniu do 4 zaworów, a tylko komplikuje konstrukcje głowicy... Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 I drastycznie zmniejsza powierzcię podpór wałków rozrządu. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Niekonsekwentni ???Wogole sie nie znaja, bo z ich wypisow wychodzi ze technicznie najlepsze jest 4 w rzedzie, kiedy od lat 60 wiadomo ze najlepsze jest 3 w rzedzie. Ma wszystkie zalety czworki, tyle ze nie ma wibracji 2 rzedu, ma lepszy glos i jest niewiele szersze od twina. To czemu to nie ma praktycznie żadnego wydźwięku w wyścigach? W WSBK zdecydowanie króluje V2 od Ducati, w Supersportach R4 u Hondy i Yamahy, Triumphowi daleko do sukcesów tych firm. A w MotoGP wiadomo - Triumpha nie ma. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 To czemu to nie ma praktycznie żadnego wydźwięku w wyścigach? W WSBK zdecydowanie króluje V2 od Ducati, w Supersportach R4 u Hondy i Yamahy, Triumphowi daleko do sukcesów tych firm. A w MotoGP wiadomo - Triumpha nie ma. Kolejne sprostowanie:firma DUCATI nigdy nie produkowała silników "V"ta konstrukcja nazywana jest L-twin lub L-2 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Kolejne sprostowanie:firma DUCATI nigdy nie produkowała silników "V"ta konstrukcja nazywana jest L-twin lub L-2Pan ją tak nazywa. Jak i cała masa innych ludzi. Co nie znaczy, że to drugie określenie jest błędne, bo jest ono bardziej ogólne. Litości. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 znaczy się L-ką jeżdżę :D Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Niekonsekwentni ???Wogole sie nie znaja, bo z ich wypisow wychodzi ze technicznie najlepsze jest 4 w rzedzie, kiedy od lat 60 wiadomo ze najlepsze jest 3 w rzedzie. Ma wszystkie zalety czworki, tyle ze nie ma wibracji 2 rzedu, ma lepszy glos i jest niewiele szersze od twina. Adam i jak zwykle wszystko w temacie, a co do vobrations to polecasm boxer'a w 1150 lub mniej, pol godzinny przelot na pelnym gwizdku powoduje uczucie chodzenia mrowek w dupie przez conajmniej nastepnne 4 h :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 Pan ją tak nazywa. Jak i cała masa innych ludzi. Co nie znaczy, że to drugie określenie jest błędne, bo jest ono bardziej ogólne. Litości. A więc dyskutujemy dalej :icon_biggrin:Takką nazwę zastosował konstruktor tego silnika stosując w nim niemiecki wynalazek czyli rozrząd desmodroniczny.We wszystkich materiałach producenta nie znajdziesz określenia "V". Ta ciekawa konstrukcja weszła już na karty historii motocyklizmu i powinniśmy oddać w ten sposób hołd konstruktorowi.Aby Cię przekonać podpowiem jak sprawdzić różnicę pomiędzy tymi konstrukcjami.Silnik V został po raz pierwszy zastosowany w wielkoseryjnej produkcji przez firmę HD i do dzisiaj mimo stosowania wałka wyważającego nie mogą sobie poradzić z drganiami, telepotaniem czy wibracjami (są różne określenia tej choroby). Miłośnicy tej marki mówią o dobrych wibracjach :icon_biggrin:.Silnik motocykla Ducati L-twin oddaje także swoje drgania na ramę ale są one o wiele mniej odczuwalne niż w HD.Aby to sprawdzić możesz z ciekawości przy najbliższej okazji zrobić jazdy testowe na tych 2 motocyklach chociaż w/g mnie będzie to bardzo trudne z powodu dużego przywiązania się właściciela do motocykla :icon_biggrin: wymienionej marki.Pozostaje Ci jedynie jazda testowa podczas dni otwartych na początku sezonu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.