marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Pytanie do ekspertów. Jak eksploatować moto o tej porze roku ? Wiadomą rzeczą jest że latem temperatura silnika w czasie jazdy oscyluje między 80 a 90 st.C . Ale przy obecnych temperaturach nawet nagrzany w czasie postoju np.na światłach silnik do temp. 80 st.błyskawicznie chłodnie w czasie jazdy i temperatura spada mu nawet do 40 st.co jest moim zdaniem poniżej normalnej temperatiury pracy. I teraz pytanie - na ile jazda z taką temperaturą mu szkodzi. Czego należy się wystrzegać - jazdy z dużą szybkością i na wysokich obrotach,gwałtownych przyspieszeń czy też jazdy w dwie osoby.Dzisiaj uległem namowom syna i przelecieliśmy we dwójkę ok.40 km. Przy temperaturze +5 st i zacząłem mieć wątpliwości czy nie wykończę maszyny gdy temperatura silnika spadła mi w czasie jazdy do 40 st.C przy 240/godz.Doradźcie czy normalna jazda w tych warunkach ma sens czy lepiej już odpuścić ... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Marian....gdzie Ty tak szybko jeżdzisz chłopie :icon_razz: Edytowane 29 Listopada 2011 przez Syrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Marian, czy ty nie przesadzasz? :DZ tym spadaniem temperatury to trochę pojechałeś. Z Twojego operowania temperaturą w stopniach wnioskuję, iż masz takowy zegarek na pokładzie? One trochę oszukują i nie są zbyt dokładne.Zbytnie wychładzanie się maszyny w czasie jazdy powinno być ograniczone pracą termostatu. Może u ciebie jest on uszkodzony? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Marian....gdzie Ty tak szybko jeżdzisz chłopie :icon_razz: Jeżdżę teraz tylko tam gdzie muszę , a trochę szybciej żeby krócej marznąć.Warunkiem oczywiście jest odpowiednią droga. :bigrazz:Ps. Nie zwracaj uwagi na takie szczegóły jak szybkość z jaką jeżdżą koledzy bo nikt niczego nie będzie chciał Ci powiedzieć. Pozdrawiam Edytowane 29 Listopada 2011 przez marian65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Pytanie do ekspertów. Jak eksploatować moto o tej porze roku ? Wiadomą rzeczą jest że latem temperatura silnika w czasie jazdy oscyluje między 80 a 90 st.C . Ale przy obecnych temperaturach nawet nagrzany w czasie postoju np.na światłach silnik do temp. 80 st.błyskawicznie chłodnie w czasie jazdy i temperatura spada mu nawet do 40 st.co jest moim zdaniem poniżej normalnej temperatiury pracy. :icon_rolleyes: Tu mogą pomóc stare sprawdzone sposoby z samochodów, czyli przysłonięcie chłodnicy. Faktem jest, że niedogrzanie silnika nie służy mu, chociaż z dwojga złego to lepsze to niż przegrzanie. :icon_idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 saska 251 - R1 ma wyświetlacz temp.silnika i dolotowej .Niema w moim opisie żadnej przesady. Temp spada w czasie ślamazarnej jazdy do 67-70 st. a im szybciej tym niżej. Maszynę kupiłem nową i zimą ma tak zawsze ,noo ,chyba że termostat nie działał prawidłowo przez cały czas. Ale wydaje mi się że należy go wykluczyć temperatura nie rosła by tak szybko w czasie krótkich postojów np na światłach.Muszę jeszcze sprawdzić gdzie w tym moto jest czujnik temperatury. Jeśli na chłodnicy to wszystko wytłumaczy ,ale nie spotkałem się jeszcze z tak bezsensownym rozwiązaniem w żadnym pojeździe. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 generalnie, jednym z bardziej wychładzających silnik czynników jest powietrze dolotowe. W autach jest to ominięte dolotem z kolektora wydechowego - w motocyklach się nie spotkałem z czymś takim (ciekawe czemu tak jest?). U siebie w cebuli będę właśnie rzeźbił z wymiennikiem ciepła na kolektorach - druciarstwo będzie, ale w zimę temperatura spada do -20 i wtedy jest wesoło :) Może faktycznie spróbuj zasłonić chłodnicę. Ja czasami zasłaniam, chociaż nie mogę stwierdzić jednoznacznie, że to coś daje. Wszyscy mówią, że to jest metoda - z drugiej strony termostat TEORETYCZNIE powinien tak regulować, żeby nie była potrzebna.. :icon_rolleyes: Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 (edytowane) Zasłonięcie chłodnicy może być skuteczne na trasach , a na razie nic takiego nie planuję. Natomiast moto z zasłoniętą chłodnicą może się przegrzewać w czasie wolnej jazdy np w korkach czy np po zatrzymaniu na światłach.A tak swoją drogą to ciekawe jakie miny mieli by ludzie na widok typa na sportowym moto z chłodnicą zasłoniętą kocem czy jakąś dyktą...pewnie myśleli by jaki twardy facet na miętkim motocyklu. :icon_mrgreen: Edytowane 29 Listopada 2011 przez marian65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmi Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Zasłanianie chłodnicy nic nie daje, tak jak Marian zauważył można przegrzać silnik. Jeżeli mamy sprawny termostat to tak jakbyśmy zasłonili chłodnicę. ("termostat odcina chłodnie")Stawiam na niedomykający się termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Przy dodatnich temperaturach nie powinno być żadnego zasłaniania chłodnicy. Przy -10 to bym się zgodził...Ja obstawiam, że masz awarię termostatu, wykręć go i przetestuj, to nic nie kosztuje. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyrmaz Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 To dziwne ze az tyle ci spada. Ja wczoraj jechalem swoim bladym od mechaniora ok.30km srednia predkosc 90kmh przy temp -1 celsjusza (same zakrety) i temperaturaspadla mi do 78 stopni. Byc moze powinien byc u ciebie termostat którego nie masz a u mnie moze jest...? (nie sprawdzalem-odczyty z zegarów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Ja w swoim aucie na zimę zmieniam termostat,który otwiera się przy 90 stopniach a na lato zakładam na 70 stopni.Ma to na celu utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy silnika w upalne dni.Poszukaj termostatu,który otwiera się dopiero przy większych temperaturach.Zasłanianie chłodni zdaje egzamin w dieslu starej daty Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zsakul1978 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Skoro jest tak od nowości to ja bym się na siłę problemów nie doszukiwał. Marian w zasadzie sam sobie chyba na pytanie odpowiedziałeś - sprawdź gdzie jest czujnik temperatury bo jeśli między chłodnicą, a termostatem to raczej nie dzieje się nic nienormalnego. (Kiedyś taki problem próbowałem rozwiązać w Raptorze, wymieniłem termostat, założyłem nowy czujnik temp i nic się nie zmieniło. Od tego czasu minęło już 3 lata a Raptor ma się wyśmienicie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 A ja mam przesłoniętą chłodnicę i muszę Wam powiedzieć że zauważyłem poprawę. Przed przesłonięciem wskaźnik temperatury ledwo co ruszył się z pola oznaczającego niedogrzany silnik(niestety nie mam zakresu temperatur, tylko zaznaczone pola)-Saska też tak ma, więc wie o co chodzi. Obecnie wskazówka ładnie wchodzi na pole normalnej pracy silnika, jest ciut niżej niż w lecie, ale to i tak spora poprawa. Chłodnicę zasłoniłem w 3/4 powierzchni, pozostawiłem od góry odsłonięte 3 rzędy lamelek chłodzących. Przesłonę wyciąłem z cienkiej plexi i przymocowałem trytytkami do siatki osłaniającej chłodnicę pozostawiając przestrzeń ok. 2 cm pomiędzy chłodnicą a zasłoną. To pozwala na swobodny przepływ powietrza w razie załączenia wentylatora. Nie ma raczej groźby przegrzania silnika, jezeli sprawny jest układ wentylatora, i pozostawiony odstęp pomiędzy osłoną a chłodnicą pomagającej w cyrkulacji powietrza po włączeniu wentylatora. Ważne jest, aby osłona nie dolegała bezpośrednio do powierzchni chłodnicy, ponieważ załaczony wentylator przyciągnie osłonę do chłodnicy zamykając sobie przepływ powietrza. W zeszłym roku jeździłem bez osłony, silnik miał poważne problemy z nagrzaniem co również zasugerowało mi awarię termostatu. Po sprawdzeniu okazało się że jest sprawny i po prostu taki urok, że motocykl nie lubi zimy. Nie wiem jak w R-1, ale u mnie czujnik wskaźnika jest wkręcony w obudowę termostatu nie głowicę, więc może u Ciebie jest podobnie. W chłodnicę wkręcony jest czujnik załączjacy wentylator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Vatzeque - masz rację ,niedomykający się termostat może robić mnie w bambuko , ale z pewnością jakoś tam działa bo wystarczy zwolnić a temperatura od razu się podnosi , a przy postoju na światłach wzrasta bardzo szybko do ponad 80 stopni.A może ktoś z kolegów lata na R1 z.2008 r o tej porze i może napisać jakie temperatury ma jego maszyna :mellow:? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.