Skocz do zawartości

kawasaki zx6r 98r stukanie w silniku


plebanln
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

szczelinomierz mam 0.05

czy 0.01 jest oknieczny czy tym co 0,05 tez mozna ustawić??

 

A jak chcesz zmierzyc luz 0,17? Zeby wiedziec jaka musisz podmienic plytke, musisz znac dokladnie wartosc luzu. Co 0,05mm to sa plytki do kupienia.

 

Co do filmiku "20072011007" to ciezko powiedziec skad ten dzwiek, bo jest krecone w jednym miejscu. Mi to brzmi bardziej jak zawor.

Szczerze? Zanim rozebrales to trzeba bylo kupic sobie najtanszy stetoskop i osluchac skad te dzwieki dochodza. Jak juz rozebrales to wszystko jest do kontroli. Od luzow przez panewki walkow, sprezyna zaworowa czy nie jest jakas peknieta etc...

Chociaz teraz nie masz pewnosci czy stukanie bylo z gory czy z dolu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest zatarty przez braku oleju, to będzie droga lekcja dla Ciebie. Kupienie zdrowego "pieca" nie będzie takie łatwe. No i przyjmij od razu do wiadomości że tego już nie naprawisz!!

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest zatarty przez braku oleju, to będzie droga lekcja dla Ciebie. Kupienie zdrowego "pieca" nie będzie takie łatwe. No i przyjmij od razu do wiadomości że tego już nie naprawisz!!

szukam silnika a i przy okazji bede tamtego rozbierał moze znajde coś sensownego i zobaczymy kto miał racje hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od odkręcenia miski olejowej, znajdziesz tam złote płatki jak znalazł do ozdobienia choinki;P

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od odkręcenia miski olejowej, znajdziesz tam złote płatki jak znalazł do ozdobienia choinki;P

A że swięta się zbliżają to będzie jakis pożytek z tego pieca :icon_biggrin: . A co do stuku to najprawdopodobniej panewka, ale jest to juz stan agonalny

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś mierzyłem to jeszcze raz ale to juz uwzględniając to co pisaliście i wyszło że :

patrząc od łańcuszka (od strony sprzęgła) na zaworach ssących

na pierwszym tłoku oba zawory 0,25 luz

na drugim tłoku pierwszy zawór 0,10 drugi 0,15

na trzecim tłoku oba po 0,25

i czwarty tak samo

na wydechu patrząc od tej samej strony

na pierwszym tłoku pierwszy zawór 0,20 druga 0,15

na drugim tłoku pierwszy 0,10 druga 0,25

na trzecim tłoku oba po 0,25

na czwartym tłoku pierwszy 0,15 a drugi 0.05 miało problem

kupie sobie szczelinomierz 0,01 to sprawdzę dokładniej

mało jest zaworów w normie

Edytowane przez plebanln
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało jest zaworów w normie

 

Jak to w tym sprzecie... Szczerze to wyrzuc ten szczelinomierz. Z taka dokladnoscia to mozna przerwe na swiecy ustawiac, a nie mierzyc zawory.

Podane przez Ciebie wartosci nie sprawilyby ze byloby az takie stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zakrec recznie walem, bez rozrusznika. Zlozyles gore do kupy?

ja jestem w trakcie rozkręcania z góry to tylko sciągnołem pokrywe klawiatury od spodu juz nie ma miski dekli i nadal cięzko zlokalizować ale jak kręce rozrusznikiem to jet co pełny obrót stukniecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo poszła Ci panewka korbowodowa i tłok napiernicza o głowicę - prosta diagnoza - wykręcasz świec i gdy masz tłok w gmp wkładasz w otwór świecy śrubokręt, kawałek gładkiego pręta - i teraz RĘCZNIE kręcisz tam i spowrotem wałem - jak się śrubokręt nie będzie ruszał, albo będzie z pewnym opóźnieniem to masz przyczynę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko juz jasne rozebrałem pierwsza korbe nom i panewki wylecialy hehe starte i zatarte

i teraz mam rade jeśli komuś rtak stuka to słuchając z boku silnika ciężko stwierdzić w którym miejscu bo niesie po siolniku ale wystarczy odkręcić wszystkie świece i wtedy stukanie słychac od góry wtedy wystacczy zatkać palcem otwór i łatwo można stwierdzić która to panewka (sprawdzona technika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o naprawie zużytego pieca w motocyklach marki "KAWASAKI" to odradzam, mowie to bo jestem 3,5tys km po takim zabiegu.

Kupiłem używany wał z panewkami, wszystko pomierzone i spasowane wg serwisówki i chodzi dużo lepiej niż wcześniej.

Dlaczego odradzam? bo zazwyczaj dostępne są już "zajechane" części jak głowice, wały, wałki rozrządu, wyklepane zawory.

Ja miałem szczęście bo znajomy miał skasowany taki sam motocykl w bardzo dobrym stanie.

 

W polszy kupienie pieca do kawasaki w dobrym stanie jest mitem. Porównaj sobie ceny silników choćby na niemieckim ebayu.

I jeśli chodzi dalej o markę Kawasaki to jest strasznie ale to bardzo strasznie wrażliwa na niedbalstwo i zapomniane regulacje/serwis.

 

Sprawa ma się dużo lepiej z częściami do yamahy, suzuki już nie mówiąc o silnikach nie do zdarcia hondy.

 

Reasumując i zaczynając od góry

W głowicy masz wyklepane grzybki od zaworów bankowo i jeśli wyregulujesz zawory to po 200km bd miał znowu szambo

Nie wiem jak u Ciebie z kompresją jak miałeś dobrą czyli po te 10/11 barów to jeszcze bym się uspokoił

Dalej pomierzył tłoki, pierścienie czy mieszczą się w serwisówce oraz korbowody(nie wiem czy to na nich poszła panewka?)

Na samym końcu mierzenie wału, tutaj lepiej oddać do specjalnych zakładów by wszystkie czopy i owalizacje pomierzyli

Jeśli wał bd okej i będzie trzymał wymiary mieszczące się w granicy tolerancji możesz kupić same panewki nominalne

 

Ale jeśli poszła Ci panewka główna na wale, to poracha.

 

Nowy wał do kawasaki kosztuje 3tyś zł z przesyłką do Polski. To za tyle "może" trafisz na dobry silnik.

 

Myślę że pomogłem troszkę

 

Lewa!

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mowa o naprawie zużytego pieca w motocyklach marki "KAWASAKI" to odradzam, mowie to bo jestem 3,5tys km po takim zabiegu.

Kupiłem używany wał z panewkami, wszystko pomierzone i spasowane wg serwisówki i chodzi dużo lepiej niż wcześniej.

Dlaczego odradzam? bo zazwyczaj dostępne są już "zajechane" części jak głowice, wały, wałki rozrządu, wyklepane zawory.

Ja miałem szczęście bo znajomy miał skasowany taki sam motocykl w bardzo dobrym stanie.

 

W polszy kupienie pieca do kawasaki w dobrym stanie jest mitem. Porównaj sobie ceny silników choćby na niemieckim ebayu.

I jeśli chodzi dalej o markę Kawasaki to jest strasznie ale to bardzo strasznie wrażliwa na niedbalstwo i zapomniane regulacje/serwis.

 

Sprawa ma się dużo lepiej z częściami do yamahy, suzuki już nie mówiąc o silnikach nie do zdarcia hondy.

 

Reasumując i zaczynając od góry

W głowicy masz wyklepane grzybki od zaworów bankowo i jeśli wyregulujesz zawory to po 200km bd miał znowu szambo

Nie wiem jak u Ciebie z kompresją jak miałeś dobrą czyli po te 10/11 barów to jeszcze bym się uspokoił

Dalej pomierzył tłoki, pierścienie czy mieszczą się w serwisówce oraz korbowody(nie wiem czy to na nich poszła panewka?)

Na samym końcu mierzenie wału, tutaj lepiej oddać do specjalnych zakładów by wszystkie czopy i owalizacje pomierzyli

Jeśli wał bd okej i będzie trzymał wymiary mieszczące się w granicy tolerancji możesz kupić same panewki nominalne

 

Ale jeśli poszła Ci panewka główna na wale, to poracha.

 

Nowy wał do kawasaki kosztuje 3tyś zł z przesyłką do Polski. To za tyle "może" trafisz na dobry silnik.

 

Myślę że pomogłem troszkę

 

Lewa!

 

czyli sądzisz że te silniki po 1200 zł to lipa nom to nie ciekawie sie zapowiada

pozostaje założyć łańcuch i pedała hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...