DZIKOWSKI Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Witam ponownie wyciągnąłem silnik zdemontowane dekle i misa widać ząbkowanie na zębach skrzyni czyli wymiana skrzyni mnie czeka,aby rozpołowić by dostać się do skrzyni trzeba demontować rozrusznik i sprzęgło??Witaj!Czy przy spuszczaniu oleju zauwarzyłeś jakieś opiłki itp? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Obawiam się, tak jak Adam, że źle postawiono diagnozę, a przecież sposób zadawania pytań przez autora powinien dać nam do myślenia...Ale to nie grzech. Niech zapoda fotki skrzyni, to będzie można coś skutecznie pomóc. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Obejrzyj jeszcze dokładnie wałek krzywkowy bo jak jest podrobiony to lubi się skrzynia blokować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 tu masz schemat: http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm typowe rozwiązanie suzuki. Zablokowało Ci skrzynie? czy możliwość zmiany biegów bo to istotne. jak zablokowało skrzynie to coś strzeliło, może wodzik i zazębiło 2 biegi naraz. Jak się zablokowała zmiana biegów tylko to może zapadki w wałku krzywkowym albo spręzynka prowadzenia wałka wtedy nie zaskakuje do końca bieg i zostaje razem z drugim biegiem wtedy skrzynia stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robs10 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam trochę jestem zapracowany,podeśle wieczorkiem tą skrzynie powód zablokowania skrzyni był taki że odkręciła się śrubka trzymająca wodzik na którym przesuwają się popychacze zębatek,wsuniecie wodzika spowodowało jego pękniecie i zablokowanie dźwigni zmiany biegów.ale już zamówiłem w suzuki tą rurkę za 80Zł,a skrzynia wydaje się cała,myślę że panowie doradza mi czy warto jeszcze na niej pośmigać?a gdzie mogę zakupić tą pastę molibdenową?i warto by też sprawdzić grubość panewek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Ja bym panewek nie ruszał. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 To pół biedy. 80 zeta nie majątek, zaś satysfakcja z naprawy bezcenna.Panewek nie ruszaj. Tak jak rozebrałeś silnik, to tak go składaj.Z praktyki warsztatowej-motocyklowej wynika, że:- przed montażem warto usunąć wszelkie ślady po szczeliwie, jakie są na powierzchniach przylegających obu połówek kartera,- po wyczyszczeniu należy powierzchnie te odtłuścić, najlepiej benzyną ekstrakcyjna lub zmywaczem do sprzęgieł i hamulców,- wszystkie otwory gwintowane należy wydmuchać starannie powietrzem, najlepiej pistoletem z końcówką sięgającą głęboko w otwór - castorama/obi/etc, koszt do 20 zł,- zaopatrujemy się w dwa klucze dynamometryczne, bo nie ma klucza, który ogarnia zakres od śrubek M6 wkręcanych w aluminium do śruby kosza sprzęgłowego lub podobnej,- zaopatrujemy się w klej do gwintów, tzw. loctite, do skręcania silnika - kumaty sprzedawca Ci dobierze,- drukujemy sobie wykaz momentów dokręcania śrub i ich kolejność - trzymamy się tego z żelazną dyscypliną, żeby się nie odkręcało to mamy siuwaks,- przed złożeniem połówek silnika każdą panewkę pokrywamy olejem silnikowym, np z oliwiarki, żeby nie zetknęła się sucha panewka z suchym czopem.Jak o czymś zapomniałem, to mnie poprawcie. Powodzenia :-) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robs10 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Załączam fotki Dziękuje panowie za podpowiedzi,bardzo mi się przydadzą mam zakupiony klej do gwintu loctite i loctite 510 do łączenia połówek,jeszcze klucz dynamometryczny muszę ogarnąć,a czemu są potrzebne dwa? czy w serwisówce znajdę które śruby skręcam w pierwszej kolejności? A czy mógłby ktoś podrzucić wykaz momentów dokręcania śrub i ich kolejność?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Czy ja dobrze widze pitting na drugim z prawej kole zebatym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robs10 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Może się źle określiłem z tym ząbkowaniem na zębach,chodziło o te ślady na zębatkach czy da się na tym jeździć czy wymiana?? Na pierwszym i drugim o ile to piting? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 jak dla mnie to juz nie polata za długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Faktycznie, występuje zużycie na dwóch kołach zębatych...Pytanie do Adama i Piotra: wymieniać, czy składać i jeździć dalej?Co do dwóch kluczy, to chodzi o zakresy w jakich pracują klucze dynamometryczne - śruby M6 i M8 są wkręcane w aluminium momentem, który jest poniżej skali klucza do dokręcenia kosza sprzęgłowego, lub nawet śrub M10. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Uszkodzone koła zębate natychmiast do wymiany. Osobiście już dawno nie spotkałem tak mocno zużytych powierzchni.Niestety ceny nowych kół zębatych powalają na kolana tym bardziej, że wypada kupić pary współpacujące ze sobą.Dla silnika ze sporym przebiegiem doradzał bym zakup używanej skrzenie z tego typu silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Potwierdzam, rowniez z sugestia kupna uzywanej skrzyni - ktora mozwsz obejrzec i zrobic zdjecia przed zakupem po czym wrzucic je tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robs10 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witam jest na allegro taka skrzynia na jednym zdieciu widac pitting duzo mniejszy od mojego czy warto dac 530zł?? Na tym zdięciu widac Widać ze na innych zębach jest pitting jak można parami to może byłoby ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.