Skocz do zawartości

bandit gsf 1200N


robs10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie wyciągnąłem silnik zdemontowane dekle i misa widać ząbkowanie na zębach skrzyni czyli wymiana skrzyni mnie czeka,aby rozpołowić by dostać się do skrzyni trzeba demontować rozrusznik i sprzęgło??

Witaj!

Czy przy spuszczaniu oleju zauwarzyłeś jakieś opiłki itp?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, tak jak Adam, że źle postawiono diagnozę, a przecież sposób zadawania pytań przez autora powinien dać nam do myślenia...

Ale to nie grzech. Niech zapoda fotki skrzyni, to będzie można coś skutecznie pomóc.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz schemat: http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm typowe rozwiązanie suzuki. Zablokowało Ci skrzynie? czy możliwość zmiany biegów bo to istotne. jak zablokowało skrzynie to coś strzeliło, może wodzik i zazębiło 2 biegi naraz. Jak się zablokowała zmiana biegów tylko to może zapadki w wałku krzywkowym albo spręzynka prowadzenia wałka wtedy nie zaskakuje do końca bieg i zostaje razem z drugim biegiem wtedy skrzynia stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam trochę jestem zapracowany,podeśle wieczorkiem tą skrzynie powód zablokowania skrzyni był taki że odkręciła się śrubka trzymająca wodzik na którym przesuwają się popychacze zębatek,wsuniecie wodzika spowodowało jego pękniecie i zablokowanie dźwigni zmiany biegów.ale już zamówiłem w suzuki tą rurkę za 80Zł,a skrzynia wydaje się cała,myślę że panowie doradza mi czy warto jeszcze na niej pośmigać?a gdzie mogę zakupić tą pastę molibdenową?i warto by też sprawdzić grubość panewek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pół biedy. 80 zeta nie majątek, zaś satysfakcja z naprawy bezcenna.

Panewek nie ruszaj. Tak jak rozebrałeś silnik, to tak go składaj.

Z praktyki warsztatowej-motocyklowej wynika, że:

- przed montażem warto usunąć wszelkie ślady po szczeliwie, jakie są na powierzchniach przylegających obu połówek kartera,

- po wyczyszczeniu należy powierzchnie te odtłuścić, najlepiej benzyną ekstrakcyjna lub zmywaczem do sprzęgieł i hamulców,

- wszystkie otwory gwintowane należy wydmuchać starannie powietrzem, najlepiej pistoletem z końcówką sięgającą głęboko w otwór - castorama/obi/etc, koszt do 20 zł,

- zaopatrujemy się w dwa klucze dynamometryczne, bo nie ma klucza, który ogarnia zakres od śrubek M6 wkręcanych w aluminium do śruby kosza sprzęgłowego lub podobnej,

- zaopatrujemy się w klej do gwintów, tzw. loctite, do skręcania silnika - kumaty sprzedawca Ci dobierze,

- drukujemy sobie wykaz momentów dokręcania śrub i ich kolejność - trzymamy się tego z żelazną dyscypliną, żeby się nie odkręcało to mamy siuwaks,

- przed złożeniem połówek silnika każdą panewkę pokrywamy olejem silnikowym, np z oliwiarki, żeby nie zetknęła się sucha panewka z suchym czopem.

Jak o czymś zapomniałem, to mnie poprawcie.

 

Powodzenia :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam fotki

 

Dziękuje panowie za podpowiedzi,bardzo mi się przydadzą mam zakupiony klej do gwintu loctite i loctite 510 do łączenia połówek,jeszcze klucz dynamometryczny muszę ogarnąć,a czemu są potrzebne dwa? czy w serwisówce znajdę które śruby skręcam w pierwszej kolejności?

 

A czy mógłby ktoś podrzucić wykaz momentów dokręcania śrub i ich kolejność??

post-58424-0-73190500-1327427276_thumb.jpg

post-58424-0-95515300-1327427296.jpg

post-58424-0-59493800-1327427332_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, występuje zużycie na dwóch kołach zębatych...

Pytanie do Adama i Piotra: wymieniać, czy składać i jeździć dalej?

Co do dwóch kluczy, to chodzi o zakresy w jakich pracują klucze dynamometryczne - śruby M6 i M8 są wkręcane w aluminium momentem, który jest poniżej skali klucza do dokręcenia kosza sprzęgłowego, lub nawet śrub M10.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone koła zębate natychmiast do wymiany. Osobiście już dawno nie spotkałem tak mocno zużytych powierzchni.

Niestety ceny nowych kół zębatych powalają na kolana tym bardziej, że wypada kupić pary współpacujące ze sobą.

Dla silnika ze sporym przebiegiem doradzał bym zakup używanej skrzenie z tego typu silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...