Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

Nosz kurde...i nic Marlew się nie chwalisz? (zbierasz kolejne punkty) Skubany...ja mam serię 51J z 86 roku. Grafitowa, z owiewą. Dalej...Conan...ja daję pół swojej głowy, że Cię nieraz widziałem. Ja też okupuję Ursynów. Twoja XJ jest biała? Bo golasa białego widziałem nie raz. Bywasz w okolicach Natolina? Jeśli tak...to widziałem Twój sprzęt kilkakrotnie :) Raz mijaliśmy się (jeśli to Ty) na Sikorskiego jakieś...3-4 tygodnie temu w środku dnia. Ja jechałem do domu, Ty w stronę mostu Siekierkowskiego. Piszę "Ty", ale może to ktoś inny? Ale tutaj można być prawie pewnym,. bo niewiele jest na Ursynowie białych, gołych XJ600 51J ;) Na razie widziałem jedną.

 

Teraz do rzeczy.

 

1) W mojej też tłumiki przeszkadzają bucikom. Podeszwy nigdy mi z dymem nie poszły, ale tłumiki są wyraźnie wyczuwalne pod piętami. Tak chyba ma być.

 

2) Moja jak na razie oleju nie bierze. Z tłumików nie dymi, pali około 6-7 w mieście przy średniej jeździe rekreacyjno-pokazowej. Nie oszukujmy się - XJ musi swoje spalić, bo to nie jest nowoczesny wtrysk. Jedyne co mogę polecić, to jazda z prędkościami obrotowymi w okolicach 6000. Nie koniecznie stale, ale unikanie stałego korzystania z zakresu do 4000 na każdym biegu. Teoretycznie powinno to osczędzić paliwo. U mnie jednak zużycie wtedy jest większe. Gdy trochę pogazuję i korzystam z obrotów max do 10000 (nie za często), wówczas spalanie spada lekko poniżej 6l/100.

 

3) Hamulce z przodu są ok, ale nie rewelacja. U mnie jednak jest to kwestia nowych klocków - jeszcze nie "dotarte".

 

4) Jeszcze jedna (za przeproszeniem) kwestia. Idaho_da ma XJ650. My mamy XJ600. Rodowód naszych silników 600ccm wywodzi się od XJ550, nie XJ650, także należy się kierować w stronę tej mniejszej pojemności przy poszukiwaniu podobieństw i manuali. Może podobne rozwiązania, ale w naszych XJ nie ma naprzykład YICS (tak mi się wydaje). Mimo zbliżonych pojemności, troszkę się od siebie różnią.

 

5) Co do owiewki...jest niezła, ale nie jest rewelacyjna. Powyżej 120 muszę się chować za nią dosyć konkretnie. A reflektor? Przynajmniej świeci ;) A że jest "wartburgowaty"...światło jest i to jest najważniejsze.

 

6) Teraz elastyczność. Ostatnio pod lekką górkę z pasażerem przyspieszałem (to było wyprzedzanie) na VI biegu z obrotów około 3000 w górę. U mnie na VI jest wtedy około 60 km/h. Czyli z tych niskich obrotów odkręciłem manetę i...przyspieszenie wprawdzie nie zrzuciło nas z krzesełka, ale motocykl normalnie zebrał się do roboty bez żadnych narzekań. To oczywiście zaleta silnika, ale i krótkich przełożeń skrzyni.

 

6) Spotkanie? Pewni, że tak ;) Jak na razie, możnaby zrobić chociaż spotkanie mikro-warszawskie. Marlew - Żabia Wola, ja Ursynów...Conan?? czyżby też Ursynów? Ja mam czas niestety dopiero w lipcu.

 

I na koniec mam do Was pytanie o osiągane prędkości na VI biegu. U mnie rośnie dokładnie liniowo. Przy 2000 mam 40km/h, przy 4000 80 km/h przy 6000 120km/h itd. Jak to wygląda u Was? Nie sprawdzałem jeszcze Vmax ze względu na zawieszenie z przodu, które tak jak Marlew mam do zrobienia. Łożysko główki i olej w lagach. Wtedy się porozpędzamy ;) Poznałem - tak na marginesie - fajne miejsce do testów. Jak się kiedyś zgadamy, to Wam pokażę. Czekam na pogaduchy i dalsze wieści z Waszej strony.

 

michał

 

 

 

Dopisane:

Czy obywatel Conan123 śmigał dziś ulicą Rosoła około godiny 20-21?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie włąściciele XJ.

 

Pzrepraszam za pomyłkę z YICS. Otóż YICS jest z tym, że w XJ 900F, której silnik jest praktycznie żywcem przeszczepiony z mojego(pomijam oczywiście zmianę pojemnosci skokowej). Przepraszam was bardzo za pomyłkę, aczkolwiek silniki i tak sa dosyc podobne wiec manual może wam się przydać, a już napewno nie zaszkodzi.

 

Conan z chęcią spotkam się z tobą na pomorzu, trzeba będzie ustalic tylko dokladny termin. Co do zlotów, to też niebardzo dopowiadają mi wielkie spędy wiec jeśli byśmy się gdzieś (gdzie???trzeba to jak najszybciej ustalić) spotkali (XJ-kowagrupą),to było by bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ośmielę się zamieścić odnośniki do zdjęć XJ zrobionej tak pięknie, że nie mogę uwierzyć :) Jest to golasik...leciutko tuningowany. Tak pięknie ktoś to zrobił...a to przecież zwykła XJ!

 

http://acn.waw.pl/moto/zdjecia/motocyklowe.../xj_golas_1.jpg

http://acn.waw.pl/moto/zdjecia/motocyklowe.../xj_golas_2.jpg

 

Nie wiem jak Wam, ale mi podoba się przepotwornie ;) No nieco przesadzam...ale do mojego ideału golasa (BAndit, Hornet) jest nawet trochę podobna.

 

Dopisane:

 

Po zobaczenu tych zdjęć, zdecydowałem się na przeróbkęswojej na nakeda. Nie teraz od razu, ale stopniowo ;) Najpierw mechanicznie do perfekcji...później wskaźniki i reflektor np. od Bandita i jest nieziemsko. Zmiany mogą być odwracalne....kurde - dam radę!!

 

Dopisane po raz drugi:

Ja nie wiem, czy moja nie jest zdławiona. Mam nadzieję, że nie. Napisałem do importera Yamahy z prośbą o info na temat mojego sprzętu. Wolałbym, żeby miała pełne 73KM. Nie byłoby kosztów przeróbki. Szczepcio...jak sprawdziłeś że Twoja jest zdławiona? Ja mogę tylko po Vmax, a na razie tego nie zrobię ze względu na zawieszenie z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo w papierku co sie zwie brief ma wpisane jak sie nie myle 34kw czyli 50 km jak sie nie myle oczywiscie.I jest bardzo wona

nie to co CB900f .

Przy 100 załanczam ostatni bieg a ona nie rozpedzi sie więcej jak 130;(

A jak biore ją z 3 i dalej 4 to 160 i mysle ze to jest naprawde mało jak na jej fabryczbe 73km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do Ibanez: Obywatel Conan ( ;) , brzmi śmiesznie) włóczy się po ursynowie białą, gołą XJ bardzo często, wczoraj również. Co prawda biuro mam na Belgradzkiej, a mieszkam na Hirszfelda, ale odkąd jeżdżę moto to jakoś nie chcę mi się prosto do domu wracać i z reguły rundka po Ursynowie musi być. Zaraz też będzie.

Jak Twoja gitara, dla mnie (16-18 lat temu) Ibanez to był szczyt mazeń, miałem Sambę z Bydgoskiej Fabryki Akordeonów :)

Ta XJ-ta na zdjęciach jest śliczna, tylko mnie zaczyna coś ciągnąć w stronę streeta - nie wiem czy zauważyłeś ale lampa z przodu się podzieliła się na dwie mniejsze, ciekawe czy można w staruszce podrasować silnik i jak - no ale to przyszły sezon przy remoncie (mam 67,5 kkm - do 85 powinienem w tym roku dociągnąć) ;)

Gdzie to miejsce do wygłupów?

 

Do Szczepcio: Ja mam w dowodzie napisane 45 kW, a wiem, że to nieprawda - pani w urzędzie sobie zażyczyła określenie mocy przez diagnostę, pan w stacji na Migdałowej wyjął katalog (chyba Świata Motocykli) i wpisał moc z Diversion - tylko taką podobną znalazł

W razie zjazdu się nie przejmuj, dla mnie prędkość marszowa to 120-130, powyżej bolą ręcę a i tak co jakiś czas muszę odpuścić do 100 i odpocząć.

 

Do Idaho_da: Wielkie dzięki za zaproszenie, jak uda mi się ustalić cokolwiek bliższego dam znać. Mój wolny zawód pozwala się urwać bez problemu na 2 dni, za to tygodniowe wakacje to juz poważne planowanie: rodzina, kasa, zwierzaki, klienci, pogoda - udaję się co 2 lata, ale powinno w tym roku wyjść.

 

Do wszystkich: Myślę, że małe spotkanie będzie bardzo miłe z XJ jako motywem przewodnim, ale bez przesady inne marki mile widziane (proponuję klasę średnią 500-750 ccm). Dobrze by było też pojeździć czasem po Wawie i okolicach - od siebie nawzajem łatwiej się czegoś nauczyć niż samemu.

Lecę na mecz

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to OBYWATELU Conan - widzę Cię często - nawet bardzo :) Kiedyś zaczepię, jeśli warunki na to pozwolą. Biuro na Belgradzkiej powiadasz. Parkujesz może za pierwszym wierzowcem "od metra" w stronę Rosoła?

 

O gitarce. Mam Ibaneza RT150. Bardoz sympatyczna gitara o korpusie identycznym z serią RG. Różni je mostek - ja mam jednostronne tremolo, w RG są Floyd Rose'y. Gitara wygląda tak, jak na avatarze. Gram głównie Satrianiego i czasem jakieś metalo/hard roki. Jeśli lubisz grać i masz wolne kilkaset złotych, to śmiało możesz sięwyposażyć w prosty model Ibaneza. Mam na myśli używaną. nigdy za późno, a grańsko jest tak przyjemne, jak jazda motocyklem.

 

Miejsce do wygłupów? Sory, że tak napiszę, ale lepiej uniknąć zbytniej reklamy tej miejscówy. Tłumy "szaleńców" zepsują to ciche...spokojne...miejsce, gdzie jest prosto, pusto i dobra widoczność ;) Zaprowadzę Was ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo w papierku co sie zwie brief ma wpisane jak sie nie myle 34kw czyli 50 km jak sie nie myle oczywiscie.I jest bardzo wona

nie to co CB900f .

Przy 100 załanczam ostatni bieg a ona nie rozpedzi sie więcej jak 130;(

A jak biore ją z 3 i dalej 4 to 160 i mysle ze to jest naprawde mało jak na jej fabryczbe 73km.

 

jeżeli masz takie osiągi to masz raczej 34 ale KM a nie KW - po zdławieniu do 34 KM wg briefu max. predkość to ok. 140 km/godz, w przypadku 50 KM to jakieś 175 i ponad 200 w wersji otwartej,

Najważniejszy jest sposób dławienia i tutaj ....... BINGO - XJ w latach 80 była dławiona tylko za pomocą króćców ssących (z 73 na 50 KM) i za pomocą króćców i gaznika- chyba dysze (na 34 KM) więc nie trezba inwestować w nowe wałki itd.

 

Embe - moja tradycyjnie jak to każdy mój motocykl jest w tej chwili rozebrana do zera i szykowana - wymiana wszystkich uszczelek i uszczelniaczy, przednie zawieszenie, tylne zawieszenie i czyszczenie układu hamulcowego (ze starości miałem w przedniej pompie galaretkę :) ), jezdzić bede za ok. 10 dni.

A co do osiągów - silniczek faktycznie elastyczny ale co 2 zawory na cylinder to 2 a nie psiakieś 4 czy 5 ;)

A do 180 dochodzi jak marzenie

Tylko ten reflektor mnie dobija :? bo owiewke i tak zostrawię - aha no i musze powalczyc z lakierem bo poprzedni użytkownik w Niemczech chciał mieć czarny motocykl wiec kupił spraya i psiknął .... na wszystko - owiewka, bak, KRANIK, SILNIK itp i teraz ten lakier odłazi .... - ale z tym mozna jezdzić przynajmniej nikt go nie podpieprzy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przepiękna sprawa :) Szukałem w swoim czasie informacji o dławieniu XJ. Tej naszej serii właśnie. Nie przetestowałem jeszcze swojej największej chyżości ;) ale mam minimum te 50KM. Powyżej 140 rozpędza się bez kłopotu. Króćce i tak zmieniam, bo mają ślady starości gumy..także nawet gdybym miał 50...w lipcu będzie już pełnia. Przypuszczam jednak, że już jest, bo nawet na VI zbiera się dziarsko powyżej 120.

 

Co do Szczepcia...on ma prawdopodobnie jednak 50KM. Pisał wcześniej, że używając niższych biegów może się rozpędzić do 160. U niego pewnie tylko na VI silnikowi brak pary i dlatego szybciej nie pojedzie.

 

A ja ponowię swoje pytanie: jakie prędkości uzyskujecie na VI przy określonych obrotach silnika? U mnie idzie tak: 2000-40, 4000-80, 6000-120, 8000-160 itd. Jak jest u Was?

 

Moja XJ będzie robiona powoli w lipcu jakoś. Teraz nie mam czasu...a z miejscem też ciężko. Garażu włąsnego nie mam, także wszelkie zabawy na dłużej są ciężkie do przeprowadzenia. Powoli, ale też się zrobi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej to moze cos dokładniej o tym jak ona moze byc zdławiona.I co mam zmienic.

Napiszcie dokładniej.Naprawde wydaje mi sie ona słaba , o przysieszeniu mozna mówic dopiero po przekroczeniu 7tys.na 1i 2 biegu.a jak zaczołem przysieszac z 6 od predkosci 80km/h to tak jak na jawie ts350.Jeszcze na maxsa ja nie męczyłem na 6 biegu ale czyje ze zbyt wiele nie wykreci>i jeszce jedno silnik ma jskdy odciecie zapłonu przy 12.5tys czyli spoko sie kręci, na 2 biegu przy 10tys.obr. ,ma 100km/h.Prosze o pomoc bo mysle ze ta XJ to jakis słaby zawodnik albo tak jest po przesiadce z CB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzina 22:55 - przed moimi okzami przejechał Conan (tak mi sięwydawało) :buttrock: Nie widziałem go, ale słyszałem silnik. Skubany ma chyba puste tłumiki, bo słychać bardziej jak dwucylindrowiec.

 

Dziś dowiedziałem się, że mój sprzęt z fabryki wyjechał z mocą 72KM. Wystarczyło pofatygować się do Yamahy i zapytać o moc dla konkretnego numeru silnika. Facet poszperał coś w kompie...i powiedział mi 72KM :D Ja mam już jasność. Jeśli Szczepcio masz wątpliwości, udaj się do dilera Yamahy i zapytaj. Nie może to być komis, czy sklep "ogólno-motocyklowy", ale oficialny diler Yamahy. Wtedy ma dostęp do danych homologacyjnych, a także takich rzeczy, jak moc konkretnego egzemplarza.

 

Szczepcio, dzięki za odpowiedź. Ciekawią mnie te Twoje prędkości. Ja mam pełną moc....i wyższe obroty od Ciebie...który to masz (powiedzmy) motocykl zdławiony. Piersze co bym winił, to zębatki. Czytałem kiedyś, że XJ (51J) ma krótkie przełożenia skrzyni. No i u mnie to sięsprawdza. Ty jednak (Szczepcio) masz całkiem niskie obroty jak na takie prędkości. Możliwe jest, że mułowatośćTwojego motocykla kryjesię w znacznej mierze w zbyt małej zębatce z tyłu. W Larssonie są dwa rodzaje. Ty masz prawdopodobnie tę mniejszą, ja większą. Mój motocykl na VI biegu z prędkości 60km/h (3000 obrotów) pod górkę z pasażerem przyspiesza bez kłopotu. Nawet jeśli masz zdławioną moc do 50KM...Twój też powinien tak jeździć. Zwężone króćce dadzą się we znaki dopiero przy wyższych obrotach, gdy silnik ma większe zapotrzebowanie na mieszankę. Także, jeśli masz 4000 przy 100 km/h moim zdaniem silnikowi powinno starczyć pary conajmniej do do około 8000. Mojemu starcza do 10000+ Po czerwonym polu wolę nie jeździć :D

 

Dopisane:

Po przesiadce z CB na pewno będzie duża różnica. Jeśli Twoja XJ jest dławiona, wystarczy zmienić króćce ssące. Są to cztery gumki średnicy około 3-4 cm łączące gaźniki z blokiem silnika. do gaźnika dochodzi powietrze, a z niego mieszanka leci króćcem do cylindrów. Wymiana króćców ssących wiąże się także z regulacją (synchro) gaźników. Same króćce kosztują w zależności od producenta od 350 do 550 złotych za komplet. Dolicz do tego koszt robocizny przy wymianie i koszt synchronizacji gaźników >> to jest Twój koszt oddławienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok spoko; ja i tak mam zamiar wymienic króćce moje mają pękniecia i poprzedni własciciel (Niemiec)zastosował patent owinoł je tasmą :/ Moze dzisaj je wykręce i wtedy bede wiedziałw jakim sa stanie.I jeszcze mam zamiar zerknąc na zawory czy luzy są w normie i oczywiscie jak wygląda łancuszek.A co do tylniej zębatki wiedziałem ze jest mniejsza nie mam zamiaru jej zmieniac , bo obecny zestaw napędowy jest w stanie bdb.

Obecnei nie mam czasy wybrac sie do dilera Yamahy :Praca ,odległoesc (w gorzowie nie ma) ,itd,itp.

Dlatego pytałem sie o dokładne informacje na temat ,dławienia bo po co mam płacik momus za to co moge zrobic samemu:)

I jeszcze jedno pytanie iel ze swoje wykręciłes maxsymalnie ja 16km/h moze jescze z 10 dała by rady ale to by trwało i trwało.Oczywiscie na 4 biegu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...