Skocz do zawartości

Sprowadzanie motocykla z krajow Unii Europejskiej - poradnik


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje za tak wyczerpującą odpowiedź.

Zrezygnowałem z tego sprzęta właśnie ze względu na niepełną dokumentacje ( brak niemieckiego dowodu rejestracyjnego ). Zamiast wydać te 600-700 zł na rejestracje kupiłem moto z polski, tak że w garażu czeka na mnie Honda XLR 125 :biggrin: , do czasu aż uzbieram tyle kasy, by tym razem z Anglii ściągnąć docelowe moto...

pozdrawiam i do zobaczenia na trasie :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam pytanko - przez jaki okres czasu można jeździć po Polsce motocyklem sprowadzonym z zagranicy (i tam też zarejestrowanym)? Konkretnie mam CB500 z UK, sprowadzone przez handlarza i kupione przeze mnie. Z UK nie ma (albo ja nie mam) żadnych zjazdówek, wymeldowania itp., dostałem tylko oryginalny dowód na poprzedniego właściciela, umowę kupna od niego oraz fakturę zakupu dla mnie. Na brytyjskim dowodzie można jedynie przeczytać że dopóki DVLA (ichni wydział komunikacji) nie zostanie powiadomione, osoba w tym dowodzie jest odpowiedzialna za sprzęt - nie ma żadnych dat, kiedy ma to nastąpić. Wiem że dla pojazdów zarejestrowanych w Polsce mamy miesiąc na zgłoszenie, potem jest mandat chyba 500zł w razie kontroli. A jak to wygląda w przypadku moim? Przecież formalnie chyba moto wciąż jest zarządzane przez angoli, czyli tak jakbym sobie moto na wakacje do domu przyjechał, nie? Czy nasi mogą mi się do czegokolwiek przyczepić? Pytam nie po to, żeby się wymigać od płacenia, tylko na razie nie mogę dostać lampy europejskiej (w przyzwoitym stanie), a nie chcę rejestrować na lewym przeglądzie bo choć prawdopodobieństwo małe, to jednak już widziałem co się dzieje gdy ktoś gdzieś jest bardziej dociekliwy od innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Anglii sprzedajacy w momencie wydania motocykla i czesci dowodu rejestracyjnego {zielony kawaleczek papieru z nazwiskiem kupujacego} wyzbywa sie wszelkich praw i obowiazkow dotyczacych moto. Najwazniejsze, ze po sprzedazy moto jest nie ubezpieczone. W GB ubezpiecza sie moto tylko z wlascicielem {lub kilkoma}. Dlatego kupujacy ma obowiazek ubezpieczenia pojazdu zaraz po kupnie. Jakiekolwiek zdarzenie nie bedzie pokrywane z polisy sprzedajacego. Jeszcze jedna rada. Sprawdzajcie historie pojazdu z Anglii, jest taka mozliwosc. kosztuje to kilkanascie funtow a dowiecie sie historii pojazdu lacznie z tym czy mial kolizje, byl kradziony, oryginalna date pierwszej rejestracji, nr silnika, czy nie jest zajety przez bank

http://www.hpicheck.com/ Udanych zakupow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, chce kupić ktm exc 400, najlepiej z Polski, jednak mało tutaj tego no i najtańsze też nie są, jakie kraje polecacie do Szukania motocykla enduro, szukałem na ebay'ach różnych, jednak jakoś dziwnie mało również tam motocykli, na anglieskim ebayu znalazłem dwie fajne eferty, na irlandzkim i włoskim ebay nic.. Znacie jakieś zagraniczne stronki aukcojonerskie takie jak u nas allegro ? bo wątpie że wszystkie ogłoszenia idą na ebay.

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, chce kupić ktm exc 400, najlepiej z Polski, jednak mało tutaj tego no i najtańsze też nie są, jakie kraje polecacie do Szukania motocykla enduro, szukałem na ebay'ach różnych, jednak jakoś dziwnie mało również tam motocykli, na anglieskim ebayu znalazłem dwie fajne eferty, na irlandzkim i włoskim ebay nic.. Znacie jakieś zagraniczne stronki aukcojonerskie takie jak u nas allegro ? bo wątpie że wszystkie ogłoszenia idą na ebay.

 

Kiepsko szukasz.

 

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/search....n=&drivingMode=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, chce kupić ktm exc 400, najlepiej z Polski, jednak mało tutaj tego no i najtańsze też nie są, jakie kraje polecacie do Szukania motocykla enduro, szukałem na ebay'ach różnych, jednak jakoś dziwnie mało również tam motocykli, na anglieskim ebayu znalazłem dwie fajne eferty, na irlandzkim i włoskim ebay nic.. Znacie jakieś zagraniczne stronki aukcojonerskie takie jak u nas allegro ? bo wątpie że wszystkie ogłoszenia idą na ebay.

Jeżeli chodzi o motocykle z wysp to na ebay-u możesz dorwać dobra okazje, tam sa aukcje więc przy odrobinie szczescia możesz wygrać cos po lepszej cenie, natomiast jeżeli chodzi o inne strony to :

1) http://www.motorcyclenews.com/ strona z ogłoszeniami typu nasza polska "giełda motocyklowa"

2) http://www.autotrader.co.uk/bikes to tez cos podobnego tyle ze bardziej nastawiona na samochody ale motocykle tez sa.

 

Osobiście, jeżeli nie jestes na miejscu i nie jestes w stanie np po wygranej aukcji pojechac i sprawdzic motocykl to odradzam kupywanie w ten spsob, ja swoje moto kupilem po licytacjach na ebay-u ale bylem na miejscu w anglii wiec nie bylo problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przeglądam wszystko co się da odnośnie rejestracji sprowadzanych pojazdów i mam pytanie.

Kiedyś wymagano TUV.

Moto, które mnie interesuje takowego nie posiada, ma tylko mały i duży brief, czy to plus umowa wystarczy do rejestracji w Polsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

mam pytanie. Często zdaża się że motocykl którym się interesuje nie spełnia tego drugiego warunku:

"Mowa o sprowadzaniu motocykla używanego (tj. starszego niż 6 miesięcy i o

przebiegu większym niż 6 000 km)"

 

czyli ma np 5000 ale ze 3 latka. Czy w takiej sytuacji podatek mnie łapie :(

można jakoś to ominąć np zawyżyć stan licznika?

 

miał ktoś taki problem :)?

Edytowane przez Ptasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

Przeglądam wszystko co się da odnośnie rejestracji sprowadzanych pojazdów i mam pytanie.

Kiedyś wymagano TUV.

Moto, które mnie interesuje takowego nie posiada, ma tylko mały i duży brief, czy to plus umowa wystarczy do rejestracji w Polsce?

TUV już chyba nie jest wymagany, przynajmniej ode mnie nie wymagali (rejestrowałem motocykl w zeszłym tygodniu).

 

Dla zainteresowanych, może i dla mnie na przyszłość, bo pewnie zapomnę jak nie zapiszę, wygląda to następująco na dzień dzisiejszy (czerwiec 2010) wraz z cenami (widzę, że się zmieniają)

 

Opis sytuacji

Motocykl sprowadzony z Niemiec na lawecie, bez tablic rejestracyjnych.

Z dokumentów:

- umowa kupna-sprzedaży (dwujęzyczna),

- tzw. duży i mały brief, w małym pieczęć potwierdzająca wyrejestrowanie motocykla w Niemczech ("Auberbetriebsetzung")

 

Etapy

1. Przegląd techniczny [62zł] - motocykl oczywiście na lawecie, bo nie ma ubezpieczenia i tablic rejestracyjnych. W serwisie uczulili nie żeby nie jechać byle gdzie, bo jak się okazało tam, gdzie chciałem jechać mają wieczne problemy z ustaleniem daty produkcji np kawasaki i znane były przypadki, kiedy zainteresowany musiał się starać o dokument potwierdzający u dealera.

2. Tłumaczenie dokumentów [80zł] - umowa dwujęzyczna nie musiała być tłumaczona, co obniżyło koszty.

3. Urząd Skarbowy VAT-24 [160zł], czyli wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu przywozu z innego państwa członkowskiego środka transportu. Czeka się na to ok tygodnia (przynajmniej w Zabrzu). Najlepiej wypełnić dwa formularze na raz, bo drugi nam podbiją, że takowy został złożony i można od razu lecieć do urzędu miasta. Ze sobą trzeba mieć ksero badania technicznego, briefów, umowy i zdaje się też tłumaczenia. Czasami urzędnik się zapomni i pyta o akcyzę, której nie ma w przypadku motocykli ;)

4. UM, Wydział Komunikacji [195zł], czyli rejestracja pojazdu. Przychodzimy z umową, małym i dużym briefem, kwitem z badania technicznego oraz zaświadczeniem z US lub podbitym formularzem potwierdzającym jego złożenie. Otrzymujemy tablicę rejestracyjną i tzw. miękki dowód.

5. Ubezpieczenie OC [58zł] - podobno należy tego dokonać tego samego dnia co rejestracja pojazdu. U mnie najtaniej wyszło w PZU.

-- stoję na tym etapie --

SUMA: 555zł

 

Później czekamy na zaświadczenie z US (ok tygodnia) i stały dowód rejestracyjny w UM, gdzie należy zanieść wydane zaświadczenie ze skarbówki i okazać polisę OC (przynajmniej mi tak urzędniczka kazała). Nie taki diabeł straszny ;)

 

Witam

mam pytanie. Często zdaża się że motocykl którym się interesuje nie spełnia tego drugiego warunku:

"Mowa o sprowadzaniu motocykla używanego (tj. starszego niż 6 miesięcy i o

przebiegu większym niż 6 000 km)"

 

czyli ma np 5000 ale ze 3 latka. Czy w takiej sytuacji podatek mnie łapie :(

można jakoś to ominąć np zawyżyć stan licznika?

 

miał ktoś taki problem :)?

Mnie zawsze diagnosta pyta jaki jest stan licznika. W razie czego można zostawić mu jakiegoś sześciopaka żeby wpisał i 20tys.km ;)

Edytowane przez _Artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Opis sytuacji

Motocykl sprowadzony z Niemiec na lawecie, bez tablic rejestracyjnych.

Z dokumentów:

- umowa kupna-sprzedaży (dwujęzyczna),

- tzw. duży i mały brief, w małym pieczęć potwierdzająca wyrejestrowanie motocykla w Niemczech ("Auberbetriebsetzung")

 

 

nie jestem pewny czy wszystko ok mam z papierkami więc mam małe pytanie.

 

posiadam:

-tzw. duży i mały brief, w małym pieczęć potwierdzająca wyrejestrowanie motocykla w Niemczech ("Auberbetriebsetzung")- wystawiony na poprzedniego właściciela który sprzedał go do salonu w którym ja kupiłem motorek

-umowę między mną a salonem (Kaufvertrag)

-fakturę między mną a salonem (Rechnung)

-certificate of conformity

 

Pytanie

1. czy wszystko mam tłumaczyć ?(czy wybrać mam fakurkę albo umowę i co z tym certyfikatem?)

2. czy potrzebuję jakiejś umowy między salonem a poprzednim właścicielem?(bo te briefy na prywatna osobą są)

 

pytam ponieważ znalazłem w sieci cos takiego

"Musisz mieć wszystkie umowy. Chodzi o to aby pomiędzy osobą figurującą w dowodzie a Tobą była zachowana ciągłość. Ważne jest też aby umowy były oryginalne (nie żadne ksera, kopie itd). Ewentualnie umowy można sporządzić jeszcze raz, należy przy tym pamiętać aby podpisy były oryginalne. "

 

posiadam jeszcze jakieś dokument(DEKRA) o przeglądzie technicznym gdzie pisz "nahste HU fallig marz 2012" - czy tłumaczyć ten dokument? może nie będę musiał robić badania technicznego skoro mam ten papierek - czy ktoś miał podobną sytuację i udało mu się coś takiego??

Edytowane przez Ptasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem kobiecie motocykl z Francji po przez pośrednika z działalnością gospodarczą i mam takie dokumenty jak :

 

Dowód rejestracyjny

Faktura VAT - marża

Zaświadczenie o wpisie ewidencji gospodarczej

Zaświadczenie o nr identyfikacyjnym REGON

 

dowód wiadomo do tłumaczenia teraz żądaja sobie 100zł,( jak sprowadzałem inne moto z Niemiec to za umowę, dowód rej i duży brief tyle płaciłem).

Jak te dokumenty mają się do dalszej rejestracji w PL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

kupiłem kobiecie motocykl z Francji po przez pośrednika z działalnością gospodarczą i mam takie dokumenty jak :

 

Dowód rejestracyjny

Faktura VAT - marża

Zaświadczenie o wpisie ewidencji gospodarczej

Zaświadczenie o nr identyfikacyjnym REGON

 

dowód wiadomo do tłumaczenia teraz żądaja sobie 100zł,( jak sprowadzałem inne moto z Niemiec to za umowę, dowód rej i duży brief tyle płaciłem).

Jak te dokumenty mają się do dalszej rejestracji w PL ?

 

 

 

 

To jest wykaz potrzebnych dokumentów jak wejdziesz na stronę internetową wydziału komunikacji swojego starostwa tam masz wszystko napisane:)

 

Pojazdy sprowadzone z terytorium państwa członkowskiego UE, Konfederacji Szwajcarskiej, państwa członkowskiego EFTA:

wypełniony wniosek (formularz w załączeniu),

- umowa kupna - sprzedaży lub inny dokument własności,

- dowód rejestracyjny,

- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy (dotyczy samochodu osobowego lub pojazdu rodzaju „samochodowy inny” podrodzaj „czterokołowiec” lub „czterokołowiec lekki”),

- zaświadczenie VAT25 z Urzędu Skarbowego o uiszczeniu podatku od towarów i usług lub braku takiego obowiązku (nie dotyczy przyczep i naczep oraz pojazdu zakupionego w Polsce od podatnika podatku od towarów i usług prowadzącego działalność w zakresie obrotu pojazdami, który wystawia na pojazd fakturę VAT lub fakturę VAT-marża),

- dodatkowe badanie techniczne w przypadku pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym, lub braku parametrów technicznych pojazdu w dowodzie rejestracyjnym,

- okresowe badanie techniczne w przypadku braku aktualnego badania technicznego w dowodzie rejestracyjnym,

tablice rejestracyjne do zwrotu (jeśli były),

- tłumaczenia przez tłumacza przysięgłego dokumentów sporządzonych w języku obcym (nie dotyczy dowodu rejestracyjnego w zakresie zawierającym oznaczenia kodów zastosowanych w tym dowodzie, określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów),

- potwierdzenie uiszczenia opłaty recyklingowej lub oświadczenie o zapewnieniu sieci recyklingu (dotyczy samochodów osobowych i ciężarowych do 3,5 tony włącznie).

 

Ponadto należy okazać:

- dowód osobisty,

- dokumenty potwierdzające reprezentowanie osoby prawnej lub podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, np.: pełnomocnictwo, wyciąg z KRS

 

Opłaty całkowite za rejestrację (gotówką w Kasie Wydziału Komunikacji):

motocykla – 197,00 zł

 

Sama rejestracja zajęła 20min dostajesz dowód miękki i za dwa tygodnie odbierasz normalny i tyle :) Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

planuję kupić motocykl z Irlandii Północnej. Sprzedawca z którym się kontaktuje proponuje mi następujące warunki, gdyż sam nigdy nie sprowadzałem motoru z zagranicy. Sprzedawca w cenę motoru wlicza transport statkiem motoru do Polski, jak i pokrywa ewentualne koszty zwrotu towaru i to po okazyjnej cenie.Sprzedawca zaproponował takie rozwiązanie, które jak twierdzi zabezpieczy tranzakcie z obu stron. Wpłacam pieniądze za motocykl na konto firmy przewozowej. Po otrzymaniu wpłaty motor zostaje transportowany statkiem do Polski. Po otrzymaniu motoru mam 10 dni na sprawdzenie sprawnności pojazdu, wszystkich papierów, możliwości rejestracji. Jeśli wszystko jest w porządku powiadamiam o tym firmę przewozową i ona przekazuje pieniądze sprzedającemu W przypadku jakichkolwiek problemów, wad pojazdu rezygnuję z zakupu motocykla i jest on transportowany spowrotem do właściciela, który pokrywa koszty transportu. Otrzymuję swoje pieniądze.

Czy taka transakcja wydaje się Wam bezpieczna? Czy ktoś miał już do czynienia z podobną propozycją? Jeżeli chodzi o firmę przewozową to sprawdziłem ją na stronie internetowej www.autotransportdepot.comi wszystko wydaje sie być ok. Oprócz tego od sprzedającego otrzymałem skany jego ID i paszportu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca w cenę motoru wlicza transport statkiem motoru do Polski, jak i pokrywa ewentualne koszty zwrotu towaru i to po okazyjnej cenie.

 

z choinki się urwałeś?

poczytaj sobie forum, było kilka razy o tym przekręcie. nawet ktoś wspominał jednego takiego jelenia, który w ten sposób "kupił"

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • grizzli odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...